returen returen skrev:
jaha bara gör som du så att säga tillför mer BS
Jag tänkte precis skriva och tacka alla som har engagerat sig i frågan, jag har fått många bra tips.

Det blir action från min sida på måndag när telefonsupporten öppnar hos telebolagen.
Jag kör dock inte ”leva jävel” linjen, dels är jag inge bra på det och dels har andra lyckats bra utan.

Tre abonnemanget borde vara lättast att ta kål på eftersom det är mobilt bredband och morsan har haft fiber i många år.

• Gilla
Luddis_1 och 5 till
  • Laddar…
G Grundlös skrev:
Jag tänkte precis skriva och tacka alla som har engagerat sig i frågan, jag har fått många bra tips.

Det blir action från min sida på måndag när telefonsupporten öppnar hos telebolagen.
Jag kör dock inte ”leva jävel” linjen, dels är jag inge bra på det och dels har andra lyckats bra utan.

Tre abonnemanget borde vara lättast att ta kål på eftersom det är mobilt bredband och morsan har haft fiber i många år.
Skaffa gärna en fullmakt det underlättar ibland. Hos vissa företag kan din mor registrera en sådan med mobilt bankID gällande dig om hon har det.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Skaffa gärna en fullmakt det underlättar ibland. Hos vissa företag kan din mor registrera en sådan med mobilt bankID gällande dig om hon har det.
Yep, fullmakt skaffades igår via familjensjurist.se.

• Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
G Grundlös skrev:
Min gamla mamma har blivit pålurad 3 mobilabonnemang.
Alla har bindningstid 1,5 till 2 år från nu.

Hon har även dubbla bredbandsabonnemang, också det med samma bindningstid kvar.

Morsan är 88 år och lite virrig, dock ingen medicinsk diagnos. Men absolut tillräckligt virrig för att en säljare lätt ska lura på henne nåt. Hon hade naturligtvis ingen aning om sina trippla abonnemang, syrran och jag upptäckte efter en djupdykning i räkningarna.
Har man någon som helst chans att avbryta dom här abonnemangen?
Det är TRE, Telenor och Tele2, nån av dom måste såklart behållas.
Har precis varit i samma sits med anhörig. Det var inga problem att avstyra det ena bredbandet, men sedan visade det sig under inspelning att anhörig pratat med supporten på Telenor som passade på att sälja in diverse abonnemang.

• Gilla
Grundlös
  • Laddar…
Finns ingen anledning att leva rövare och hålla på. Rådet skulle varit se till att få prata med rätt person
Finns ingen anledning att leva rövare med kundtjänst.

Läs gärna på lite innan du ringer. Läs gärna lagen! Att vara påläst är väldigt viktigt. Tänk på språket. Var artig och korrekt. Man kommer längst den vägen. Tänk på att kundtjänst har inte alltid befogenhet att annullera abonnemang hur som helst. Så det hjälper inte att bli arg där. Orutinerat.
Artig och korrekt det är när inte det fungerar man får bli mindre artig och korrekt.

• Gilla
plåtrickard och 2 till
  • Laddar…
D
Äh kör full spetta direkt, mitt råd är att bränna av ett könsord redan i den inledande presentationen. Kanske redan i inledningsfrasen sen kryddar du med en svärm av svordommar.

Tänk:

Leifi Plomeros

• Haha
  • Gilla
Purre och 1 till
  • Laddar…
Kan vara fulsälj. Eller att din morsa inte uppgett vart hon är kund idag osv och då har säljare trott att det är fritt fram att sälja.

Butiker har ingen ångerrätt på abonnemangstjänster.

Kolla om hon skrivit under avtalen.
Det låter som att det är ganska kört.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.