92 355 läst · 144 svar
92k läst
144 svar
Min första altan (en liten projekttråd)
Mycket fint ja, sen finns små detaljer i intrycket som de träfärgade delarna som väl kommer bli vita (utom just gåyta uppåt) som "lite smått nästa vår"? Och fylla trianglarna bredvid trappen. Mmm, supernajs på ett redan väldigt fint hus
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Satan vilket dröm hus =D
Bra jobbat.
Bra jobbat.
Vi kör väl en liten uppdatering.......
Efter att ha bytt uppdrag på jobbet i höstas så blev det noll tid att fortsätta att pilla på altanen efter juli/augusti ( höstregn och lera är dessutom inte någon favorit).
Nu i sommar tar jag det lilla jag hinner med vilket i princip är att göra färdig belysningen på altanen. Det har dessutom tillkommit (stöd)murar på båda sidor om altanen.
7 månader kvar till pension sedan blir det mera fritid även om mina planerade univeristetsstudier kommer att ta en del tid
Först: Anledningen till att inte ha överliggare på glaset på övre altanen:
Och murarna:
På den sista bilden kan den falkögde se smala aluminiumlister under toppstenarna. Innanför dom sitter 50cm länga LED-lister i skarven mellan varannat halvförband för att ge släpljus på murarna.
(Pga en lös toppsten på den andra bilden så kunde jag inte installera belysning där just nu).
Och detaljer, detaljer såklart... Gjorde egna hörnbeslag till aluminiumlisterna:
Inget av det som är kvar på altanen tillhör avdelningen panik så jag har anstånd till nästa vår att ta hand om det sista på altanen
/Göran
Efter att ha bytt uppdrag på jobbet i höstas så blev det noll tid att fortsätta att pilla på altanen efter juli/augusti ( höstregn och lera är dessutom inte någon favorit).
Nu i sommar tar jag det lilla jag hinner med vilket i princip är att göra färdig belysningen på altanen. Det har dessutom tillkommit (stöd)murar på båda sidor om altanen.
7 månader kvar till pension sedan blir det mera fritid även om mina planerade univeristetsstudier kommer att ta en del tid
Först: Anledningen till att inte ha överliggare på glaset på övre altanen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och murarna:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
På den sista bilden kan den falkögde se smala aluminiumlister under toppstenarna. Innanför dom sitter 50cm länga LED-lister i skarven mellan varannat halvförband för att ge släpljus på murarna.
(Pga en lös toppsten på den andra bilden så kunde jag inte installera belysning där just nu).
Och detaljer, detaljer såklart... Gjorde egna hörnbeslag till aluminiumlisterna:
Logga in
Skapa konto
Inget av det som är kvar på altanen tillhör avdelningen panik så jag har anstånd till nästa vår att ta hand om det sista på altanen
/Göran
På förekommen anledning och måhända lite OT så vill jag tacka för all positiv feedback jag har fått. Tyvärr är en av alla mina svaga sidor förmågan att på rätt sätt uppskatta sådant.J jogidlöf skrev:
Man är stöpt i sina tidiga år när man började jobba på kraftverket hemma tidigt 70-tal och då var det raka puckar: - Du börjar klockan 7, slutar klockan 4 och därimellan så jobbar du utan att klaga eller gnälla och gör rätt på en gång för annars får du göra om hela skiten från början. Fiskade man efter beröm så blev man stämplad som sinnessvag
Det hade dock sina fördelar eftersom det fanns både en komplett mekanisk verkstad och en träverkstad med stor torkvind som man hade fri tillgång till på icke arbetstid.
/Göran
Bra story, ja ibland kan det va svårt o ta till sig beröm men ibland måste man också säga till sig själv att ja jäklar vad bra det blev, det där blev väldigt lyckat etc.
Däremot, fiska efter beröm… det är ngt helt annat det.
Tycker du lugnt kan luta dig tillbaka i en av däcksstolarna, med en iskall krispig GT, och säga att ja det här blev jävligt bra!
När får vi se nästa projekt?
Däremot, fiska efter beröm… det är ngt helt annat det.
Tycker du lugnt kan luta dig tillbaka i en av däcksstolarna, med en iskall krispig GT, och säga att ja det här blev jävligt bra!
När får vi se nästa projekt?
Produkter som diskuteras i tråden