Aha, toppen.. precis infon jag behöver! Tusen tack!
 
Men vänta lite nu.. var just nere och mätte på min Bosch GSR-12V och den är 15 cm under avtryckaren, skulle den lilla Metabon verkligen ha grövre handtag än denna?

bosch-gsr-12v-cordless-drill-driver-2-batteries-gsr122-2885-p.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
IMG_20150202_180917.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Handtaget är brett
DSC_0541.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Det är för att det lilla batteriet nästan i helhet ska rymmas i handtaget, som det blir så.
 
Jaha, det var ju typiskt.. en av detaljerna med kravspecen var ju just att den skulle ha lite mindre handtag än ovan nämnda Bosch. :(

Får kolla upp Makitas och Dewalts motsvarighet osv. Bosch 10,8v (blå och grön) har också lite grova handtag för mindre händer (som inte jag har, men min sambo).
 
M
Hitachis och DeWalts 10,8-voltare har batteriet nedanför handtaget och inte i - vad jag vet.

Edit:

Och fjärt-verktyg såklart:

506746_xl.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat av moderator:
Jag kan ju kanske försöka knåpa ihop en lite recension här också :)

Jag har haft min sen i oktober och har använt den ganska mycket nu. Jag köpte combo-kitet med SSD:n
http://www.metabo.se/Produktkatalogen-handhaallna-elverktyg.23942+M5f87ad0f89c.0.html

Jag har nog använt SSD:n mer till skruvandet och dragaren mer till borrande. Men några skruv har även dragaren använts till och då med vinkelchucken på. Vinklechucken är väldigt bra att ha och som Mikael_L skrev så går den att ställa i flera lägen vilket är väldigt bra tycker jag.

Mikael_L skrev:
Kroken för att hänga dragaren i bältet / fickan / ögla i byxan är väldigt liten. Ganska bra när man ska nyttja dragaren - kan i princip inte bli ivägen. Men lite smådåligt när man ska hänga ifrån sig dragaren, särskilt om man inte vill ta ögonen ifrån det man sysslar med. Då kan det vara ganska mycket trixande innan man fått in den lilla kroken i det man vill hänga den i.
Jag har än så länge bara använt kroken en gång och hade då inga problem att hänga den i Jeansfickan. Men som Mikael skriver så kan det bli knepigt att hänga den om man inte kan titta vart man hänger den. Jag har inte testat hur den ligger i spikfickan på arbetsbyxorna. Om den nu överhuvudtaget får plats vill säga. Har man ingen chuck på och det lilla batteriet så kanske det går att lägga ner den i fickan.
Jag har mest jobbat med dragaren där jag haft möjlighet att lägga ifrån mig den, så jag bara spånar lite nu :) ska testa nästa gång jag har arbetsbyxorna på. Men jag föredrar att lägga ifrån mig maskinen för att inte riskera att tappa den i golvet.

Mikael_L skrev:
En sak som irriterat mig en del är att jag väl så lätt kommer åt reglaget för fram/back och slår om det oavsiktligt. Jag har i viss liten mån detta problem med många skruvdragare, men på denna Metabo är det värre än annars.
Jag har inte haft det problemet.

Handtaget tycker jag för övrigt är rätt så skönt att hålla i trotts att den är tjock.

Nånting negativt har jag inte att säga om varken dragaren eller SSD:n. De är mycket bättre än min gamla B&D-dragare som jag haft i många år.

Smidiga och bra maskiner med bra kvalitet känsla, helt enkelt (y)
 
Jaha då hade jag också beställt en lite enkelt på nätet.. hoppas den nu är så bra som ni säger! (y)
 
Nu har den kommit och den känns gedigen och bra. Lite långsam i starten när man trycker på avtryckaren, lite fördröjd som mjukstart säkert en vanesak.

Men. ..


20150206_175021.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



What? Inga sketna 4ah i det andra batteriet? Nä, 5,2 ska det vara! :-D det står dock 4 på lådan. .. Jag reklamerar inte den detaljen!

:) :O
 
Redigerat:
  • Gilla
DANNE_K_ och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.