Skärmdump av löprunda med intervaller, sträcka, tid, kaloriförbrukning och puls från en löpapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kramla och 3 till
  • Laddar…
En löpningsapp visar distans, tid, tempo, stigning och puls för ett pass i Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kramla och 3 till
  • Laddar…
M
Skärmbild av träningsapp som visar löpdistans, tid, kaloriförbrukning, hastighet och höjdstegring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kramla och 4 till
  • Laddar…
Löparapp sammanfattning: 19,25 kilometer i Stockholm, tid 1:52:18, tempo 5:50 min/km, uppför 78 m, puls 160 bpm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Skärmdump av en virtuell cykeltur på Zwift, visa data inklusive distans, tid, höjdökning, hastighet och kaloriförbrukning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
En karta visar en 8.76 km lång löprunda med 293 meters höjdvinst runt Ramunderberget i Söderköping.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Soligt skogslandskap med barrträd, mossbeklädda stenar och en stig mitt i naturen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl och 5 till
  • Laddar…
Skärmdump av promenadaktivitet: 4.99 km, 6368 steg, Borlänge, Garmin app, kyligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kramla
  • Laddar…
E
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Jag ser att era appar mäter i kalorier, detta kan väl inte stämma, en kalori är samma som noll och inget. Menar ni inte klio kalori, tusen kalorier kanske?
 
E El-Löken66 skrev:
Jag ser att era appar mäter i kalorier, detta kan väl inte stämma, en kalori är samma som noll och inget. Menar ni inte klio kalori, tusen kalorier kanske?
Ja det är kcal. Sedan vet jag inte varför det i tex skärmbilden du citerar står Cal och inte cal. Kanske Cal betyder kcal eftersom det ju inte är cal? :rolleyes:
 
E
P Pin skrev:
Ja det är kcal. Sedan vet jag inte varför det i tex skärmbilden du citerar står Cal och inte cal. Kanske Cal betyder kcal eftersom det ju inte är cal? :rolleyes:
Det står så här: Kalorier
 
E El-Löken66 skrev:
Det står så här: Kalorier
Var då? Med inlägget ovanför menade jag bilden där det står ”Calories”, följt av antalet och sedan ”Cal”. Det du citerade.
Men är det på svenska blir motsvarande ”kalorier”. En faktor 1000 saknas.
 
E
P Pin skrev:
Var då? Med inlägget ovanför menade jag bilden där det står ”Calories”, följt av antalet och sedan ”Cal”. Det du citerade.
Men är det på svenska blir motsvarande ”kalorier”. En faktor 1000 saknas.
Känns som ni chansar mycket nu! :rofl:
 
E El-Löken66 skrev:
Känns som ni chansar mycket nu! :rofl:
Vi?
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
E
P Pin skrev:
Vi?
Kanske universal geniet @lars_stefan_axelsson har någon förklaring till det hela?
 
E El-Löken66 skrev:
Kanske universal geniet @lars_stefan_axelsson har någon förklaring till det hela?
du får se om och hur han svarar.

den enkla förklaringen är att i folkmun heter det kalorier när det egentligen är kilokalorier. I en app vore det dock ingen större ansträngning att lägga till ett k.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.