Det var det jag funderade på, ett bärande moment i programmet är ju att ha en diskussion om samarbetet på bygget och jag misstänkte att om man vill ha "bra tv" så måste man se tilll att det finns några samarbetsproblem eller liknande. Så jag funderade på om dessa var äkta eller regisserade.

Gäst, hur mycket var renoveringen som arge snickaren gjorde värd i pengar? Och behövde ni stå för något?

N
Ja,det är en jäkla skillnad på att få höra sanningen,eller att bli förnedrad.

G
Kan man få en update på program som söker folk? Vi har precis köpt ett hus som ägaren själv benämner "Experimenthuset"....Det kommer bli en intressant resa...

Minst två av programmen i artikeln så renoverar dom och stylar som tusan och sen när tv har filmat klart så plockar dom ned väldigt mycket av sakerna .

T
I alla lägen är du personligt ansvarig för det som sker i din fastighet.

Excel
Jag har varit med i ett tv renoverings tv-program. Jag ringde skatteverket innan om jag blev tvungen att betala skatt. Fick tala med experten på området och han sa så här:

"Om du i egenskap som huvudperson deltar blir du skatteskydig. (tex. expedition robinsson) Däremot om handligen består av att renovera ditt hus är och du inte är huvudperson blir du inte skatteskyldig."

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.