19 519 läst · 36 svar
20k läst
36 svar
Medverka i bygg-tv
Hur många sökande kan det vara till resp program? Vad är chansen/risken att bli utvald?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 935 inlägg
En fantastisk idé, sedan behöver vi bara en kanalKromo skrev:Tv 3 kanske ska göra ett program som är kombo av de två. Alltså några människor pippar och Anders Öfvergård kommer och tittar på och berättar att alla dörrar ( väskor) måste vara stängda annars åker dem ut! Sedan ber han kanske någon gå och hämta kalsonger så kablarna ( gissa vad) blir beröringsskyddade. Sedan kommer mannen med trettio års erfarenhet ( fuskbyggarna) in och berättar för de pippande att det är det värsta han sett under alla sina år, han kanske drar upp något om att det kan komma in fukt som sedanfår fäste och bildar mögel. Det är därför man måste att plast (gummi) folie men det farligaste är om man perforerar plasten då tar sig fukten igenom. Big no no! Sedan kommer kanske Aschberg in och kristiserar dessa hemma förståsigpåare som Malena Ivarsson på olika forum! För han kan minsann pippa som man ska!
Hej, vi var med under första säsongen och programmet hade inte sänts alls när de spelade in hos oss. Vi upplevde inga "förnedringsmoment" utan Anders var rak och kritiken var befogad, inget var "uppgjort" i förväg utan inspelningen rullade på under renoveringen.
Vi hade en trevlig erfarenhet och fick chansen att börja om med rätt fokus. 2009 /07
Vi hade en trevlig erfarenhet och fick chansen att börja om med rätt fokus. 2009 /07
Underbart med folk som varit med och inte bara höra från dom som tror det är på ett sätt! Alltid lätt när man bara ser en timme på tv. Då vill de få så bra tv som möjligt. Själv tror jag att Anders Öfvergård är en bra typ som säger hur det är han ser det. Sedan kanske endel ska tas med en klackspark han är ju inte psykolog vad jag vet? Men det han säger är ju vanligt sunt förnuft! Vilket endel tycks tappa på vägen genom livet!gäst skrev:Hej, vi var med under första säsongen och programmet hade inte sänts alls när de spelade in hos oss. Vi upplevde inga "förnedringsmoment" utan Anders var rak och kritiken var befogad, inget var "uppgjort" i förväg utan inspelningen rullade på under renoveringen.
Men med så bra tv finns risken att det inte händer något i bygget för mig, ja menar redan nu när det mesta är skit på tv sitter man där och tittar istället för att snickra! Nu sitter jag ioförsig inte framför tv just nu utan på dass men även här ser jag på svt play och skriver här istället för att städa garaget!prototypen skrev:
Anders övergård är inte så bra på att renovera som det ser ut i tv. Jag har sett resultatet i ett hus dom renoverat dörrar som inte satt fast målningsarbeten som såg ut som ett barn hade varit där. Tapetsera uppe på oslipat spackel. Rya mattan som var så illa skuren att det glipade i kanten. I själva verket är det nog så att många av de som var där kunde säkert sin sak men att på den tiden dom gjorde det på går det bara inte att göra det på. Förutom Anders för han tror jag verkligen inte att han kan själ bara tror sig kunna
Medlem
· västragötaland
· 1 550 inlägg
Då värkar Sommar med Ernst fuska mesta då dom bara bygger ett skal har inte el, vatten eller avlopp då det inte syns i tv.
Sommar med Ernst:
http://www.byggahus.se/forum/ovrigt-husrelaterat/236623-sommar-med-ernst.html
Sommar med Ernst:
http://www.byggahus.se/forum/ovrigt-husrelaterat/236623-sommar-med-ernst.html
Kan ni ge mig tips om vilken tv-program som kan hjälpa en familj med 2 småbarn som bor i ett radhus. Den huset har en förbannelse. De fick betala mögel i husgrunden där gick alla bröllopspengar. Nu har de upptäckt förre ägaren har dragit el olagligt och farligt för familjen. Familjen tappar all lust och orkar inte med någonting så då kan farmor söka var de kan få hjälp med renovering utan att det kostar dom skjortan.Deras radhus måste göras om allt. Badrum och toalett måste kaklas om och tvättrummet måste göras om. De bor i ett hus som inte är så modern i mina ögon. De är värda att ha ljus och fungerade hus.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Hur fungerar det i dessa byggprogram som Bygglov och Äntligen hemma, vad bekostas av programmen? Har för mig att man vid ansökning till Äntligen hemma fick välja en summa pengar man själv var beredd att betala för bygget och att programmet sedan står på jobbet såklart och även lite annat.
Hur funkar det? Allt är väl inte gratis
Hur funkar det? Allt är väl inte gratis
Du läste aldrig artikeln va?holmberg87 skrev:Hur fungerar det i dessa byggprogram som Bygglov och Äntligen hemma, vad bekostas av programmen? Har för mig att man vid ansökning till Äntligen hemma fick välja en summa pengar man själv var beredd att betala för bygget och att programmet sedan står på jobbet såklart och även lite annat.
Hur funkar det? Allt är väl inte gratis![]()
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Haha nej jäklar jag missade länken i all hast
Så går det när man är ivrig..
Administrator
· Skåne
· 6 570 inlägg
Vi har tyvärr inte stöd för gilla eller citera i kommentarerna under artiklarna för tillfället, bara i forumet. Klicka på "Visa i forumet istället"-länken som ligger bredvid "29 kommentarer" för att få full funktionalitet så länge.Enolf skrev:
Tycker verkligen inte att arge snickaren är förnedrings-tv. Anders Öfvergård hjälper ju människor till insikter de inte har en aning om, samt ordnar upp deras hus och i viss mån deras trasiga liv / relationer. Skulle vilja påstå att han ger dem nyckel till att ändra sina liv och destruktiva beteendemönster. Men det är väl så i Sveriga att man blir kritiserad vad man än gör.............