11 544 läst · 44 svar
12k läst
44 svar
Medlemmen justusandersson
Sida 1 av 3
Administrator
· Skåne
· 7 839 inlägg
Det är med tungt hjärta jag måste berätta att medlemmen justusandersson gick bort i corona den 4 april.
Han var inte bara en väldigt kunnig, vänlig och uppskattad forummedlem som levererade bästa svar på löpande band, ofta här i delforumet Byggmaterial & byggteknik. Han skrev också uppskattade redaktionella artiklar om arkitektur och konstruktion.
Vi hade just planerat in att skriva en artikel om 1950-talshus han och jag, där han skulle skriva en del om konstruktionen. Nu får det bli utan honom.
Vila i frid Peter, som du ju heter egentligen.
Justusanderssons inlägg hittar du här.
Hans redaktionella artiklar var de här:
Så fungerar en takstol
Bygga till huset - välj rätt konstruktion
Är väggen bärande? - En lathund
Plankhus - hus med bärande stomme av plankor 1920-1950
Olika sätt att bygga till huset - guide och jämförelse
Kan jag öppna upp mellan kök och vardagsrum i mitt hus?
9 saker att tänka på när du ska rita ditt eget hus
Han var inte bara en väldigt kunnig, vänlig och uppskattad forummedlem som levererade bästa svar på löpande band, ofta här i delforumet Byggmaterial & byggteknik. Han skrev också uppskattade redaktionella artiklar om arkitektur och konstruktion.
Vi hade just planerat in att skriva en artikel om 1950-talshus han och jag, där han skulle skriva en del om konstruktionen. Nu får det bli utan honom.
Vila i frid Peter, som du ju heter egentligen.
Justusanderssons inlägg hittar du här.
Hans redaktionella artiklar var de här:
Så fungerar en takstol
Bygga till huset - välj rätt konstruktion
Är väggen bärande? - En lathund
Plankhus - hus med bärande stomme av plankor 1920-1950
Olika sätt att bygga till huset - guide och jämförelse
Kan jag öppna upp mellan kök och vardagsrum i mitt hus?
9 saker att tänka på när du ska rita ditt eget hus
Medlem
· Västernorrland
· 10 839 inlägg
Ja det var trist.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 665 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 665 inlägg
Det var mycket ledsamt
Jag har undrat rätt länge om det hade hänt något så bra att veta i alla fall, tack.
Går det att lägga in en text på hans profilsida så det framgår där, t.ex. byta ut "pensionerad arkitekt" mot "vila i frid", @Marlen Eskilsson ?
Jag har undrat rätt länge om det hade hänt något så bra att veta i alla fall, tack.
Går det att lägga in en text på hans profilsida så det framgår där, t.ex. byta ut "pensionerad arkitekt" mot "vila i frid", @Marlen Eskilsson ?
Redigerat:
Oj vad tråkigt. Justus var en av de allra bästa skribenterna på forumet. Alltid bra svar där han tog sig tid att förstå frågeställningen och svara begripligt på tekniskt avancerade beräkningar och konstruktionslösningar. Aldrig ett hårt ord vad jag har sett.
Vila i frid.
Vila i frid.
Förbannat! Så onödigt!
Har mer än en gång läst något inlägg han skrivit och därefter klickat mig in på hans profil för att läsa allt han skrivit. Lite som när man fastnar på Wikipedia. Hans frånfälle kommer inte att passera obemärkt på forumet, den saken är säker.
Har mer än en gång läst något inlägg han skrivit och därefter klickat mig in på hans profil för att läsa allt han skrivit. Lite som när man fastnar på Wikipedia. Hans frånfälle kommer inte att passera obemärkt på forumet, den saken är säker.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 870 inlägg
Himlen har fått en otroligt duktig och hjälpsam konstruktör.
RIP.
RIP.