10 898 läst · 44 svar
11k läst
44 svar
Matta släpper i badrum efter snart 6 år
Sorry otydligt, jag valde den svårlagda mattan för att slippa skarv i mitt golv.C CarlC89 skrev:
poängen är att mattan är svårlagd pga att bredden gör att den har en annan uppbyggnad än smalare mattor. Men det är inget företaget som lagt din matta kan skylla på, då de antog sig jobbet.
Killgissar på att svetsningen inte är tät, och det orsakat släppet. Men det hjälper ju inte er.....
Tack!P pewi1952 skrev:Har själv haft precis samma fel. Mitt hann dock uppträda innan garantin gick ut så jag fick det åtgärdat på garantin. Dock fick hela renoveringen göras om. Ner med allt o ny golvmatta o ny väggbeklädnad. De sa att just den där golvmattan var det nåt fel med som gjorde att den var mycket svår att lägga så de hade slutat att använda den. Därför undrar jag om det kan anses vara fabrikationsfel som du skulle kunna hävda. Bifogar bild på vår skada.
Hur kan du påstå att den mattan är olämplig i badrum? Vi är själva på gång att lägga in just den, som heter Tarkett Istanbul Medium Grey, och den är specifikt för badrum. Sedan finns det en variant av den med någon form av filt på baksidan och DEN ska inte användas i badrum. Vi kommer också att lägga in den som är 3 m bred för att slippa svetsskarvar på golvet så det blir bara i hörnen precis som på bilderna från ts. Jag lägger inte in den själv utan det kommer en mattläggningsfirma att göra och kan ju direkt kolla hur svetsarna ser ut. Just den mattan finns också som Tarkett Dark Grey avsedd för badrum den också.L loodje skrev:
Denna mattan är inget rolig att svetsa eller löda tät.B Bengt Svejdur skrev:Hur kan du påstå att den mattan är olämplig i badrum? Vi är själva på gång att lägga in just den, som heter Tarkett Istanbul Medium Grey, och den är specifikt för badrum. Sedan finns det en variant av den med någon form av filt på baksidan och DEN ska inte användas i badrum. Vi kommer också att lägga in den som är 3 m bred för att slippa svetsskarvar på golvet så det blir bara i hörnen precis som på bilderna från ts. Jag lägger inte in den själv utan det kommer en mattläggningsfirma att göra och kan ju direkt kolla hur svetsarna ser ut. Just den mattan finns också som Tarkett Dark Grey avsedd för badrum den också.
tarkett har lyckats att få en "köksmatta" våtrumsgodkänd.
Jag vägrar mattan pga att det är svårt att garantera ett 100% jobb över tid.
Jag tycker TS ska kontakta företaget som gjort jobbet och även prata med GVK då företaget borde vara auktoriserade genom dom för säkra våtrum.
Kanske borde ni tänka om med tanke på att det är minst 2 i denna tråd som haft problem med denna matta.. Har själv dålig erfarenhet av denna matta..B Bengt Svejdur skrev:Hur kan du påstå att den mattan är olämplig i badrum? Vi är själva på gång att lägga in just den, som heter Tarkett Istanbul Medium Grey, och den är specifikt för badrum. Sedan finns det en variant av den med någon form av filt på baksidan och DEN ska inte användas i badrum. Vi kommer också att lägga in den som är 3 m bred för att slippa svetsskarvar på golvet så det blir bara i hörnen precis som på bilderna från ts. Jag lägger inte in den själv utan det kommer en mattläggningsfirma att göra och kan ju direkt kolla hur svetsarna ser ut. Just den mattan finns också som Tarkett Dark Grey avsedd för badrum den också.
Har också lagt den mattan i vår tvättstuga. Blev bra. När han senare skulle lägga matta i vårt badrum så avrådde han från den då vi har två golvbrunnar i vår dusch och blir ganska knepigt fall till båda brunnarna.
tysligen enligt honom är den ruskigt svår/omöjlig att böja åt 3 håll samtidigt. Nått sånt.
tysligen enligt honom är den ruskigt svår/omöjlig att böja åt 3 håll samtidigt. Nått sånt.
Jag har nu jämfört den tekniska beskrivningen för denna matt med en från Gerflor och det är ju ungefär samma data för båda, så om nu Tarketts skulle vara så dålig så är det säkert detsamma med flera tillverkares mattor. Så mattans kvalitet är säkert lika bra som andra tillverkares, sedan beror nog läggningen och svetsens utförande på mattläggarens skicklighet och inte på mattan. Apropå att det är ca 2 st som klagat här, hur många av just den mattan, eller någon av Tarketts mattor, har lagts in i badrum. Är det tusentals eller kanske tiotusentals badrum och bara ett fåtal som inte har blivit bra? Har man besiktat resultatet och kommit fram till att det beror på mattan eller är det underlaget eller dåligt utfört arbete av mattläggaren?O Ovation skrev: