A AG A skrev:
"Några träd"???
Om du läst artikeln ser du att det handlar om tusentals kvadratmeter med skog. Det rör sig alltså knappast om några få träd. Det vore väl snarast skandal om det inte gett fängelse. Samt, som sagt, när gav inte mord fängelse???
När gav inte mord fängelse?

Ja, finns flera exempel i Sverige på dömda gärningsmän som inte fått fängelse.
De har antingen varit unga, under 18 år och fått ungdomsvård eller under 15 år och inte fått något straff alls då de inte varit straffmyndiga.
En annan grupp som inte heller fått fängelse är de som istället fått Rättspsykiatrisk vård.
Tyvärr så är det numera så att en majoritet av mördarna inte får något straff alls då de inte ens blir åtalade.

lunnabo lunnabo skrev:
Jag har överhuvudtaget inte uttryckt mig om huruvida han är belevad eller inte.
Du skriver däremot att han är belevad, därav min fråga till dig som du sorgfälligt undviker.
Är det viktigt för dig att veta?

C Carlf81 skrev:
Är det viktigt för dig att veta?
Av vilken anledning påstår Du att han är belevad?

Get a Room

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Get a Room

daddydj daddydj skrev:
Nja, att navigera rätt med bygglov är en konst. Om vi bortser från träden verkar det handla om ett felaktigt pooltak och ett par till små avvikelser. Då dessa rättades till blev plötsligt hela övervåning, som tidigare var godkänd, ogilitig. Känns som att kommunen letar fel för att hämnas på träden.
Gick förbi huset idag. Det är verkligen motsatsen till ett enplanshus. Det är groteskt, biluppfarten går upp på andra våningen. Det är verkligen ett monsterhus. Otroligt påkostat med välvda fönster och jätte fönster i konstiga vinklar. En flygel sticker ut mot havet. Jag upplever huset som väldigt högt för att vara två våningar.
Vad jag förstår säger detaljplanen att husen inte får synas från stranden. Detta är ju ett landmärke

T tripptrapp skrev:
Detta är ju ett landmärke
Ja, ett minnesmonument över en man som pissar sina grannar och hela kommunen rakt i ansiktet.
Bedrövligt.

T tripptrapp skrev:
Gick förbi huset idag. Det är verkligen motsatsen till ett enplanshus. Det är groteskt, biluppfarten går upp på andra våningen. Det är verkligen ett monsterhus. Otroligt påkostat med välvda fönster och jätte fönster i konstiga vinklar. En flygel sticker ut mot havet. Jag upplever huset som väldigt högt för att vara två våningar.
Vad jag förstår säger detaljplanen att husen inte får synas från stranden. Detta är ju ett landmärke
låter som ett intressant hus. tog du möjligtvis några bilder?

• Gilla
Kvackatore
  • Laddar…
A alenliv skrev:
låter som ett intressant hus. tog du möjligtvis några bilder?
Man kan få en ganska bra uppfattning på google maps

https://goo.gl/maps/omhhTttinsDJMCKB9
Vit villa med snedtak, häckar och trädgårdsstig synlig på en Google Maps skärmdump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modern villa med vita väggar, grått tak, stenlagd uppfart och gröna klätterväxter.
Vit modern villa med snedtak och balkong omgiven av grönska och en svensk flagga.
Satellitbild på en fastighet med hus och tillhörande tomt från Google Maps.
Skapa konto

• Gilla
AVH och 1 till
  • Laddar…
K materii skrev:
Man kan få en ganska bra uppfattning på google maps

[länk]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
oh, najs. tackar!

A alenliv skrev:
oh, najs. tackar!
Fel hus

• Gilla
alenliv
  • Laddar…
K materii skrev:
tack för rättelsen, här finns bilder på huset i lokalblaskan. Du kanske har bilder på färdiga schabraket?

[länk]
Byggandet verkar stå still, men har kommit lite längre än på bilderna i tidningen. Kan fota lite när jag går förbi nästa gång.

Men ni ser ju på bilderna i hallandsposten bil-rampen som går upp till andra våningen, svårt att hävda att det är ett enplanshus då.

• Gilla
MichelleW och 3 till
  • Laddar…
T tripptrapp skrev:
Byggandet verkar stå still, men har kommit lite längre än på bilderna i tidningen. Kan fota lite när jag går förbi nästa gång.

Men ni ser ju på bilderna i hallandsposten bil-rampen som går upp till andra våningen, svårt att hävda att det är ett enplanshus då.
Herregud, ser ju ut som en bilhall med fin utsikt..

• Gilla
tripptrapp och 1 till
  • Laddar…
Ett massivt enplanshus måste vara opraktiskt. Bra att det rivs.

• Haha
  • Gilla
Kvackatore och 4 till
  • Laddar…
Här är några bilder. Tycker inte de tillför något nytt men på två av dem ser man den massiva flygeln ut mot havet (där träden röjts)

zooma på hörnfönstret så ser ni att det är rätt coolt välvt.

• Byggnadsarbete på en massiv flygel med välvt hörnfönster, sett från en rödmålad byggnad.
    Skapa konto
  • Modernt hus med välvt hörnfönster och flygel ut mot havet, omgivet av natur och klar himmel.
    Skapa konto
  • Byggnad under konstruktion med välvt hörnfönster och en flygel ut mot havet där träden är röjda.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
Tistelart och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.