21 358 läst · 51 svar
21k läst
51 svar
Massivt färdigbyggt enplanshus måste rivas
När gav inte mord fängelse?A AG A skrev:
Ja, finns flera exempel i Sverige på dömda gärningsmän som inte fått fängelse.
De har antingen varit unga, under 18 år och fått ungdomsvård eller under 15 år och inte fått något straff alls då de inte varit straffmyndiga.
En annan grupp som inte heller fått fängelse är de som istället fått Rättspsykiatrisk vård.
Tyvärr så är det numera så att en majoritet av mördarna inte får något straff alls då de inte ens blir åtalade.
Jonatan79 skrev:
Gick förbi huset idag. Det är verkligen motsatsen till ett enplanshus. Det är groteskt, biluppfarten går upp på andra våningen. Det är verkligen ett monsterhus. Otroligt påkostat med välvda fönster och jätte fönster i konstiga vinklar. En flygel sticker ut mot havet. Jag upplever huset som väldigt högt för att vara två våningar.daddydj skrev:
Vad jag förstår säger detaljplanen att husen inte får synas från stranden. Detta är ju ett landmärke
låter som ett intressant hus. tog du möjligtvis några bilder?T tripptrapp skrev:Gick förbi huset idag. Det är verkligen motsatsen till ett enplanshus. Det är groteskt, biluppfarten går upp på andra våningen. Det är verkligen ett monsterhus. Otroligt påkostat med välvda fönster och jätte fönster i konstiga vinklar. En flygel sticker ut mot havet. Jag upplever huset som väldigt högt för att vara två våningar.
Vad jag förstår säger detaljplanen att husen inte får synas från stranden. Detta är ju ett landmärke
Man kan få en ganska bra uppfattning på google mapsA alenliv skrev:
https://goo.gl/maps/omhhTttinsDJMCKB9
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tack för rättelsen, här finns bilder på huset i lokalblaskan. Du kanske har bilder på färdiga schabraket?T tripptrapp skrev:
https://www.hallandsposten.se/nyhet...få-fotboja-efter-domen-i-hovrätten-1.49646108
Byggandet verkar stå still, men har kommit lite längre än på bilderna i tidningen. Kan fota lite när jag går förbi nästa gång.K materii skrev:
Men ni ser ju på bilderna i hallandsposten bil-rampen som går upp till andra våningen, svårt att hävda att det är ett enplanshus då.
Herregud, ser ju ut som en bilhall med fin utsikt..T tripptrapp skrev:
Här är några bilder. Tycker inte de tillför något nytt men på två av dem ser man den massiva flygeln ut mot havet (där träden röjts)
zooma på hörnfönstret så ser ni att det är rätt coolt välvt.
zooma på hörnfönstret så ser ni att det är rätt coolt välvt.