T Tullen127 skrev:
Jag längtar efter min hex-fil som jag beställt..;)
Beställde du en fil? Jag brukar köpa några 12 pack vanl 4.8 rundfilar men hexafilen är tydligen kostsam;)

• Gilla
1
  • Laddar…
A
F fribygg skrev:
Beställde du en fil? Jag brukar köpa några 12 pack vanl 4.8 rundfilar men hexafilen är tydligen kostsam;)
Ja den kostar som lägst 110 kr för en enda fil.. :dizzy:

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja den kostar som lägst 110 kr för en enda fil.. :dizzy:
Det för de pengarna får man ju en ny kjedja

• Gilla
1
  • Laddar…
A
F fribygg skrev:
Det för de pengarna får man ju en ny kjedja
Ja men ibland så är det roligt att testa något nytt..
Och det var en rolig och bra upplevelse med hexa filen..den är i mina ögon värd priset.

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja men ibland så är det roligt att testa något nytt..
Och det var en rolig och bra upplevelse med hexa filen..den är i mina ögon värd priset.
Tog det en kvart första ggn att fila till en vanlig kjedja med hex filen?

A
F fribygg skrev:
Tog det en kvart första ggn att fila till en vanlig kjedja med hex filen?
Ja ungefär..
Den kedja jag valde var helt ofilad tidigare.. Men helmejsel.. Så det gick betydligt bättre än den andra jag valde att försöka med...

Maskintok skrev:
Ja ungefär..
Den kedja jag valde var helt ofilad tidigare.. Men helmejsel.. Så det gick betydligt bättre än den andra jag valde att försöka med...
Det blir rätt dyrt med 90-95kr extra för filen och en förlorad kvart(75kr?) jag tvivlar på att det lönar sig även om jag sett att du och skoge får även småsågar att bita bra i trät.

• Gilla
1
  • Laddar…
A
F fribygg skrev:
Det blir rätt dyrt med 90-95kr extra för filen och en förlorad kvart(75kr?) jag tvivlar på att det lönar sig även om jag sett att du och skoge får även småsågar att bita bra i trät.
Ja jo men jag har ju min kanal.. Och där testar och fixar jag ju en massa saker..
Så detta får ju ingå i detta..

Jag ser detta ungefär som med testerna av E85... Man måste ju pröva:crysmile::crysmile:
.

Biltema 13" kjedja är ju klart prisvärd med sina 119kr ink moms, hur står sig Grimsholm Green för 99kr?
Kompletterar frågan då jag ser att den går att få för 79kr ink moms i 10pack från rembutiken, har nog hellre en ny kjedja än ägnar en kvart åt att fila upp en avsedd för rundfil med en hex fil.

Redigerat:
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
F fribygg skrev:
Biltema 13" kjedja är ju klart prisvärd med sina 119kr ink moms, hur står sig Grimsholm Green för 99kr?
Jodå den är en bra kedja.
lätt filad och för det mesta så är härdningen bra..

F fribygg skrev:
Det är ungefär samma som att trimma motorsågen...
Det kanske inte lönar sig men samtidigt är det kul att se skillnaden.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Kompletterar frågan då jag ser att den går att få för 79kr ink moms i 10pack från rembutiken, har nog hellre en ny kjedja än ägnar en kvart åt att fila upp en avsedd för rundfil med en hex fil.
Bara att hoppas Grimsholm inte är samma konstighet som Carlton...
Har en Carlton liggande som har fällt ETT träd.
Det är EN högertand kvar på kedjan...

• Wow
1
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
skoge skoge skrev:
Det var kul att se hur den lilla sågen käkade trä;) men inte så kul att jag lägger över en tusenlapp på ett paket med filar då jag kan få det skapligt vasst med en vanl rundfil för 15spänn, när man sen ser att det finns lågpriskjedjor för 79kr undrar man ju om man ska prova sådana?

skoge skoge skrev:
Bara att hoppas Grimsholm inte är samma konstighet som Carlton...
Har en Carlton liggande som har fällt ETT träd.
Det är EN högertand kvar på kedjan...
När sånt hänt mig har det berott på en grindhake i trät och det kan jag inte lasta kjedjetillverkaren för

• Gilla
Tullen127
  • Laddar…
F
Dags att börja planera för kommande gräsklippning.. Litet ogjort sen förra året.
Har en Stiga villa som slirar på någon rem tror jag, vid motlut.
Vet bara inte vilken rem eftersom felet inte framkommer på plan mark.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.