Jag inväntar svar från hemmy i nästa vecka, jag har mailat dem med en trevlig ton men ändå understrukit att jag känner mig besviken då jag köpt fel produkt pga vilseledande produktinformation. Jag hade velat ha det andra dyrare paketet…
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Verkar inte gå så bra… hemmy/vitvaruexperten är allmänt ointresserade, återkommer inte som de lovar. Eftersom jag packat upp och använt varorna verkar det vara ett problem
 
A
H hullan skrev:
Verkar inte gå så bra… hemmy/vitvaruexperten är allmänt ointresserade, återkommer inte som de lovar. Eftersom jag packat upp och använt varorna verkar det vara ett problem
nackdelen med icke fysiska butiker
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
BirgitS
H hullan skrev:
Verkar inte gå så bra… hemmy/vitvaruexperten är allmänt ointresserade, återkommer inte som de lovar. Eftersom jag packat upp och använt varorna verkar det vara ett problem
Finns väl inga online-butiker som återkommer :(

Har du tagit upp att du kommer att vända dig till ARN?

Det är verkligen inget krav på att varor ska vara oanvända för att det ska gå att reklamera. Det handlar inte om någon ångerrätt eller öppet köp.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
Finns väl inga online-butiker som återkommer :(

Har du tagit upp att du kommer att vända dig till ARN?

Det är verkligen inget krav på att varor ska vara oanvända för att det ska gå att reklamera. Det handlar inte om någon ångerrätt eller öppet köp.
distansköplagen
 
K Kane skrev:
Är det inte denna frys? [länk]
Jo det är den - hurså?
 
H hullan skrev:
Jo det är den - hurså?
Står ju supertydligt under beskrivning, "manuell avfrostning ". 😉
 
  • Skärmbild från webbsida som visar information om en Electrolux frysskåp med funktioner och produktfördelar på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Är nog detta han syftar på, nästan det första som står i texten.
 
  • Skärmbild av webbsida som beskriver Electrolux frys med manuell styrning, avfrostning och temperaturlarm. Transparenta fryslådor nämns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H hullan skrev:
Jo det är den - hurså?
Kan väl inte bli tydligare vad det gäller avfrostningen.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Nu tittar ni på produktsidan
K Kane skrev:
Kan väl inte bli tydligare vad det gäller avfrostningen.
nu tittar ni på produktsidan för just den frysen. Jag var intresserad av att köpa ett paket med kyl och frys. Titta på produktsidan för paketet - där finns också info om frysen - men där finns INTE denna mening om manuell avfrostning. Bara en gul ruta som säger att alla Electrolux alltid har automatisk avfrostning
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
  • Gilla
freddan83 och 3 till
  • Laddar…
Men i produktinformationen du visat finns det inget som anger att frysen har automatisk avfrostning.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Men i produktinformationen du visat finns det inget som anger att frysen har automatisk avfrostning.
Alla Elektrolux har ju alltid automatisk avfrostning enligt dem själva så varför skulle man behöva dubbelkolla?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Om man betalat med kreditkort så kan man ställa krav på kreditgivaren som på leverantören. Hur har det betalats?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.