6 545 läst · 42 svar
7k läst
42 svar
Målade väggar 3 ggr fortfarande flammiga
Ja då. Väggfärger inomhus är enkla plastfärger där det enda som skiljer i kvalitet är hur mycket vatten det är i burken (dvs hur lite färgpigment det där). Köp ett välkänt märke.C Chrilonn skrev:
När jag var ung och skulle snåla så köpte jag 10 liter av Silwans egen väggfärg (kritvit) för att just grundmåla innan dyrare färg användes. Men jag prövade först färgen i en skrubb på 1x1 m som någon galning målat mörklila. Efter sex strykningar var väggen rosa. Silwanburken var nästan slut, och jag for och köpte något etablerat märke, strök två gånger till, sen klart.
Ska du bara måla på tapeterna så ska du inte spackla några skarvar.
Sen det här med att de flesta tror att de lägger på flödigt men det brukar inte stämma med verkligheten, lägg på som en yrkesmålare skulle göra.
Tryck aldrig ur färgen ur rullen utan fyll på ny färg mycket tidigare.
Sen det här med att de flesta tror att de lägger på flödigt men det brukar inte stämma med verkligheten, lägg på som en yrkesmålare skulle göra.
Tryck aldrig ur färgen ur rullen utan fyll på ny färg mycket tidigare.
Rosa toppen. 😁D datja skrev:Ja då. Väggfärger inomhus är enkla plastfärger där det enda som skiljer i kvalitet är hur mycket vatten det är i burken (dvs hur lite färgpigment det där). Köp ett välkänt märke.
När jag var ung och skulle snåla så köpte jag 10 liter av Silwans egen väggfärg (kritvit) för att just grundmåla innan dyrare färg användes. Men jag prövade först färgen i en skrubb på 1x1 m som någon galning målat mörklila. Efter sex strykningar var väggen rosa. Silwanburken var nästan slut, och jag for och köpte något etablerat märke, strök två gånger till, sen klart.
Japp läste är skarvar hela behövs ej spacklas det ser bättre utan att göra om man målar på jag tänkte faktiskt ta hjälp och fick det bekräftat av målare. Misstänker renoveringstapet i botten kanske. Lät skarvar vara kvar medvetet.
Kan mycket väl vara dåligt gjort grundarbete från början och väggarna sugit olika jag kommer säkert göra om igen längre fram. Får väll se om jag orkar ta bort hela tapeten då. Det såg väldigt jämt ut vid första anblick innan jag målade men väggarna har slukat färg så någonstans är det inte bra gjort mitt sätt är ett test. Därför jag mer än gärna funderar på ett lager till.