Tack!
Bah, vad ska man använda för spackel när man ”spotspacklar”? Har fått Issues på vissa ställen då spacklet i hålet som jag tidigare spotspacklade följer med.. Använde medium, samma som jag ska använda till bredspacklingen.
Väggspackel har en tendens att sjunka när det torkar så det är inte optimalt att använda det om dina spots är mer än nån millimeter djup. Finns ett par alternativ, jag använde husfix men du kan också använda gipsbruk. Jag vet inte hur du gör med dina golvlister men när jag tog bort mina så följde stora bitar av väggen med då dem var fastspikade mot väggen. Du kan också då passa på att fixa detta tillsammans med dina spots som du vill laga. Nämner detta då vi har liknande konstruktion på våra lägenheter från samma tid.42KVMBromma skrev:
Redigerat:
S SaltPeppar skrev:Väggspackel har en tendens att sjunka när det torkar så det är inte optimalt att använda det om dina spots är mer än nån millimeter djup. Finns ett par alternativ, jag använde husfix men du kan också använda gipsbruk. Jag vet inte hur du gör med dina golvlister men när jag tog bort mina så följde stora bitar av väggen med då dem var fastspikade mot väggen. Du kan också då passa på att fixa detta tillsammans med dina spots som du vill laga. Nämner detta då vi har liknande konstruktion på våra lägenheter från samma tid.
Tack för svar, då måste jag köpa fix ☺️ Jag tänkte faktiskt ställa den frågan som du skriver om, listerna.. Lösningen som är idag, en kvartsstav som täcker ut. Golvet går inte in under själva listen om du förstår, utan kvartsstaven täcker dem mm som golvet inte ligger mot väggen. Hade väll önskat att även ta bort listerna men har farhågor som du ovan nämner, dem sitter som STEN. Så tänkte måla om nuvarande lister när vägg och golv klart sedan sätta nya kvartsstavar..S SaltPeppar skrev:Väggspackel har en tendens att sjunka när det torkar så det är inte optimalt att använda det om dina spots är mer än nån millimeter djup. Finns ett par alternativ, jag använde husfix men du kan också använda gipsbruk. Jag vet inte hur du gör med dina golvlister men när jag tog bort mina så följde stora bitar av väggen med då dem var fastspikade mot väggen. Du kan också då passa på att fixa detta tillsammans med dina spots som du vill laga. Nämner detta då vi har liknande konstruktion på våra lägenheter från samma tid.
Liknande trådar
-
Hur måla kallmur samt väggar källartrapp
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla tak utan att sedan måla väggarna?
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla målade källarväggar
Färg, Måla & Tapetsera -
Nymålade väggar - sprickor efter några månader
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla/putsa väggar källare silikatfärg/kalkfärg?
Färg, Måla & Tapetsera