Allvetare
· Västra götaland
· 9 561 inlägg
Rensade i förrådet och hittade en burk Demidekk Ultimate som köpts sommaren innan jag flyttade in i huset.. Den har stått i uppvärmt utrymme på vintern (10-12 grader) och såg helt ok ut när jag tog bort skinnet...
Provade att måla en bräda, och den kändes precis som ny, möjligen lite tjockare.. Vad tror expertisen? Vågar man måla med den?
De mörkare prickarna är luftbubblor som jag skapade när jag rörde om färgen...
Provade att måla en bräda, och den kändes precis som ny, möjligen lite tjockare.. Vad tror expertisen? Vågar man måla med den?
De mörkare prickarna är luftbubblor som jag skapade när jag rörde om färgen...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 561 inlägg
Tja, den luktade samma som ny... Kanske något mindre, men inte illa..
Allvetare
· Västra götaland
· 9 561 inlägg
Vi hade kvar större delen av en 10-liters burk av samma märke, och jag frågade en snickare/målare (som gjort tillbyggnad hos oss och målat med samma färg 2016) vad gäller hållbarheten. Svaret var - har den förvarats frostfritt och går att blanda med spatel utan att den grynar sig, så ska det inte vara något dåligt med färgen.
Jag litade på hans ord och målade om ett förråd med färgen vi haft sen ca 2013, och av vad vi kan se så är den fullgod.
Jag litade på hans ord och målade om ett förråd med färgen vi haft sen ca 2013, och av vad vi kan se så är den fullgod.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kostnad för målare
Färg, Måla & Tapetsera -
Vad säger målaren om jag säger att jag vill måla klinkern i badrummet?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur målar jag min trappa på bästa sätt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Målat innertak, fläckar som inte torkar?
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla om vardagsrummet
Färg, Måla & Tapetsera