Verktygsvaruhuset har ju kört igång sin julkalender idag, där det kommer ett nytt erbjudande varje dag. Bakom någon av de 24 luckorna kommer säkert vara ett erbjudande på batterier (skulle jag tippa).
 
C Chentin skrev:
Kan du vänta så brukar Verktygsvaruhuset ha kampanj lite då och då.
Senast igår hade dom en kampanj där dom sålde 5 st BL1850 för 3.000:-
Skulle man prismatcha det mot Bauhaus blir det 528:- per batteri. Extremt prisvärt.
Synd som sagt att kampanjen gick ut igår, men det kommer nog igen. Kanske redan under december månad?
Om du lyckas prismatcha verktygsvaruhuset mot Bauhaus, när jag provat har det varit tvärstopp.
 
V vessen skrev:
Om du lyckas prismatcha verktygsvaruhuset mot Bauhaus, när jag provat har det varit tvärstopp.
Det gjorde jag när jag köpte dyckert-pickan. Inga problem alls. Varför skulle dom neka till det? Dom har ju fysisk butik, vilket är villkoret.
 
P pleqtiz skrev:
Amazon har bra pris på 6ah batterierna
[länk]
878kr för ett 6ah är låter som ett bra pris:thinking:
det går att komma ner en dryg hundring till från tyska sidor, sen vet jag inte vad frakten blir, men köper du några stycken lönar det sig nog. kolla idealo.de
 
Amazon har vägrat skicka batterier varje gång jag beställt, då de inte orkar reda ut hur reglerna för farligt gods mellan tyskland och sverige funkar. Nyss beställde jag ett från amazon.se och har fått bekräftelse. Ska bli spännande att se hur det går, då det ska skickas från samma tyska lager.
 
  • Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Det gjorde jag när jag köpte dyckert-pickan. Inga problem alls. Varför skulle dom neka till det? Dom har ju fysisk butik, vilket är villkoret.
Försökte de för en och en halv månad sedan. Inga problem enligt bauhaus support men när man pratar med reklamationsavdelningen som sköter prisgaranti så hänvisar de till att verktygsvaruhusets fysiska butik heter säkerhetsbutiken vilket även framgår på hemsidan. Detta blir så tillräckligt för att inte prisgaranti skall gälla. Men prova gärna, var bara beredd att de kan bli nej..

Verkar gå lättare att få prisgaranti i fysisk bauhaus butik, men när jag provat på nätet har det icke gått.
 
utvecklingen har gått framåt på 10 år. Jag har varit nöjd med min gamla 12v men tänkte att det var dax att uppgradera. ddf483 & dtd155. nu har jag en (till) extra skruvdragare med ifall jag får lite hjälp ngn gång.
Två Makita skruvdragare: en 18V modell uppe och en äldre 12V modell nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Beretic och 3 till
  • Laddar…
P Peter_Bromma skrev:
utvecklingen har gått framåt på 10 år. Jag har varit nöjd med min gamla 12v men tänkte att det var dax att uppgradera. ddf483 & dtd155. nu har jag en (till) extra skruvdragare med ifall jag får lite hjälp ngn gång.
[bild]

Härligt Peter! Jag unnade mig en DTD153ZB, att utöka parken med (y):D
 
Linus91 Linus91 skrev:
Härligt Peter! Jag unnade mig en DTD153ZB, att utöka parken med (y):D
låter bra det med, snarlika maskiner, så det var svårt att välja...
 
  • Gilla
Linus91
  • Laddar…
Kompletterat med en DDF484. Min gamla DDF453 har tjänstgjort länge och har ramlat från stege, legat ute i regn mm. så lägger den av imorgon är jag förberedd.

Ny Makita DDF484 skruvdragare i förpackningen, redo att användas och komplettera ägarens verktygssamling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


484:an ska nog trivas med sina kompisar:

Makita borrskruvdragare på hylla, med modellerna DDF484 och DDF453 synliga bland verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Här kommer en batteripris uppdatering

Amazon sverige: BL1860: 880kr BL1850: 2st 1380= 690kr

Billigaste på idealo: BL1860: 750kr BL1850: 650kr

Har aldrig heller lyckats få amazon tyskland att skicka batterier.

Tror jag avvaktar verktygsvaruhusets kalender. Fyndade annat bra där förra året får se om det dyker upp batterier i år
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Fredrik K Fredrik K skrev:
Kompletterat med en DDF484
Var köpte du den, pris?
Funderar på att köpa och hitta den för €100 naken och 1990:- inkl 1st 5ah.
 
Har varit lite sugen på DTW285, men såg nu att det finns en DTW300 sedan i somras. Vad är det för skillnad på dessa? 300 är några hundra billigare.
 
hobbs hobbs skrev:
Har varit lite sugen på DTW285, men såg nu att det finns en DTW300 sedan i somras. Vad är det för skillnad på dessa? 300 är några hundra billigare.
DTW300:an är nyare och starkare, finns ingen anledning att köpa DTW285 i dagsläget.
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.