F
Chrillls Chrillls skrev:
avgiften är troligtvis tull då England inte är med i EU längre
Tror jag inte då det fortfarande är fri handel fram till nyår. Det är antagligen engelsk moms. Alternativt så har dom så stor del av sin försäljning till andra EU-länder att det blir svens moms och att det ör det tillägget man åker på.
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
F
Linus91 Linus91 skrev:
Hallå! Är ute efter DBO180z excenterslip, men de har stigit så sjukt i pris.. Tittade på Amazon, där dyker dom inte upp föräns efter årsskiftet enligt deras info. Någon som har bra tips var man kommer över den för runt 1000:-? Såg på Amazon England, men då när man ska checka ut slås en avgift på i kassan utöver frakten?

//Linus
Jag köpte kompressor DMP180 och dammsugare DLC280 från Toolab. Hade en DBO180 i varukorgen för 1300:- ett kort tag men slängde ut den i sista sekunden, har en gammal ELU med 8meter sladd som är helt nyrenoverad och som ny så jag kom på att det var bara dumt.
 
F fsn skrev:
Tror jag inte då det fortfarande är fri handel fram till nyår. Det är antagligen engelsk moms. Alternativt så har dom så stor del av sin försäljning till andra EU-länder att det blir svens moms och att det ör det tillägget man åker på.
måste fortfarande enligt postmord tulldeklareras.
 
P pianist skrev:
[länk]

Köpt två då den ena trodde jag gav upp... sedan blåste jag ur den å då trampa den igång igen...
Sjukt, igår stod det att den levereras till 2021... Man kanske ska våga sig på en beställning ändå. Då kan man ju beställa via Svenska Amazon också. Ska slänga på en DTD153z också:D
 
K Kane skrev:
Efter nyår ja.
[länk]
Och läser du grundfrågan kommer detta alltså tidigast skickas 2021...
 
  • Gilla
Linus91
  • Laddar…
F
QUOTE="Chrillls, post: 3963571, member: 303762"]Och läser du grundfrågan kommer detta alltså tidigast skickas 2021...[/QUOTE]


Ja, verkligen... du tror inte det var från svenska Amazon då? Det är inte tull, det gäller nämligen inte ännu och engelska Amazon levererar på en dryg vecka. Amazon hanterar inte heller dina tullärende.
 
F fsn skrev:
QUOTE="Chrillls, post: 3963571, member: 303762"]Och läser du grundfrågan kommer detta alltså tidigast skickas 2021...

Ja, verkligen... du tror inte det var från svenska Amazon då? Det är inte tull, det gäller nämligen inte ännu och engelska Amazon levererar på en dryg vecka. Amazon hanterar inte heller dina tullärende.[/QUOTE]

Så tolkar jag inte det skrivna utan att han försökte på engelska amazon där det tidigast kunde skickas 2021 och då dök tullen upp som avgift, vilken den ska om försändelsen skickas efter 31/12, men vi kanske tolkar det olika.

hoppas frågeställaren fått sitt svar iaf, lämnar detta nu.
 
F
Chrillls Chrillls skrev:
Ja, verkligen... du tror inte det var från svenska Amazon då? Det är inte tull, det gäller nämligen inte ännu och engelska Amazon levererar på en dryg vecka. Amazon hanterar inte heller dina tullärende.
Så tolkar jag inte det skrivna utan att han försökte på engelska amazon där det tidigast kunde skickas 2021 och då dök tullen upp som avgift, vilken den ska om försändelsen skickas efter 31/12, men vi kanske tolkar det olika.

hoppas frågeställaren fått sitt svar iaf, lämnar detta nu.[/QUOTE]

Jasså, skall den det? Har Amazon ett avtal med Sverige där dom sköter vår förtullning? Kollar du den aktuella maskinen då levereras den från Amazon.co.uk den 5:e December.
 
Funderar på att ge mig själv lite batterier i julklapp om det dyker upp till bra pris. Någon nämnde tidigare att BL1820 och BL1860 var "nyast" teknik i och att de då var de bättre köpen.

Har sett att det varit bra priser på BL1850 men är de lite gamla och på väg ut så känns det trist att köpa. Även om det vore smidigt med de små batterierna så föredrar jag ändå att slippa ladda så ofta och tänkte köra stora med högre kapacitet än de bl1830 jag har nu.

Kan någon tipsa mig om vad jag ska ersätta mina gamla trötta batterier med?
 
T toolman77 skrev:
Funderar på att ge mig själv lite batterier i julklapp om det dyker upp till bra pris. Någon nämnde tidigare att BL1820 och BL1860 var "nyast" teknik i och att de då var de bättre köpen.

Har sett att det varit bra priser på BL1850 men är de lite gamla och på väg ut så känns det trist att köpa. Även om det vore smidigt med de små batterierna så föredrar jag ändå att slippa ladda så ofta och tänkte köra stora med högre kapacitet än de bl1830 jag har nu.

Kan någon tipsa mig om vad jag ska ersätta mina gamla trötta batterier med?
Jag har ett 20-tal BL1850 och tycker att dom funkar utmärkt.
För några år sen körde jag med 1830 men dom gick ju sönder HELA tiden. Fick slänga ett tiotal batterier sammanlagt.
Sen jag bytte till stjärn-märkta maskiner och BL1850 har jag aldrig haft några problem, så jag är mycket nöjd.
Sett till mest "bang for the buck" skulle jag fortfarande välja att BL1850 framför BL1860.
Men hade jag varit gjord av pengar så... :thinking:
 
C Chentin skrev:
Jag har ett 20-tal BL1850 och tycker att dom funkar utmärkt.
För några år sen körde jag med 1830 men dom gick ju sönder HELA tiden. Fick slänga ett tiotal batterier sammanlagt.
Sen jag bytte till stjärn-märkta maskiner och BL1850 har jag aldrig haft några problem, så jag är mycket nöjd.
Sett till mest "bang for the buck" skulle jag fortfarande välja att BL1850 framför BL1860.
Men hade jag varit gjord av pengar så... :thinking:
Det är ungefär vad jag också konstaterat. bl1830 gillar inte cirkelsågen... bl1850 är klart billigast per Ah men om bl1860 är bättre på något avgörande sätt så kanske det ändå är värt det.

Är det någon som har ett bättre inköpsställe än toolab för batterier?
 
Redigerat:
Samma storlek men modernare celler på BL1860B så lite mer kapacitet och högre effektuttag samt verkningsgrad på batteriet är troligt.
BL1850B är beprövat och prisvärt
 
T toolman77 skrev:
Det är ungefär vad jag också konstaterat. bl1830 gillar inte cirkelsågen... bl1850 är klart billigast per Ah men om bl1860 är bättre på något avgörande sätt så kanske det ändå är värt det.

Är det någon som har ett bättre inköpsställe än toolab för batterier?
Kan du vänta så brukar Verktygsvaruhuset ha kampanj lite då och då.
Senast igår hade dom en kampanj där dom sålde 5 st BL1850 för 3.000:-
Skulle man prismatcha det mot Bauhaus blir det 528:- per batteri. Extremt prisvärt.
Synd som sagt att kampanjen gick ut igår, men det kommer nog igen. Kanske redan under december månad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.