Jag har också en 604:a.
Funkar inget vidare som häcksax med gräständerna iaf.
Tar bara de tunnaste kvistarna.
Har inte provat på gräset.

Har en ”häck” av låga tallar som jag trimmar med den.

//AA
 
S SnickeNicke skrev:
Hmm, tusan också. Jag trodde verkligen på den... Har även kollat på en variant från Stiga men då är det integrerat batteri vilket jag inte gillar.
Jag har den och den fungerar skitbra. Använder den alltid innan jag kör igång gräsklipparen och klipper runt träd, trädäck, studsmatta o s v.
Har haft den i två år nu och har använt den minst en gång i veckan under vår och sommaren.

Va menar du @TeroM att den är för mjuk?
 
M mxjolle skrev:
Klurar på att utöka makita samlingen med en grovdammsugare (har ingen idag) någon med universal dammsugare från makita? Exempelvis VC3011L
[länk]

Mest tänkt för lättare renovering, dammsuga bilen, garage etc.
Jag har lillebrorsan VC2512L och den fungerar ypperligt för de arbetsuppgifter du du hade tänkt den för.
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Jag har den och den fungerar skitbra. Använder den alltid innan jag kör igång gräsklipparen och klipper runt träd, trädäck, studsmatta o s v.
Har haft den i två år nu och har använt den minst en gång i veckan under vår och sommaren.

Va menar du @TeroM att den är för mjuk?
Gräset är för mjukt och bara viks in mellan skären om gräset är lite längre och fuktigt. Kan vara mina skär som inte är OK men den är inte mycket använd, skären känns vassa och har bra tryck mot varandra. Kör numera med trådtrimmern istället (Makita med batteri så klart ..). Fintrimma tunnare kvistar på brudspireahäcken, typ gräva fram brevlådan, funkar bra med den.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Smörja knäpperna på makpac? Har en där de är riktigt tröga.

Tips på vad man ska märka upp dem med? har 4 lådor men etiketterna stämmer inte. Kan man få tag på original nånstans?
 
ullberg
Jag har smörjt Festools pre t-loc systainrar (typ makpac) med silliconspray vilket funkat bra, mina makpac har varit bra känsla i hela tiden men antar det funkar lika bra på dem

/U
 
Jag har kört silikonspray på mina lås.
Funkar perfekt.

//AA
 
Brutit av ena "fliken" på alla spännena, funkar utmärkt eftersom jag inte vill hålla på med silikon.
 
Hej !

Makita cirkelsåg DHS680RTJ, är det någon som har erfarenhet av den ? Är det något att ha ?
Vad för styrskena och adapter köper man till den ?
 
OestlundJ OestlundJ skrev:
Hej !

Makita cirkelsåg DHS680RTJ, är det någon som har erfarenhet av den ? Är det något att ha ?
Vad för styrskena och adapter köper man till den ?
Bästa sågen enligt mig, om man vill ha klingan på vänster el högersida är en vanesak, men det är första valet för mig.
Har ingen erfarenhet av skena till den (finns det :thinking:) utan kör med en räta som anhåll/linjal..

Mitt råd.. köp om du vill ha en bra och smidig såg som även enkelt kapar reglar ..
 
Mazen Mazen skrev:
Bästa sågen enligt mig, om man vill ha klingan på vänster el högersida är en vanesak, men det är första valet för mig.
Har ingen erfarenhet av skena till den (finns det :thinking:) utan kör med en räta som anhåll/linjal..

Mitt råd.. köp om du vill ha en bra och smidig såg som även enkelt kapar reglar ..
Vad skönt att den är ett förstaval, då känns det som ett bra köp.
Jag har läst lite och ser att det finns adapter och styrskena till modellen DHS680, men det kanske inte riktigt är samma ?
 
B
OestlundJ OestlundJ skrev:
Vad skönt att den är ett förstaval, då känns det som ett bra köp.
Jag har läst lite och ser att det finns adapter och styrskena till modellen DHS680, men det kanske inte riktigt är samma ?
DHS680 är sågen, beteckningen RTJ i slutet säger bara att det är ett paket med såg, batterier, laddare och Makpac.

Har ganska nyligen kommit över en DHS680 jag också, inte använt den något mer än ett par testkap i en bräda. Skulle nog vara fint med skena, tror jag måste kolla upp det :D
Eller om du hitta något så post gärna...
 
B breakman skrev:
DHS680 är sågen, beteckningen RTJ i slutet säger bara att det är ett paket med såg, batterier, laddare och Makpac.

Har ganska nyligen kommit över en DHS680 jag också, inte använt den något mer än ett par testkap i en bräda. Skulle nog vara fint med skena, tror jag måste kolla upp det :D
Eller om du hitta något så post gärna...
Jaha, då är jag med :rofl:. Då ska det ju finnas adapter och skena till den. Såg det fanns på verktygsvaruhuset. Så det får det bli också.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Hallå! Är ute efter DBO180z excenterslip, men de har stigit så sjukt i pris.. Tittade på Amazon, där dyker dom inte upp föräns efter årsskiftet enligt deras info. Någon som har bra tips var man kommer över den för runt 1000:-? Såg på Amazon England, men då när man ska checka ut slås en avgift på i kassan utöver frakten?

//Linus
 
Linus91 Linus91 skrev:
Hallå! Är ute efter DBO180z excenterslip, men de har stigit så sjukt i pris.. Tittade på Amazon, där dyker dom inte upp föräns efter årsskiftet enligt deras info. Någon som har bra tips var man kommer över den för runt 1000:-? Såg på Amazon England, men då när man ska checka ut slås en avgift på i kassan utöver frakten?

//Linus
avgiften är troligtvis tull då England inte är med i EU längre
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.