410 271 läst · 2 269 svar
410k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Någon annan som har handväskmodellen? Jag har en sen många år tillbaka och det är mitt absolut sämsta makita vekrtyg. Går inte att såg rakt alls med den och kvaliteten på bottenplattan är usel (skruvar som lossnar och försvinner samt håller sig inte rak någon längre tid). Någon annan som upplever samma sak?
Funderar på att köpa en av limpmodellen och hoppas att den är bättre. Men vet inte om behovet av en stickis är så stort. Har ju klarat mig bra hittills utan, då jag knappt använder den då den e så kass.
Funderar på att köpa en av limpmodellen och hoppas att den är bättre. Men vet inte om behovet av en stickis är så stort. Har ju klarat mig bra hittills utan, då jag knappt använder den då den e så kass.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 896 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 896 inlägg
Och jag har den ännu enklare 251 (”borstad” / ej borstlös) och även den funkar utmärkt till däcksbyten (dock drar jag till ung. Korrekt moment, om den orkar lossa när det är ”full mutter” även vid åtdragningen vet jag inte)
/U
/U
Funderar på
https://www.verktygsvaruhuset.se/product/makita-dga504z-vinkelslip-125mm-18v-naken
Plus något batteri, blir mitt första Makita verktyg. Är vinkelslipen något att ha? Kapar/slipar bara småsaker.
https://www.verktygsvaruhuset.se/product/makita-dga504z-vinkelslip-125mm-18v-naken
Plus något batteri, blir mitt första Makita verktyg. Är vinkelslipen något att ha? Kapar/slipar bara småsaker.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
De är bra till att kapa. Slipa brukar man vilja hålla på lite längre med och då tycker jag batteri är begränsande även man har flera.sunnis skrev:
Fick jag bara ha en skulle jag välja en med sladd. Får du ha flera är det bara att slå till. Bra pris tycker jag.