Missade bilden på groventrén. Interiörbild av en groventré med ytterkläder, skor, förvaringsskåp och vitvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Nu har vi äntligen fått upp gardiner i kök/vardagsrum och skafferiet har fått hyllor. Kök med gråa gardiner, barstolar och öppen planlösning med inredning under montering.
Skapa konto
Nyinredda skafferi hyllor med matvaror och en mikrovågsugn, synliga genom en öppen dörr.
Skapa konto

• Gilla
Alnervik och 6 till
  • Laddar…
Var ute på promenad och fick en vinterbild på huset. Röda trähus vid åkerkant med snöfläckar i skymningsljus.
Skapa konto

• Gilla
hydrolift och 4 till
  • Laddar…
Igår installerades ett vattenfilter för att slippa kalk och annat gott. Nytt installerat vattenfilter och kopparrör i ett hörn av ett rum, redo för tvättstugan.
Skapa konto
Nu kan vi äntligen börja inreda tvättstugan ordentligt. Har varit svårt att bestämma hur allt ska se ut innan vi vetat vilket sorts filter vi behövt och hur stor plats det tar.

Röd trävilla med snötäckt mark i vintersol, plats för framtida altan markerad i snön.
Skapa konto
Jag har passat på att måla upp min vision av altan i snön. Om jag får som jag vill, vilket det troligtvis inte blir, så kommer vi ha en altan på ca 110 m2. Dessa uppdelade på varsin sida om uterummet med ca 36 m2 i sydväst och resterande i nordväst. På den största delen skulle det vara himla trevligt med ett ordentligt utekök också. Det blir nog inget med dessa planer i år men drömma kan en ju alltid. :thinking:

• Gilla
Tjrex och 1 till
  • Laddar…
Semestertider innebär att lägga marksten. Vi valde att köpa tumlad marksten i betong från St Eriks. Den heter Rustik och är i färgen naturgrå. Längs kanterna har vi lagt samma sten men i antracit. För att liva upp allt lite har vi slängt i lite antracitfärgade stenar lite varstans. Till fog valde vi antracitfärgad, ogräshämmande fogsand.

Det här är på framsidan och vi kommer fortsätta runt hörnet mot groventrén också. Totalt blir det ca 130 m2 vi lägger. Att lägga marksten är lite kul eftersom själva läggningen går relativt snabbt. Det tråkiga är att beräkna fall och att jämna av allt. Att sopa i fog är inte heller särskilt kul men det är i alla fall något som vem som helst klarar av.

Sambon sköter det mesta inför och under läggningen och jag bär fram stenarna till honom. Även 7 och 9-åringen har hjälpt till att bära sten. 4-åringen får bära halvstenarna.

• Ny lagd marksten i betong framför rött hus, pallar med gråa och antracitfärgade stenar, verktyg.
    Skapa konto
  • Ny lagd naturgrå tumlad marksten från St Eriks med antracitkanter framför rött hus.
    Skapa konto
  • Ny lagd tumlad marksten i naturgrå och antracit framför röd stuga med blå himmel.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Det färdiga resultatet. Allt som allt lade vi 200 m2 marksten. Tungt men riktigt kul att ha gjort det själva. Färdiglagt område med 200 m2 mönstrad marksten framför röd husfasad med trädgårdsmöbler.
Skapa konto
Röd villa med nylagt markstensområde framför, omgiven av grus och gräsmatta.
Skapa konto
Röd stuga med ny lagd marksten och ett stort grönt träd i en trädgård.
Skapa konto

• Gilla
Rabbithole och 8 till
  • Laddar…
Vattenläcka i köket.. Felet åtgärdat men i morgon kommer en firma för att besikta. Håller tummarna för att vi inte behöver riva hela köket, golvet och ytterväggen..

Inte en aning om hur länge det har droppat men vi reagerade när golvet började resa sig.
Läckande anslutning på en vattenledning under ett köksskåp.
Skapa konto

• Ledsen
  • Gilla
gutta47 och 4 till
  • Laddar…
Handlar ju mycket om hur länge det har droppat och hur långt det har kommit...
Ser ni det på golvet kan det ju vara en del fukt under :/

Jag hade en droppläcka för ett antal år sen i ett kök, men där såg jag det på uppsvullna köksskåp, så jag behövde bara byta botten + en sida av ikeaskåpet efter att ha åtgärdat läckan...

Nu börjar vi med uterummet och dess inglasning. Ska bli skönt att äntligen få möjlighet att använda det som annat än förvaring. En byggarbetsplats med isolering, träreglar, stege, verktyg och öppen utsikt över ett grönt fält.
Skapa konto
Byggarbetsplats med trästomme, isolering och plast, utsikt över fält, blå himmel, vårdag, några pallar utomhus.
Skapa konto

• Gilla
Rabbithole och 4 till
  • Laddar…
How much A-Hus charge extra for making changes from the original floor plan and how much did they gave discount on the original cost which is available on their website :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.