Har nyligen köpt ett äldre hus och i mätarskåpet sitter en gammal elmätare, kan den monteras bort?
Samtidigt är jag lite nyfiken på den ensamma säkringen men då jag inte bor permanent i huset har jag inte undersökt om den har spänning. Är det troligt att den också är en gammal rest från tidigare installation?
Samtidigt är jag lite nyfiken på den ensamma säkringen men då jag inte bor permanent i huset har jag inte undersökt om den har spänning. Är det troligt att den också är en gammal rest från tidigare installation?
Som du ser finns ingen säkring där och det du kallar gammal elmätare är inaktiv. Du kan ta bort den men du bör ta hjälp av elektriker. (Det är länge sen Sydkraft fanns och med den fonten före Arenhills kludd också.)J JimJ skrev:Har nyligen köpt ett äldre hus och i mätarskåpet sitter en gammal elmätare, kan den monteras bort?
Klicka här för att svara