173 382 läst · 1 860 svar
173k läst
1,9k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Fick nöjet att poppa tillbaka tån i led idag igen, den hade gått ur led under bandaget. Det var en lite äcklig känsla, plopp Men han märkte det knappt så det är skönt att veta att han inte lider av det iaf. Alternativet att köra 2h och betala 4000kr till lockade inte så jag försökte själv iaf efter inrådan av vet.
Hoppas min variant av bandaget ger bättre stöd, men det finns ju en risk att det faktiskt är för skadat och inte blir bra igen, då är det väl att ta bort tån som gäller antar jag
Hundar förpassade till liv bakom galler, suktande efter trädgården utanför
Hoppas min variant av bandaget ger bättre stöd, men det finns ju en risk att det faktiskt är för skadat och inte blir bra igen, då är det väl att ta bort tån som gäller antar jag
Hundar förpassade till liv bakom galler, suktande efter trädgården utanför
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 320 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 320 inlägg
Igår kväll satt vi ute med borste och kam.
Judith är den som tycker om det mest och ibland kan man tro att hon somnar.
Lite belöningsgodis låg kvar på bordet och det var det någon annan som också var intresserad utav.
/ P
Judith är den som tycker om det mest och ibland kan man tro att hon somnar.
Logga in
Skapa konto
Lite belöningsgodis låg kvar på bordet och det var det någon annan som också var intresserad utav.
/ P
Tån var ur led under bandaget idag igen Har tid hos vet på tisdag men ska ringa imorgon. Märkte att han verkar lite extra känslig när man tar i det benet också så en röntgen kanske är på sin plats ändå. Han fattar inte riktigt varför han måste ha koppel på sig i trädgården
Försöker ta sig in till leksakerna i uterummet:
utforskar växthuset
Försöker ta sig in till leksakerna i uterummet:
Logga in
Skapa konto
utforskar växthuset
Logga in
Skapa konto
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 320 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 320 inlägg
Koppel i sin egen trädgård, vad är det för hittepå? Men jag vill inte ta ifrån honom utevistelsen iallafall, han tycker så mycket om att bara ligga i gräset. Om det inte vore för att han plötsligt kan resa sig upp och springa efter nåt så hade det varit rätt lugnt att ha honom lös.
Rita slipper, hon är lite extra retsam nu och studsar framför Pingis.
Besök hos veterinär idag igen som klämde och kände men kunde inte komma med så mycket mer matnyttigt. Skulle rådgöra med Töre djurklinik och återkomma. Tills dess fortsätter vi med stödbandage och minimal mängd härj.
Får sätta en räknare på kylen
”Dagar sedan senare urledning: 2”
Logga in
Skapa konto
Rita slipper, hon är lite extra retsam nu och studsar framför Pingis.
Logga in
Skapa konto
Besök hos veterinär idag igen som klämde och kände men kunde inte komma med så mycket mer matnyttigt. Skulle rådgöra med Töre djurklinik och återkomma. Tills dess fortsätter vi med stödbandage och minimal mängd härj.
Får sätta en räknare på kylen
”Dagar sedan senare urledning: 2”
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 320 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 320 inlägg
Igår fyllde Rosa 6år.
Å jag som tycker det var alldeles nyss som hon var valp.
Idag blir det nog också lite kalas för papegojan Tommy fyller 12år idag så hundarna är välkomna in i deras voljär på lite fågelpellets.
/ Patrik
Å jag som tycker det var alldeles nyss som hon var valp.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag blir det nog också lite kalas för papegojan Tommy fyller 12år idag så hundarna är välkomna in i deras voljär på lite fågelpellets.
Logga in
Skapa konto
/ Patrik
Dagar utan urledning: 5!
Men det är väl 2-3 veckor från senaste som gäller så vi fyllde på deras förbandslåda lite.
Tänk att ha hundar som inte springer 70km/h och är gjorda av silkespapper och kellogs.
Bjuder på en gammal fredagstorris jag hittade bland våra bilder
Men det är väl 2-3 veckor från senaste som gäller så vi fyllde på deras förbandslåda lite.
Logga in
Skapa konto
Tänk att ha hundar som inte springer 70km/h och är gjorda av silkespapper och kellogs.
Bjuder på en gammal fredagstorris jag hittade bland våra bilder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kerstin har åkt moppe sen dag ett, nått hon älskar.
Igår tog jag fram och tvättade moppen på gången utanför dörren, Kerstin låg i gräset och bara njöt.
Gick in o käkade lunch för att sen åka iväg på ett kalas.
"Kom så åker vi" sa jag och gick ut, Kerstin följde med. Vände mig om när jag gick ut genom häcken då det kom en bil på vägen och ville se var hon var.
Hon stod still bredvid moppen "Kom nu då"
Då tittade hon på moppen "Nä, kom nu" Då tittade hon på moppen igen "Nä kom nu, vi ska åka bil"
Hon tittade på moppen igen, jag fick gå tillbaka och bära in henne i bilen...hon såg inte glad ut.
Men idag blev det mycket åka och mycket mopeder, ett 30 tal mopedister möttes upp, åkte till Djurgården och Gärdesloppet.
Hon gillar inte plötsliga ljud, bilar som väsnas, hundar som skäller, men vråltrimmade rykande mopeder bryr hon sig inte om alls.
Igår tog jag fram och tvättade moppen på gången utanför dörren, Kerstin låg i gräset och bara njöt.
Gick in o käkade lunch för att sen åka iväg på ett kalas.
"Kom så åker vi" sa jag och gick ut, Kerstin följde med. Vände mig om när jag gick ut genom häcken då det kom en bil på vägen och ville se var hon var.
Hon stod still bredvid moppen "Kom nu då"
Då tittade hon på moppen "Nä, kom nu" Då tittade hon på moppen igen "Nä kom nu, vi ska åka bil"
Hon tittade på moppen igen, jag fick gå tillbaka och bära in henne i bilen...hon såg inte glad ut.
Men idag blev det mycket åka och mycket mopeder, ett 30 tal mopedister möttes upp, åkte till Djurgården och Gärdesloppet.
Hon gillar inte plötsliga ljud, bilar som väsnas, hundar som skäller, men vråltrimmade rykande mopeder bryr hon sig inte om alls.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto