170 265 läst · 1 834 svar
170k läst
1,8k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 315 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 315 inlägg
Lite mer snö i morse då.
Hundarna klagade inte iaf.
/ Patrik
Hundarna klagade inte iaf.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/ Patrik
Det var meningen att idag skulle vara en dag särskilt för denna sötnos då det är en stor dag idag - hennes ettårsdag!
Men när "storasyster" mår lite pyton och är hängig så får det bli lite ändringar i planen.
Logga in
Skapa konto
Men när "storasyster" mår lite pyton och är hängig så får det bli lite ändringar i planen.
Logga in
Skapa konto
Uppdatering; vi fick hämta hem henne efter ett dygn. Hon var så rädd så det var inte rimligt att ha henne kvar där. Kände knappt igen oss när vi kom för hon var så rädd. Så nu får vi behandla hemma istället. Febern är borta, sänkan fortfarande för hög. Dricker Alvedon (med jordgubbssmak eftersom jag råkade köpa en sån, visste inte ens att det fanns. ) och äter specialkost. Men alla blodvärden i övrigt var bra och ultraljudet med så håller alla tummar för att det läker ut själv. Fick sova mellan mig och sambon första natten, tog nästan en timme innan hon slutade skaka. Lilla rufsan.
Logga in
Skapa konto
Men lilla gumman då, Vad är det för fel? eller vad är teorin?Dalbotant skrev:Uppdatering; vi fick hämta hem henne efter ett dygn. Hon var så rädd så det var inte rimligt att ha henne kvar där. Kände knappt igen oss när vi kom för hon var så rädd. Så nu får vi behandla hemma istället. Febern är borta, sänkan fortfarande för hög. Dricker Alvedon (med jordgubbssmak eftersom jag råkade köpa en sån, visste inte ens att det fanns. ) och äter specialkost. Men alla blodvärden i övrigt var bra och ultraljudet med så håller alla tummar för att det läker ut själv. Fick sova mellan mig och sambon första natten, tog nästan en timme innan hon slutade skaka. Lilla rufsan.
[bild]
(När det gäller tikar tänker jag alltid livmoderinflammation men har de väl uteslutit alternativt att hon inte har någon livmoder?)
Ja det var det jag misstänkte, tyckte symtomen stämde. Hängig och trött, frös så fort hon inte låg under filt, ville knappt äta, drack mycket (dricker i princip aldrig förutom det hon får i maten) ömmade i buken samt 39,8 i vilotemp.
Men ultraljudet av livmodern visade inget fel. Värdena för lever, njurar och bukspottkörtel var också bra. Så de vet inte.
Vilket är lite jobbigt det med. Skönt att det inte var pyo men vad sjutton är det då istället?
Men ultraljudet av livmodern visade inget fel. Värdena för lever, njurar och bukspottkörtel var också bra. Så de vet inte.
Vilket är lite jobbigt det med. Skönt att det inte var pyo men vad sjutton är det då istället?
ibland är det det i alla fall men att det förbättras spontant. Då brukar symptomen komma tillbaka efter ett tag. Eller i alla fall så var det vår förklaring när jag jobbade på djursjukhus men det är väldigt länge sedan (-90-talet) och jag vet att en del saker som vi sa då inte stämmer.Dalbotant skrev:Ja det var det jag misstänkte, tyckte symtomen stämde. Hängig och trött, frös så fort hon inte låg under filt, ville knappt äta, drack mycket (dricker i princip aldrig förutom det hon får i maten) ömmade i buken samt 39,8 i vilotemp.
,
Hon kan inte ha fått i sig något då? Som det där konstiga musgiftet som var populärt ett tag? Var det inte lite liknande symptom och svårt att påvisa i labbtester? Men de allra flesta hundar verkar ju ha klarat av det själv. (fast där sjönk nog kroppstemperaturen snarare än steg kom jag på så det är det nog inte. Även hundar kan ju få corona förresten.
Hoppas verkligen att hon blir bra igen och att det aldrig kommer tillbaka.
Stackarn Inge kul o må dåligt.. och vara på sjukhus är inte lätt heller! Vår vovve op bort livmodern.. och vi fick åka tillbaka efter komplikationer efter och efter två nätter ringde de och bad oss komma.. och ta med mat om vi kunde.. vad som helst sa de.. hon (vovven) var så olycklig.. inte rädd.. de hade försökt ge henne allt .. inkl pastej, skinka kött.. hon vägrade allt.. och tvångsmatning ville de försöka undvika in i det längsta.. men de sa rakt ut att de tänkte inte låta henne svälta på ett sjukhus..Dalbotant skrev:Uppdatering; vi fick hämta hem henne efter ett dygn. Hon var så rädd så det var inte rimligt att ha henne kvar där. Kände knappt igen oss när vi kom för hon var så rädd. Så nu får vi behandla hemma istället. Febern är borta, sänkan fortfarande för hög. Dricker Alvedon (med jordgubbssmak eftersom jag råkade köpa en sån, visste inte ens att det fanns. ) och äter specialkost. Men alla blodvärden i övrigt var bra och ultraljudet med så håller alla tummar för att det läker ut själv. Fick sova mellan mig och sambon första natten, tog nästan en timme innan hon slutade skaka. Lilla rufsan.
[bild]
vi åkte dit kring midnatt.. hon var ju lite nerknarkad.. men blev så glad ändå.. åt inte så mycket, men lite av bara farten.. (när inte personalen va i rummet!) satt/ var där några timmar.. (fick inte ta hem henne än)..
Men det stod förevigt i papprena sedan att hon helst inte skulle sovaöver på sjukhuset..
Man får pyssla massa hemma ist! Mediciner droppar.. plåsterlappar.. och så åka in för kontroll om nått ser ”sämre” ut..
Kör samma taktik på mig själv.. har mycket vårdutrustning hemma.. (gillar inte heller sjukhus..)
Hoppas hon kryar på sig nu..lugn o ro hemma brukar hjälpa välmåendet (o läkkraften).. även om det inte ”ensamt” klarar av alla sjukdomar själv.. (då får man lite medicinhjälp)
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 315 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 315 inlägg
Med lite hjälp så fick jag på sommarhjulen på ena bilen idag.
Under tiden jag körde fram bilen så plockade
Judith, Rosa, Jesko och Ossmo fram hjulen och fixade rätt tryck i däcken.
Medans Judith drog åt muttrarna så höll de andra koll på domkraften.
Rosa passade på att kontrollera skivor och belägg när hjulen ändå var av.
/ P
Under tiden jag körde fram bilen så plockade
Judith, Rosa, Jesko och Ossmo fram hjulen och fixade rätt tryck i däcken.
Medans Judith drog åt muttrarna så höll de andra koll på domkraften.
Logga in
Skapa konto
Rosa passade på att kontrollera skivor och belägg när hjulen ändå var av.
Logga in
Skapa konto
/ P
Redigerat: