VETRINÄRBESÖK AVKLARAT:

En trött hund med en gipserad tass vilar på en kudde, med texten "Vi fick ta hem henne några dagar.." och hjärtformade bubblor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

.. men det var för mycket att göra på liten hund :cry:

Gallan var nästan igensatt, förändringar kring hjärtat, förstorad lever (tumörer), cushingtons sjukdom (binjureproblem tror jag det är).. struvitstenar i urinblåsan (tvunget att op bort)…

Dvs.. hudinfektionen var det minst allvarliga (den är troligen en del av cushingtons sjukdom).

Vid 14 år.. finns inga andra alternativ.. hon ska inte behöva ha ont/lida :heart: (det skulle bara vara egoistiskt av mig/oss).

Nästa vecka is going to be a pain in da ass.. :cry:

• Ledsen
  • Älska
FredrikR och 17 till
  • Laddar…
Man får ändå vara tacksam för dessa år.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vår 15-åring som badade på tidigare bild fick bli änglahund i måndags. Åldern tog ut sin rätt och men vi badade tillsammans i förra veckan.

• Ledsen
  • Älska
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Man får ändå vara tacksam för dessa år.
Det är det här som är det svåra med djur, den dagen man måste ta beslutet, för deras skull. I det stor hela är det ju värt det :heart: ...men sååå svårt. Lider med dig. :sweat:
Vår äldsta har hjärtfel o lever, enligt veterinären, på övertid, så man försöker njuta av o med henne, varje dag. :heart: Man vet ju vartåt det bär. Hoppas ni får en fin tid tillsammans, innan det är dags.

Jag ser det så här. Fördelen med husdjur är att vi kan låta dem slippa lida. Det är sorgligt att de dör men vår plikt att låta dem slippa lida.

Jag tror att jag skrivit det förut men avlivning heter eutanasi på veterinärspråk och det kan översättas till god död. Det är löftet till våra husdjur vi lovar att ge dem ett gott liv - och en god död.

Inte en tröst precis mitt i stunden men en tanke som alltid hjälpt mig att fatta beslut. :heart:

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 9 till
  • Laddar…
richardtenggren
Svårt det där, det värsta jag gjort i livet var nog att ta bort vår hund Lily. :heart:

• Ledsen
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
VETRINÄRBESÖK AVKLARAT:

[bild]

.. men det var för mycket att göra på liten hund :cry:

Gallan var nästan igensatt, förändringar kring hjärtat, förstorad lever (tumörer), cushingtons sjukdom (binjureproblem tror jag det är).. struvitstenar i urinblåsan (tvunget att op bort)…

Dvs.. hudinfektionen var det minst allvarliga (den är troligen en del av cushingtons sjukdom).

Vid 14 år.. finns inga andra alternativ.. hon ska inte behöva ha ont/lida :heart: (det skulle bara vara egoistiskt av mig/oss).

Nästa vecka is going to be a pain in da ass.. :cry:
Men fy tusan så jobbigt! :cry: Jag känner verkligen med er :heart:
Ge henne några underbara dagar och mys massor med henne :heart:

Beklagar verkligen :cry:

• Älska
Snigla
  • Laddar…
Blodsoppen
Ja det är alltid tufft när djuren blir sjuka. Har ingen nu, men har planer för det. Bild på vår Berner sennen som fick somna in då hon hade en tumör på levern. Hon blev tio år. Berner sennen hund som ligger i bagageutrymmet på en bil med en blå filt.
Skapa konto

• Älska
  • Ledsen
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Det står att husse e med på bilden.. det är han på ursprungsbilden… nu är han dock bortklippt ! :)

En hund med klippt päls tittar upp, med texten "BELLA BUS" och ett hjärta med tassavtryck.
Skapa konto

:heart:

• Älska
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
IDAG ÄR DET DAGS :cry:

Vi har bokat in att en veterinär kommer hem till oss.. så att hon kan få somna in här hemma i vår säng (hennes absoluta favoritplats).. där det ”luktar vi / flocken”.. med oss vid sin sida.. :heart:

Så grymt jobbigt att vänta nu.. allt man gör med henne ”är det sista”..

Beslutet är rätt, men gör det inte lättare!

I 14 år har hon förgyllt våra liv.. gett oss massa av skratt, tårar och huvudbry.. hon är min bästa kompis (husse älskar henne lika mycket, men jag har spenderat nästan all tid med henne.. har bara varit ifrån henne några veckor på 14 år!)

Filmat/taget häromdagen.. så kärleksfull blick, totalt förtroende.. men så trött/smärttagen :cry::heart:

Trött äldre hund som blir klappad av sin ägare.
Skapa konto

En äldre hund med tårfyllda ögon blir klappad av en person i en säng.
Skapa konto

En äldre hund i en människas famn som ser trött och smärtpåverkad ut.
Skapa konto

Ena sekunden är hon som ”vanligt”.. den andra sekunden (får mitt hjärta att brista).. är hon hiskeligt trött och smärtpåverkad..

Jag har alltid sagt att jag kommer veta när det är dags..

NU ÄR DET DAGS! :cry:

Det är mitt ansvar att ge henne ett värdigt avslut.. som tack för all glädje och kärlek hon skänkt oss.

Redigerat:
  • Älska
  • Ledsen
  • Gilla
helhag0 och 17 till
  • Laddar…
usch jag var med om samma sak för ca 8 års sen , det kändes värre än när mina föräldrar gick bort

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Hon har en kompis som väntar på henne sedan en vecka tillbaka. Han kan allt om hur man badar och simmar.
Svart hund liggande i gräset, ser eftertänksam ut.
Skapa konto

• Älska
KristinaRT och 8 till
  • Laddar…
C cazet skrev:
usch jag var med om samma sak för ca 8 års sen , det kändes värre än när mina föräldrar gick bort
Det är hemskt :cry: ALLT :cry: .. min pappa dog oväntat / hastigt härhemma (fridfullt) för bara några dagar sedan :cry: precis dagarna efter att vi fått besked av vet att Bella borde avlivas snabbt för att inte behöva lida onödigt.

.. så det enda "positiva" just nu är att jag hoppas och tror att han sitter däruppe med en stor skinka och väntar in Bella.. så de kan sitta där tillsammans o käka skinka - och titta på oss härnere :heart: (bästa kompisar)

• Älska
  • Ledsen
SueSue och 12 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Det är hemskt :cry: ALLT :cry: .. min pappa dog oväntat / hastigt härhemma (fridfullt) för bara några dagar sedan :cry: precis dagarna efter att vi fått besked av vet att Bella borde avlivas snabbt för att inte behöva lida onödigt.

.. så det enda "positiva" just nu är att jag hoppas och tror att han sitter däruppe med en stor skinka och väntar in Bella.. så de kan sitta där tillsammans o käka skinka - och titta på oss härnere :heart: (bästa kompisar)

Beklagar sorgen :heart:

• Älska
Snigla
  • Laddar…
På Gotland åker vi moped, hälsar på katter och plockar blåbär.
(Kerstin har åkt över 40 mil i korgen på moppen)
Röd moped med korg parkerad bredvid trägärdesgård, anslagstavla och katt på Gotland.
Skapa konto
Svartvit kattunge bredvid en liten vit med svart hund på ett randigt tyg.
Skapa konto
Vy över blåbärsris ur ett hundperspektiv, med fokus på några blåbär nära marken.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
SueSue och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.