169 875 läst · 1 833 svar
170k läst
1,8k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
VETRINÄRBESÖK AVKLARAT:
.. men det var för mycket att göra på liten hund
Gallan var nästan igensatt, förändringar kring hjärtat, förstorad lever (tumörer), cushingtons sjukdom (binjureproblem tror jag det är).. struvitstenar i urinblåsan (tvunget att op bort)…
Dvs.. hudinfektionen var det minst allvarliga (den är troligen en del av cushingtons sjukdom).
Vid 14 år.. finns inga andra alternativ.. hon ska inte behöva ha ont/lida (det skulle bara vara egoistiskt av mig/oss).
Nästa vecka is going to be a pain in da ass..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gallan var nästan igensatt, förändringar kring hjärtat, förstorad lever (tumörer), cushingtons sjukdom (binjureproblem tror jag det är).. struvitstenar i urinblåsan (tvunget att op bort)…
Dvs.. hudinfektionen var det minst allvarliga (den är troligen en del av cushingtons sjukdom).
Vid 14 år.. finns inga andra alternativ.. hon ska inte behöva ha ont/lida (det skulle bara vara egoistiskt av mig/oss).
Det är det här som är det svåra med djur, den dagen man måste ta beslutet, för deras skull. I det stor hela är det ju värt det ...men sååå svårt. Lider med dig.yonna skrev:
Vår äldsta har hjärtfel o lever, enligt veterinären, på övertid, så man försöker njuta av o med henne, varje dag. Man vet ju vartåt det bär. Hoppas ni får en fin tid tillsammans, innan det är dags.
Jag ser det så här. Fördelen med husdjur är att vi kan låta dem slippa lida. Det är sorgligt att de dör men vår plikt att låta dem slippa lida.
Jag tror att jag skrivit det förut men avlivning heter eutanasi på veterinärspråk och det kan översättas till god död. Det är löftet till våra husdjur vi lovar att ge dem ett gott liv - och en god död.
Inte en tröst precis mitt i stunden men en tanke som alltid hjälpt mig att fatta beslut.
Jag tror att jag skrivit det förut men avlivning heter eutanasi på veterinärspråk och det kan översättas till god död. Det är löftet till våra husdjur vi lovar att ge dem ett gott liv - och en god död.
Inte en tröst precis mitt i stunden men en tanke som alltid hjälpt mig att fatta beslut.
Men fy tusan så jobbigt! Jag känner verkligen med erSnigla skrev:VETRINÄRBESÖK AVKLARAT:
[bild]
Ge henne några underbara dagar och mys massor med henne
Beklagar verkligen
IDAG ÄR DET DAGS
Vi har bokat in att en veterinär kommer hem till oss.. så att hon kan få somna in här hemma i vår säng (hennes absoluta favoritplats).. där det ”luktar vi / flocken”.. med oss vid sin sida..
Så grymt jobbigt att vänta nu.. allt man gör med henne ”är det sista”..
Beslutet är rätt, men gör det inte lättare!
I 14 år har hon förgyllt våra liv.. gett oss massa av skratt, tårar och huvudbry.. hon är min bästa kompis (husse älskar henne lika mycket, men jag har spenderat nästan all tid med henne.. har bara varit ifrån henne några veckor på 14 år!)
Filmat/taget häromdagen.. så kärleksfull blick, totalt förtroende.. men så trött/smärttagen
Ena sekunden är hon som ”vanligt”.. den andra sekunden (får mitt hjärta att brista).. är hon hiskeligt trött och smärtpåverkad..
Jag har alltid sagt att jag kommer veta när det är dags..
NU ÄR DET DAGS!
Det är mitt ansvar att ge henne ett värdigt avslut.. som tack för all glädje och kärlek hon skänkt oss.
Vi har bokat in att en veterinär kommer hem till oss.. så att hon kan få somna in här hemma i vår säng (hennes absoluta favoritplats).. där det ”luktar vi / flocken”.. med oss vid sin sida..
Så grymt jobbigt att vänta nu.. allt man gör med henne ”är det sista”..
Beslutet är rätt, men gör det inte lättare!
I 14 år har hon förgyllt våra liv.. gett oss massa av skratt, tårar och huvudbry.. hon är min bästa kompis (husse älskar henne lika mycket, men jag har spenderat nästan all tid med henne.. har bara varit ifrån henne några veckor på 14 år!)
Filmat/taget häromdagen.. så kärleksfull blick, totalt förtroende.. men så trött/smärttagen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ena sekunden är hon som ”vanligt”.. den andra sekunden (får mitt hjärta att brista).. är hon hiskeligt trött och smärtpåverkad..
Jag har alltid sagt att jag kommer veta när det är dags..
NU ÄR DET DAGS!
Det är mitt ansvar att ge henne ett värdigt avslut.. som tack för all glädje och kärlek hon skänkt oss.
Redigerat:
Det är hemskt ALLT .. min pappa dog oväntat / hastigt härhemma (fridfullt) för bara några dagar sedan precis dagarna efter att vi fått besked av vet att Bella borde avlivas snabbt för att inte behöva lida onödigt.C cazet skrev:
.. så det enda "positiva" just nu är att jag hoppas och tror att han sitter däruppe med en stor skinka och väntar in Bella.. så de kan sitta där tillsammans o käka skinka - och titta på oss härnere (bästa kompisar)
Snigla skrev:Det är hemskt ALLT .. min pappa dog oväntat / hastigt härhemma (fridfullt) för bara några dagar sedan precis dagarna efter att vi fått besked av vet att Bella borde avlivas snabbt för att inte behöva lida onödigt.
.. så det enda "positiva" just nu är att jag hoppas och tror att han sitter däruppe med en stor skinka och väntar in Bella.. så de kan sitta där tillsammans o käka skinka - och titta på oss härnere (bästa kompisar)
Beklagar sorgen
På Gotland åker vi moped, hälsar på katter och plockar blåbär.
(Kerstin har åkt över 40 mil i korgen på moppen)
(Kerstin har åkt över 40 mil i korgen på moppen)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto