170 008 läst · 1 833 svar
170k läst
1,8k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Några kanske redan sett hur jag skämmer bort våra hundar. Sambon ville ha en husvagn till dom så jag gjorde en kopia av vår husvagn...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Eeeeh, lite varning här, ligger mattan i en varm bil så blir den också varm som lägg gärna handen på själv först innan hunden hoppar upp på den.Hemmakatten skrev:
Jag tror att jag inte förstår riktigt hur en kylmatta fungerar. Det är någon gel som, när hunden ligger på den, tar upp värmen från hunden och via sidorna på mattan gör sig av med värmen?Jante skrev:
Hur gör man sedan man tagit bort mattan? Låter den ligga ett par timmar? Hur blir det om man har varmt inomhus?
Ja precis så. Det är en icke värmetrög gel i mattan som blir varm istället för hunden......när hunden lämnat platsen avger den värmen till omgivningen om den är kallare.
Problemet är ju dock att om du har mattan i bilen så blir även mattan 80 grader varm efter ett tag.....dvs, den funkar precis som en skiva metall skulle fungera utan att var hård och tung.
Ett alternativ kan ju vara en blöt handduk. Väldigt effektivt sätt att kyla ner saker.
Problemet är ju dock att om du har mattan i bilen så blir även mattan 80 grader varm efter ett tag.....dvs, den funkar precis som en skiva metall skulle fungera utan att var hård och tung.
Ett alternativ kan ju vara en blöt handduk. Väldigt effektivt sätt att kyla ner saker.
Vår matta har jag aldrig upplevt som varm när jag lagt handen på.. men har den inte i bilen (där det kan lokalt bli mycket varmare än i hus) så jag vet inte hur den reagerar där..
Men som sagt, lägg handen på och känn oavsett var den är..
Men som sagt, lägg handen på och känn oavsett var den är..
Våran slöfock som spanar ut och ser världen passera utanför. Hon skjuter själv ut barstolarna vid köksön när hon skall upp och det är där hon brukar vara när man kommer hem när hon varit ensam hemma.
Går bra att spana in med i väntan på mat ...
Logga in
Skapa konto
Går bra att spana in med i väntan på mat ...
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Det är varmt när Harry ”badar” frivilligt, det vill säga går ner tills magen tar i vattnet
Det blev dock ingen bild på själva doppet, men strax innan togs denna bild.
(Vi har en kyljacka och en scarf som man blöter i vatten,från Rukka, som han får använda när det är riktigt varmt. Konstigt nog gillar han värme och lägger sig självmant i solen det första han gör när han vaknar)
Det blev dock ingen bild på själva doppet, men strax innan togs denna bild.
(Vi har en kyljacka och en scarf som man blöter i vatten,från Rukka, som han får använda när det är riktigt varmt. Konstigt nog gillar han värme och lägger sig självmant i solen det första han gör när han vaknar)
Hej!
Vårt lilla nytillskott på sjöövalla gård.
//Mathias
Vårt lilla nytillskott på sjöövalla gård.
//Mathias
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto