På kvällens promenad var det mycket gott att käka för Nilla...

Hallon:


Blåbär:
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Storsockret
Vi fick ytterligare en tavla av min syster vid hemfärd från föräldrarna idag, så nu har vi en av varje hund 😍

Målad brun hund som ligger ner, rosa bakgrund, detaljrik, ser avslappnad och uppmärksam ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En gråhund vilar på en soffa, konstverk med detaljerad päls och uppmärksamma ögon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två tavelramar på en vägg, porträtterande hundar, en i färg, en i svartvitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
tergo och 12 till
  • Laddar…
Patrik440
I brådskan så tog Jesko fel på grannens Volvo BM T400 och min Volvo BM T320 men det märkte han när han såg att det fanns en extra växelspak och att instrumentpanelen var annorlunda.
😁
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
Patrik440
Idag var jag och Jesko på möte om höstens mopedrally m.m.

Det gällde att hålla sig mitt i smeten så att det inte missades något.
En liten hund mittemellan människor med ben och skor på stenplattor utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svartvit hund ligger på stenplattor bredvid någons ben och skor utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Å så här heter mopedklubben:
Person med hjälm och väst med texten "ALABAMA de 40 rövarna MELLERUD" på ryggen, utomhus, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

😁

/ Patrik
 
  • Gilla
Jochi och 6 till
  • Laddar…
O Oaken skrev:
Billy är nu 16 veckor och har lärt mig massor!!! Bland annat har han lärt mig att plocka blåbär🤔
[video]
Fin, vad är det för ras? 😍
 
Idag blev vi med mops igen 😍😘
Svart mopsvalp på mjuk vit matta inomhus, ser nyfiket framåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Eremitkräfta och 15 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Idag blev vi med mops igen 😍😘
[bild]
Lovely 😍 sicken sötnos! Ser fram emot att se hans/hennes (?) framsteg o äventyr i livet .. dokumenterat här 😃 voff voff
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Så ytterligare en helg hos veterinär 😅 Den här gången var det Rita som slet av sin sporre(?), dvs dew claw, den bakre klon från framfötterna, nästan helt. Så vi åkte in för en liten tupplur och avlägsning av den.

I väntan på att åka till veterinär. Ytters obrydd om sitt tillstånd, men bandaget bidrar såklart till "det är synd om mig" faktorn. Uppmärksamt öga ser även ett bandage högre upp och det är för att den här damen inte kan lämna något i fred. Nu har hon rakad päls efter blodprover (vi håller på att ta fram rätt dos av Forthyron så det har blivit några stick), och det kan ju inte bara få vara så utan det slickas upp till sår istället. Bättre att föregå än att föregås tänker vi, så hon får vara lite omplåstrad.

Hund med förband på benet ligger på en fluffig dyna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Under uppvaknande, tog ca en timme innan hon var på fötterna. Ovanligt länge, även för henne. Inte lätt.

Brun hund med rött halsband sitter inomhus. Ser mjukt ut, liten del av människa synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Inte riktigt än men snart, fem månader in i försäkringsperioden, passerar vi årspremien på 27468(!)kr (!) i veterinärvårdskostnader. Hittils har vi sen april haft räkningar på 22688kr, och då är ingen medicin inräknad men det är flertalet tusenlappar iallalfall (bara Pingis Rimadyl ligger på runt 900kr burken). Om några veckor ska vi in för ytterligare blodprover och Pingis librela-injektion så med medicin inräknat är det nog då vi passerar +-0. Av dessa kostnader har vi dock bara betalat 15%, vilket är jäkligt skönt. Kommer bli dyrt att behöva byta försäkringsbolag nästa år, till ett med fast självrisk utöver den rörliga :)
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
Patrik440 och 6 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Så ytterligare en helg hos veterinär 😅 Den här gången var det Rita som slet av sin sporre(?), dvs dew claw, den bakre klon från framfötterna, nästan helt. Så vi åkte in för en liten tupplur och avlägsning av den.

I väntan på att åka till veterinär. Ytters obrydd om sitt tillstånd, men bandaget bidrar såklart till "det är synd om mig" faktorn. Uppmärksamt öga ser även ett bandage högre upp och det är för att den här damen inte kan lämna något i fred. Nu har hon rakad päls efter blodprover (vi håller på att ta fram rätt dos av Forthyron så det har blivit några stick), och det kan ju inte bara få vara så utan det slickas upp till sår istället. Bättre att föregå än att föregås tänker vi, så hon får vara lite omplåstrad.

[bild]

Under uppvaknande, tog ca en timme innan hon var på fötterna. Ovanligt länge, även för henne. Inte lätt.

[bild] Kommer bli dyrt att behöva byta försäkringsbolag nästa år, till ett med fast självrisk utöver den rörliga :)
Jag har ManyPets till en kostnad av 1.117:-/månaden. Den täcker mycket bra, även mediciner och med vetkostnad upp till 150.000:-. Dock inte tänder som kostat mig drygt 20.000:- de senaste 8 månaderna.
Och jag har numera bara en (1) hund av förklarliga skäl.
 
Redigerat:
  • Wow
Snigla
  • Laddar…
Storsockret
yonna yonna skrev:
Jag har ManyPets till en kostnad av 1.117:-/månaden. Den täcker mycket bra, även mediciner. Dock inte tänder som kostat mig drygt 20.000:- de senaste 8 månaderna. (Bil, hus och hemförsäkring är billigare än jycken!)

Och jag har numera bara en hund av förklarlig orsak.
Ja vi har också ManyPets, drygt 1100/månad per hund. Har funkat jättebra och skönt att kunna slippa fast självrisk. Dom lägger ju dessvärre ned sin svenska verksamhet, så det är bara nuvarande försäkringsperiod ut.
 
  • Ledsen
dicliff
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Dom lägger ju dessvärre ned sin svenska verksamhet, så det är bara nuvarande försäkringsperiod ut.
Det var nytt för mig :(

Tillägg: ser att försäkringen tas över av nytt bolag Hedvig med samma kostnadstäckning. Vi får väl se om det bolaget sköter sig lika bra.
 
Redigerat:
Storsockret
yonna yonna skrev:
Det var nytt för mig :(

Tillägg: ser att försäkringen tas över av nytt bolag Hedvig med samma kostnadstäckning. Vi får väl se om det bolaget sköter sig lika bra.
Ah, biten med Hedvig hade jag missat. Vi fick ett övergångserbjudande från Agria men om någon rullar vidare i samma stuk som ManyPets så är ju det trevligare

Jodå, medicinen täcks, men har inte riktigt koll på hur mycket den har kostat
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Vi hade Many Pets första året med vår vovve. De var klart dyrast men hade bra villkor. När försäkringen skulle förnyas Inför nästa år höjde de priset till det dubbla så vi bytte bolag. Jag kan tänka mig att de tappade många kunder genom detta och kanske därför de lämnar landet?
 
Storsockret
M Myckling skrev:
Vi hade Many Pets första året med vår vovve. De var klart dyrast men hade bra villkor. När försäkringen skulle förnyas Inför nästa år höjde de priset till det dubbla så vi bytte bolag. Jag kan tänka mig att de tappade många kunder genom detta och kanske därför de lämnar landet?
Kanske. Det var samma för oss, dubbel premie år två, men fortfarande billigare är Agria och då utan fast självrisk. Vi valde att fortsätta trots prishöjningen då vi aldrig haft så lite krångel som med dom.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Deras introduktionspris första året var ju för bra för att vara sann. Samtidigt klagar jag inte för det första året utnyttjade jag försäkringen. Min jycke är nu 10 år (ras som kan bli gammal) så jag betalar hellre hög premie.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.