Medlem
· Västernorrland
· 5 inlägg
Har nu äntligen tagit mig tid och kollat på skjutdörrarna som slår i varann i hallen... Håller på att bli tokig.
Det är ett par Lumi.. osäker på modell men hittar bara en skruv som kan justeras och det verkar flytta dörrarna i höjd bara. Den skruven sitter på en del som heter spacepro som man dessutom kan låsa fast dörren så den inte ska kunna komma loss.
När jag skjuter dörrarna förbi varann så slår dom i varann litegrann. Båda hjulen under ser ut att gå bra i rälsen eller vad man ska kalla det. Och jag har provat skruva olika höjd om det skulle göra skillnad men icke.
Känns som spåret där hjulen ska gå är för nära varann... men det är ju en komplett del så det kan det ju inte vara heller.
Vad tusan är fel?
(ignorera allt smuts på hjulen... om det nu inte är orsaken till att de slår i varann)
Det är ett par Lumi.. osäker på modell men hittar bara en skruv som kan justeras och det verkar flytta dörrarna i höjd bara. Den skruven sitter på en del som heter spacepro som man dessutom kan låsa fast dörren så den inte ska kunna komma loss.
När jag skjuter dörrarna förbi varann så slår dom i varann litegrann. Båda hjulen under ser ut att gå bra i rälsen eller vad man ska kalla det. Och jag har provat skruva olika höjd om det skulle göra skillnad men icke.
Känns som spåret där hjulen ska gå är för nära varann... men det är ju en komplett del så det kan det ju inte vara heller.
Vad tusan är fel?
(ignorera allt smuts på hjulen... om det nu inte är orsaken till att de slår i varann)
Medlem
· Västernorrland
· 5 inlägg
Mjaa håller med dig. Men hur kan jag justera det då? Finns bara den där skruven för upp och ner med hela dörren.Demmpa skrev:
Men såg en annan sak nu... Hela rälsen sitter fan inte helt bra på ena sidan så det lutar typ lite. Uselt förklarat men jag tror jag är nåt på spåret nu... Men då måste jag dit med en ny skruv. Ska klura....
Medlem
· Västernorrland
· 5 inlägg
Den där spacepro modulen sitter olika tätt mot skjutdörrarna.. försökte trycka in den mot väggen men det går tungt så kanske måste ta loss hela den modulen eller vad man ska kalla det och böja den lite
Medlem
· Västernorrland
· 5 inlägg
Klicka här för att svara