Tomture61
FredrikR FredrikR skrev:
Är det 1900:- för installation nu?
Jag kollade för några år sedan, då kändes summan helt överkomlig för att slippa krångel, men när jag kollade i höstas vill jag minnas det var åtskilligt mer pengar dom ville ha.. :confused:
Ser att den billigare pumpen kostar mer att installera .
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Detta har nämnts ett par gånger men kan inte se det själv. Vart ser ni det? I denna PDF finns på näst sista sidan priserna på bifogad skärmdump. :thinking: Ser ni ngt annat så är det ju intressant och kan motivera att man går på den dyrare pumpen.

Skärmdump visar priser för standardinstallation av luftvärmepumpar med och utan snabbkoppling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tomture61 Tomture61 skrev:
Ser att den billigare pumpen kostar mer att installera .
 
Tomture61
NEO_AMiGA NEO_AMiGA skrev:
Detta har nämnts ett par gånger men kan inte se det själv. Vart ser ni det? I denna PDF finns på näst sista sidan priserna på bifogad skärmdump. :thinking: Ser ni ngt annat så är det ju intressant och kan motivera att man går på den dyrare pumpen.

[bild]
Om du går in på respektive pump , under specifikation hittar du installationserbjudande .
(står förklarat i texten Produktinfo)

Men den dyra biten , förutom själva värmepumpen , som inte får glömmas bort är installationen , med alla tillbehör . Från 4000 :- och uppåt .
Personligen skulle jag aldrig spela rysk roulett med Kinaskräp .
 
  • Gilla
Sista spiken
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Om du går in på respektive pump , under specifikation hittar du installationserbjudande .
(står förklarat i texten Produktinfo)

Men den dyra biten , förutom själva värmepumpen , som inte får glömmas bort är installationen , med alla tillbehör . Från 4000 :- och uppåt .
Personligen skulle jag aldrig spela rysk roulett med Kinaskräp .
Det är en av de PDF'erna jag länkar till och postat en skärmdump från. Kinaskräp eller inte... Det mesta tillverkas i kina.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
A
S
NEO_AMiGA NEO_AMiGA skrev:
Det är en av de PDF'erna jag länkar till och postat en skärmdump från. Kinaskräp eller inte... Det mesta tillverkas i kina.
Om tur är så konstrueras inte allt i Kina vilket gör att vi övriga kan köpa bra grejer.
 
Jag köpte en Panasonic till mitt garage via lokala värmefirman och det kostade 20 000 med installation. Du verkar komma undan med halva priset för en Julapump. Kanske värt att chansa för bara garaget men den du länkade till i första inlägget verkar inte ha en 10-gradersfunktion? Det var en av anledningarna till att jag köpte en dyrare, för jag tyckte det var onödigt att brassa på 17-18 grader i garaget.
 
  • Gilla
Tomture61
  • Laddar…
NEO_AMiGA NEO_AMiGA skrev:
Detta har nämnts ett par gånger men kan inte se det själv. Vart ser ni det? I denna PDF finns på näst sista sidan priserna på bifogad skärmdump. :thinking: Ser ni ngt annat så är det ju intressant och kan motivera att man går på den dyrare pumpen.

[bild]
Det går att få billigare installation, om man monterar inne/utedel själv och Inselo endast ansluter kylmediakretsen, si bifogat skärmklipp från en pdf på julas sida

Steginstruktioner för installation av luftvärmepump med alternativ för självmontering och professionell anslutning av kylmediekretsen av Inselo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tomture61
M Maledictus skrev:
Jag köpte en Panasonic till mitt garage via lokala värmefirman och det kostade 20 000 med installation. Du verkar komma undan med halva priset för en Julapump. Kanske värt att chansa för bara garaget men den du länkade till i första inlägget verkar inte ha en 10-gradersfunktion? Det var en av anledningarna till att jag köpte en dyrare, för jag tyckte det var onödigt att brassa på 17-18 grader i garaget.
Verkar som alla LLVP från Jula har värmeområdet +17 till + 30 gr .
 
Redigerat:
A
Tomture61 Tomture61 skrev:
Verkar som alla LLVP från Jula har värmeområdet +17 till + 30 gr .
+16-30 har övriga pumpar
+16 är en väldigt bra temperatur skönt att komma in till och snabbt att värma "på" till 20-22
 
Har tidigare i tråden pratats om ett odokumenterat 8 graders läge. Såklart en chansning...
 
NEO_AMiGA NEO_AMiGA skrev:
Har tidigare i tråden pratats om ett odokumenterat 8 graders läge. Såklart en chansning...

sorry, det var inte i tråden utan under recensioner på den dyrare pumpen. Fortsatt en chansning såklart.


Skärmdump från en recension med fyra stjärnor innehållande text och tre små bilder på en display, en luftvärmepump utomhus och en annan inomhusenhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump av en kundrecension med betygsstjärnor och kommentarer om en värmepumps fördelar och nackdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser nu när jag läser recensioner att de anger ytan i kubik och inte kvm dock. Kanske normalt men det hade jag missat.

Den lilla i min första post
För 60-85 stora utrymmen
 
richardtenggren
Du får tänka på att det troligtvis är beräknat för att hålla en temp på typ 21 grader med de siffrorna.
 
  • Gilla
NEO_AMiGA
  • Laddar…
Pratade med Polarpumpen och de var så trevliga att man blir sugen att köpa där istället.

De rekomenderade en Ninja FT 25 och med installation landar den strax under 20kkr. De räknar på 40w per kvadratmeter vid takhöjd på 2.20-2.40 och en temp på 20 grader. Nu är det ju ett garage så 20 grader kommer sällan eller aldrig behövas, iaf inte i detta garage.

Försöker jag mig på lite förenklad mattematik med ovan premisser på Qlimas S-JA2519 med sina 3,66 kW.

Vid 20 grader, 40 watt kvm. Klarar 91.5 kvadrat
Vid 16 grader, 32 watt kvm. Klarar 114 kvadrat
Vid 8 grader, 16 watt kvm. Klarar 228 kvadrat

Vilket gör att den faktiskt borde fungera för ändamålet. Sen behöver man såklart igen göra avvägningen om det är värt att betla mer för en Ninja eller inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.