Rent spontant tror jag inte jag skulle få plats med en polygrip i det utrymmet., särskilt när bilen bara kommer bara uppallad och undertecknad får lov att knöla in på sidan om för att komma åt (och inte få massa olja på sig).

• Gilla
vefyra
  • Laddar…
B bradgard skrev:
Rent spontant tror jag inte jag skulle få plats med en polygrip i det utrymmet., särskilt när bilen bara kommer bara uppallad och undertecknad får lov att knöla in på sidan om för att komma åt (och inte få massa olja på sig).
Det ser ju ut att vara relativt god plats därifrån du tog bilden? Du ska bara knipa åt och dra till lite så skruvar du resten för hand, du skruvar ju inte av filtret med något verktyg. Det kommer nästan "rulla" av om du tar fart med handen.
Men de beror på hur smidig du är med, om du kan få upp polygripen med en näve och knipa till.

Det är ett femminutersjobb.

Mats-S
Har fått hem delar nu så ska till å bytas ikväll eller imorgon beroende på ork efter jobbet. Åtekrommer med hur filtret lossades :)

• Gilla
Rkarlsson och 2 till
  • Laddar…
Sådär, nu är oljan bytt och motorn lät väldigt lättad och nöjd. Fattas bara att åka till tippen med resterna...

Det fick bli en sån här

https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/oljeverktyg/oljefilterverktyg/oljefiltertanger-2000024002

Provade med mina trädgårdshandskar med någon slags gummiinsida men det satt åt rejält, eller så fick jag inte tillräckligt bra grepp. Oljepluggen satt då desto hårdare, fick lov att ta en rörtång för att öht rubba eländet.

Problemet löst med andra ord.

• Gilla
Stefan Bengtsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.