5 858 läst · 46 svar
6k läst
46 svar
Lite frågor om Hammer A3
Verktygstokig
· Halland
· 7 618 inlägg
Han bara är sån! Han har justerat min hyvel också!Hep skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 589 inlägg
Man kan kalla honom en hyvelns kille?
Tjaa, vissa spelar golf. Jag mäter, justerar, förbättrar och teoretiserar. Det roar mig helt enkelt.Hep skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 618 inlägg
Jag är rädd att det behövs en helt annan kompetens för din verkstad Däremot kommer jag gärna förbi när jag är i Halland. Senast jag hade något ärende i Halland var när dåvarande flickvännens pappa var VD på servettfabriken under tidigt 1990-tal. Så vi får väl se när det kan bli aktuellt. Bor inte @Pysslarn där i krokarna också?Frustrator skrev:
Du är varmt välkommen till Småland i nästa turné och justera in en A3 och en B3. (Farligt och erbjuda sina tjänster )mattiasp skrev:
Märkte detta problem igår när jag skulle plana något tunt, haft svårt att justera in den perfekt och tror jag hittat en del av problemen. Kick-back tänderna sitter inte centrerat, utan är förskjutet ca 5mm till vänster vilket gör att man inte kan plana tunna bitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag förstår inte hur det kan påverka. Jag brukar försöka hålla mig borta från kanterna om jag planar smala lister, eftersom man riskerar att förlora stödet undertill och listen kan kantra. Jag antar att jag har missförstått problemet på något sätt.
Edit: -eller menar du att tanden tar i kanten på planbordet?
Edit: -eller menar du att tanden tar i kanten på planbordet?
Nu fattar jag hur du menar. Den yttersta tanden tar i kanten på inmatningens vänstra sida. Jag kollade på min, och det går fritt.Tänderna verkar sitta på samma axel som spånsugskåpan. Den bör man kunna ta bort rätt enkelt och stöka omkring lite med tänder och distanser så att det passar. Så här det det ut på min maskin:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 618 inlägg
Hela din tandrad, devizion, ser vänsterförskjuten ut?
Stämmer bra Frustrator, fick lösa det genom och peta undan tanden som var i vägen men knappast optimalt.
Mattiasp ser rätt ut, frågan är bara varför de har hänt min och hur. Någon som varit inne och mekat där eller har en sprängskiss av A3:an?
Mattiasp ser rätt ut, frågan är bara varför de har hänt min och hur. Någon som varit inne och mekat där eller har en sprängskiss av A3:an?
Verktygstokig
· Halland
· 7 618 inlägg
Manualen finns härdevizion skrev:
http://maschinen.felder-gruppe.at/u...FjAAegQIBxAC&usg=AOvVaw35WeixmfXEWPwQmXayDZ5Z