51 582 läst · 58 svar
52k läst
58 svar
Lisana Bygg och Badrum AB
Administrator
· Skåne
· 7 906 inlägg
Han får gärna maila ett svar till support@byggahus.se för att ge sin version. Här hade han både röjt sin kunds identitet och passade på att göra reklam för sitt företag.
Lisana är det mest oseriösa vi varit med om.... Jag mår dåligt av tanken att andra kommer råka ut för deras VD xxx xxx och deras företag, de kör över sina underleverantörer och kunder. De är så nonchalanta att jag saknar ord.A addo skrev:
De har förstört för mig och min sambo, så mycket och så länge att vi nu funderar på att sälja vår bostad bara för att bli av med allt. De är 800% försenade och går inte att nå per telefon. De har noll respekt för oss som kund och är helt otillgängliga, på detta har de åstakommit oss extra kostnader på hundratuseltals kronor. Vi kommer gå till rättegång nu...
Redigerat av moderator:
Moderator
· Stockholm
· 52 930 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Till red. Kan ni inte behålla inläggen men markera dem som vinklade eller liknade? Intressant läsa
Sorry for typing in English my Swedish is not great. We also have a lot of troubles with Lisana and decided after months of waiting that we are done with them and want to terminate the contract and sue them. Does anyone have an experienced lawyer to recommend and which legal procedures to follow?
Lisana renovated our bathroom with a third party of amateurs (project manager was Alexander) and we basically let them renovate because we had time pressure to move into the newly bought apartment. When all was done it became obvious they did a very sloppy job. The worst was a floor that did not have a fall, sewage pipes not well placed in the badrum and sewage smell. After these issues emerged, we decided to hire an independent besiktningsman. He found many issue and we are now supposed to discuss these with Lisana so we they can address them. However, they have not shown any willingness to fix the issues over the last two months so we really lost our hope that they even are capable or willing to fix the problems (for the sewage pipes they basically have to tear down the whole badrum again).
Lisana renovated our bathroom with a third party of amateurs (project manager was Alexander) and we basically let them renovate because we had time pressure to move into the newly bought apartment. When all was done it became obvious they did a very sloppy job. The worst was a floor that did not have a fall, sewage pipes not well placed in the badrum and sewage smell. After these issues emerged, we decided to hire an independent besiktningsman. He found many issue and we are now supposed to discuss these with Lisana so we they can address them. However, they have not shown any willingness to fix the issues over the last two months so we really lost our hope that they even are capable or willing to fix the problems (for the sewage pipes they basically have to tear down the whole badrum again).
Redigerat:
Should they not be on a black list by now? Their online reviews must be mostly fake given they usually receive 5 stars ratings which simply cannot be true given our experiences..... Have you written reviews about them? Reco seems quite reliable and negative reviews do not "disappear" like I have seen at google review and Eniro.
Ser ut som att bolaget tar in nytt kapital, och utifrån den här tråden så låter det inte klockrent att investera i. Denna dök upp i mitt Facebookflöde efter att jag läst den här tråden. https://www.fundedbyme.com/en/campaign/8398/lisana-bygg/?type=e&language=secondary
Med tanke på de resultat de har gjort senaste åren så får man nog vänta på den där avkastningen...
Förstår inte varför så många kämpar efter att öka omsättning om man ändå inte får med sig resultatet.
Förstår inte varför så många kämpar efter att öka omsättning om man ändå inte får med sig resultatet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 52 930 inlägg
Jag har inte riktigt klart för mig vad det där "fundbyme" är för något. Men jag gissar att det skall vara någon sorts "handelsplats" för onoterade aktier?
Obegripligt varför någon skulle vilja investera i ett onoterat bolag i byggbranschen. Ens om de nu hade haft ett vettigt rykte.
Obegripligt varför någon skulle vilja investera i ett onoterat bolag i byggbranschen. Ens om de nu hade haft ett vettigt rykte.
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Med tanke på tex Oscar Properties är det nog bäst att undvika noterade företag ocksåH hempularen skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Gjorde offertansökan på offerta.se för en totalentreprenad av en 150kvm stor lägenhet och 5 olika företag hör av sig. Bokar tid med alla 5 på samma dag med start kl 11 och Lisana Bygg har fått första tiden. Jag har avsatt 1 timma per företag vilket är c:a 15-20 min mer än vad de sökt. På mötesdagen kl 10:45 ringer försäljningschefen Johan på Lisana Bygg och meddelar att han bli sen pga trafikstockning. Johan är på plats 11:20. Vi går igenom rum för rum, han mäter och noterar mina önskemål och jag får ett seriös intryck från J. När kl. är 5 i blir jag riktig nervös eftersom vi har 1/3 del av lägenheten kvar och nästa firma ringer och meddelar att de står utanför porten. Vi går igenom det sista och vi är klara 10 över. Johan tackar för sig och ska återkomma med en offert.
Efter 4 dagar får jag mejl från Johan ”du skulle återkomma med mer info gällande din renovering, är det fortfarande vid intresse?” Jag blir överraskad efter Johans fråga och ber om ursäkt om jag blivit otydligt, ber att få återkomma mer detaljerat. Avsätter ett par timmar med att speca allt som ska göras, rum för rum och mejlar till J. Mejlar andra företag som inte lämnat offert och frågar ifall de saknar något och får ett nej i svar.
7 dagar går och får inget svar från J. Mejlar på nytt och ber om att få offerten, behöver det inom 4 dagar. Efter 4 dagar har jag inte hört något från J och jag mejlar till Lisanas kundtjänst och frågar ifall J kan höra av sig. Johanna där svarar att hon mejlat J och att han borde svara inom kort.
Idag, 18 dagar efter att Johan varit på plats, har jag fortfarande inte hört något från Lisana Bygg.
Vad har de andra företag gjort:
• Inom loppet av några dagar har totalt 7 företag tittat på lägenheten. Offert har jag fått från 6 företag inom
loppet av 2-8 dagar.
• 6 av 7 företag har passat tid
• 6 av 7 företag har inte frågat efter kompletterande uppgifter
• pga sent ankomst och utdragen genomgång hade jag svårt att passa starttider i 2 nästkommande möte efter
Lisana bygg
Efter 4 dagar får jag mejl från Johan ”du skulle återkomma med mer info gällande din renovering, är det fortfarande vid intresse?” Jag blir överraskad efter Johans fråga och ber om ursäkt om jag blivit otydligt, ber att få återkomma mer detaljerat. Avsätter ett par timmar med att speca allt som ska göras, rum för rum och mejlar till J. Mejlar andra företag som inte lämnat offert och frågar ifall de saknar något och får ett nej i svar.
7 dagar går och får inget svar från J. Mejlar på nytt och ber om att få offerten, behöver det inom 4 dagar. Efter 4 dagar har jag inte hört något från J och jag mejlar till Lisanas kundtjänst och frågar ifall J kan höra av sig. Johanna där svarar att hon mejlat J och att han borde svara inom kort.
Idag, 18 dagar efter att Johan varit på plats, har jag fortfarande inte hört något från Lisana Bygg.
Vad har de andra företag gjort:
• Inom loppet av några dagar har totalt 7 företag tittat på lägenheten. Offert har jag fått från 6 företag inom
loppet av 2-8 dagar.
• 6 av 7 företag har passat tid
• 6 av 7 företag har inte frågat efter kompletterande uppgifter
• pga sent ankomst och utdragen genomgång hade jag svårt att passa starttider i 2 nästkommande möte efter
Lisana bygg