51 581 läst · 58 svar
52k läst
58 svar
Lisana Bygg och Badrum AB
Moderator
· Stockholm
· 52 930 inlägg
Knuttes:
Du har givit en referens ang. ett företag. Då vill vi att du har en komplett och korrekt profil. Personuppgifterna i profilen är bara synliga för oss som modererar.
Det vore bra om du kunde ge lite exempel på vilken typ av felaktigheter firman har gjort, det höjer trovärdigheten på inlägget. Andra som läser kan behöva bilda sig en uppfattning om karaktären på fel. Fel som av en medlem uppfattas som katastrofer, kanske en annan medlem tycker är acceptabla, till rätt pris.
/moderator
Du har givit en referens ang. ett företag. Då vill vi att du har en komplett och korrekt profil. Personuppgifterna i profilen är bara synliga för oss som modererar.
Det vore bra om du kunde ge lite exempel på vilken typ av felaktigheter firman har gjort, det höjer trovärdigheten på inlägget. Andra som läser kan behöva bilda sig en uppfattning om karaktären på fel. Fel som av en medlem uppfattas som katastrofer, kanske en annan medlem tycker är acceptabla, till rätt pris.
/moderator
Jag kan ändra om komplettera när jag är klar med detta ärende för personlig del. Jag kan inte hänga ut mej själv innan dess. Men firman saknar flera av de behörigheter man utger sig för att ha. Man har använt begagnade och trasiga material. Man har gjort flera fel på grund av bristande fackkunskaper hos de som är på plats. Och de som hyrts in har gjort bedrägliga ting. Jag kommer att återkomma med mer information senare men vill hindra andra från att tappa son semester, sin ork, sin tilltro och många kilogram kroppsvikt.
Vänligen hej från mej.
Vänligen hej från mej.
Administrator
· Skåne
· 7 906 inlägg
Du hänger inte ut dig själv, det är bara moderatorer som kan se dina personuppgifter och vi behöver dem för att säkerställa att du är den du utger dig för att vara.
Fyller du inte i dem måste vi tyvärr radera dina referenser.
Fyller du inte i dem måste vi tyvärr radera dina referenser.
Administrator
· Skåne
· 7 906 inlägg
Tack knuttes för dina uppgifter. Jag la in dem i din profil.
Du törs alltså inte hänga ut dig själv???K knuttes skrev:Jag kan ändra om komplettera när jag är klar med detta ärende för personlig del. Jag kan inte hänga ut mej själv innan dess. Men firman saknar flera av de behörigheter man utger sig för att ha. Man har använt begagnade och trasiga material. Man har gjort flera fel på grund av bristande fackkunskaper hos de som är på plats. Och de som hyrts in har gjort bedrägliga ting. Jag kommer att återkomma med mer information senare men vill hindra andra från att tappa son semester, sin ork, sin tilltro och många kilogram kroppsvikt.
Vänligen hej från mej.
Men företaget har du inga problem med att hänga ut!
Hej, har en liknande erfarenhet med Lisana- långa fördröjningar, intyg som inte stämmer, fuskbygge, skador.... Det blir nog rättegång snart för min del. Jag undrar om någon vill ta kontakt med mig/min advokat och kanske ta striden tillsammans? Det blir kanske mer trovärdig när vi är flera och jag har samlat på mig ganska mycket "bevis".
Hade jag kunnat välja om skulle jag aldrig i livet anställa Lisana. Sämsta jag har varit med om.
Hade jag kunnat välja om skulle jag aldrig i livet anställa Lisana. Sämsta jag har varit med om.
Jag kan absolut relatera till det som knuttes och portishead skriver om Lisana. Fuskbygge, ingen kunskap om svenska byggnormer, skador o.s.v. Lisana var väldigt snabba och effektiva när det gällde att få oss att skriva på kontraktet, men när det var gjort så lämnades arbetet till annat företag som inte ens viste vad de skulle göra. Kommunikationen var extremt dålig eftersom de inte kunde svenska och bara lite engelska. Efter att ha klagat i tre månader kom ett annat företag och tog över. Men tyvärr var det även problem med dessa. De försökte lösa allt på billigaste och snabbaste sätt och det resulterade i att allt fick brytas upp igen och byggas om.
En av orsakerna till att vi valde Lisana var att de hade fått bra recensioner och verkade seriösa. Men i efterhand förstår vi att det måste ha varit falska recensioner, för det kunde väl inte bara vara VI som hade en sådan otur med byggarbetarna från Lisana?
Vi avslutade arbetet med Lisana innan bygget var helt klart och fick lite kompensation, men det var absolut inte värt all den stress och oro som hela familjen drabbades av på grund av Lisana.
Anlita INTE Lisana !!
En av orsakerna till att vi valde Lisana var att de hade fått bra recensioner och verkade seriösa. Men i efterhand förstår vi att det måste ha varit falska recensioner, för det kunde väl inte bara vara VI som hade en sådan otur med byggarbetarna från Lisana?
Vi avslutade arbetet med Lisana innan bygget var helt klart och fick lite kompensation, men det var absolut inte värt all den stress och oro som hela familjen drabbades av på grund av Lisana.
Anlita INTE Lisana !!
Hej! Vi fudnerar på samma sak. Kontakta gärna mig på mikaela.grill@outlook.comP portishead skrev:Hej, har en liknande erfarenhet med Lisana- långa fördröjningar, intyg som inte stämmer, fuskbygge, skador.... Det blir nog rättegång snart för min del. Jag undrar om någon vill ta kontakt med mig/min advokat och kanske ta striden tillsammans? Det blir kanske mer trovärdig när vi är flera och jag har samlat på mig ganska mycket "bevis".
Vill vara alla jag kan för Lisana. De har behandlat oss så fruktansvärt dåligt, de är det absolut oprofessionellaste företag jag och min sambo samt vår jurist någonsin varit med om.
Kortfattat så skulle Lisana utföra renovering av 2 badrum. Start skulle ske i början av Juni. Renoveringen skulle ta 6-8 veckor.
De anlitade en underentreprenör utan någon kompetens som helst. Vi tillkallade besiktningsman som sa att allt var inkorrekt utfört och måste göras om från grunden. Nu, i December, har de inte ens påbörjat arbetet i ena badrummet. Vi har varit bostadslösa i 6 månader. Under dessa 6 månader har de gjort att för att förhala processen, bett byggarna ljuga om att de är sjuka, lovat saker om och om igen som de aldrig någonsin håller, låtsats ha platschefer som egentligen inte existerar.
Men värst av allt är Lisanas extremt oproffesionella hantering, spydiga kommentarer och lögner. Det går inte att förklara nivån deras retorik ligger på. Vi gick till deras kontor med jurist (efter att ingen varit i vår lgh och arbetat den senaste månaden och de varit okontaktbara). Vi gick då med på en förlikning (som Lisana föreslog) och gav dem 3 extra veckor på sig. När de sedan inser att de sumpat även denna chans får vi 37 sms på rad från VDn som försöker påstå att hon gick med på denna förlikning under ”utpressning”. Som tur är har vi hela mötet inspelat.
Detta slutar nu i stämningsansökan.
Vi har redan kommit i kontakt med flera som hamnat i likande situation med Lisana. Om någon vill kontakta mig som är i samma sits, är ni välkomna att göra detta. Det finns så mycket mer information som inte får plats i detta inlägg.
Kortfattat så skulle Lisana utföra renovering av 2 badrum. Start skulle ske i början av Juni. Renoveringen skulle ta 6-8 veckor.
De anlitade en underentreprenör utan någon kompetens som helst. Vi tillkallade besiktningsman som sa att allt var inkorrekt utfört och måste göras om från grunden. Nu, i December, har de inte ens påbörjat arbetet i ena badrummet. Vi har varit bostadslösa i 6 månader. Under dessa 6 månader har de gjort att för att förhala processen, bett byggarna ljuga om att de är sjuka, lovat saker om och om igen som de aldrig någonsin håller, låtsats ha platschefer som egentligen inte existerar.
Men värst av allt är Lisanas extremt oproffesionella hantering, spydiga kommentarer och lögner. Det går inte att förklara nivån deras retorik ligger på. Vi gick till deras kontor med jurist (efter att ingen varit i vår lgh och arbetat den senaste månaden och de varit okontaktbara). Vi gick då med på en förlikning (som Lisana föreslog) och gav dem 3 extra veckor på sig. När de sedan inser att de sumpat även denna chans får vi 37 sms på rad från VDn som försöker påstå att hon gick med på denna förlikning under ”utpressning”. Som tur är har vi hela mötet inspelat.
Detta slutar nu i stämningsansökan.
Vi har redan kommit i kontakt med flera som hamnat i likande situation med Lisana. Om någon vill kontakta mig som är i samma sits, är ni välkomna att göra detta. Det finns så mycket mer information som inte får plats i detta inlägg.
Moderator
· Stockholm
· 52 930 inlägg
Jag har raderat en del inlägg. Användare zuperman nekade till att vara VD i bolaget, det var sant. Han har de flesta andra positioner i bolaget utom just VD jobbet.
/moderator
/moderator
Menar du att hennes SMS hon fick från er VD är förfalskade eller att det är felaktigt att badrummet inte blev klart förrän efter att jurist kontaktats och varit på besök hos firman?
Jobbet påbörjades i Juni, när blev det klart?
Jobbet påbörjades i Juni, när blev det klart?
Administrator
· Skåne
· 7 906 inlägg
Nu har jag raderat ett till inlägg från förrträdaren för företaget.
/Moderator
/Moderator
Det var ju faktiskt några saker i det raderade inlägget som iaf jag tyckte var rätt intressant.
Bl a det att kunden hade kakel som endast fick kapas av tillverkare (eller leverantör?). Och tror även det stod något om andra lösningar som dom inte fått info om innan dom startade bygget.
Hade varit intressant att få veta varför det har blivit som det blivit.
Bl a det att kunden hade kakel som endast fick kapas av tillverkare (eller leverantör?). Och tror även det stod något om andra lösningar som dom inte fått info om innan dom startade bygget.
Hade varit intressant att få veta varför det har blivit som det blivit.