findus42 skrev:
Fint jobb. Inte fel att kunna se skruvförbanden när de sitter så dolt som de gör. Kan behöva efterdras. Har du satt mjuka tassar under fötterna. Om inte så är det en god ide. Nu tror jag inte att stabilitet är ett problem ;) men på bockbord brukar man göra ett urtag i mitten/nedåt på bockarna för att försäkra sig om att det är ytterändarna som ligger an.
[bild]
Tassar sparar golvet också.

Mvh Findus
Tack och tack för tipset. Jag har satt mjuka tassar längst hela längden. Hade bara 1krona storleken så blev en del:p

P Pohen skrev:
Reglarna till skivan limmade jag, underredet är enbart skruvat.

Köpte limknektar från Biltema som fungerade väldigt bra (hoppas de håller med tiden också).
Investerade bara i 4st, skulle nog vart 8st om man ska följa nån regel jag läste om i en annan tråd.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Skulle limmat underredet också, fult med skruvarna, men det är ju inte varje dag man kryper under bordet :)
Hur funkar bordet idag? Står lite i att göra något liknande själv.

JLyck JLyck skrev:
Hur funkar bordet idag? Står lite i att göra något liknande själv.
Ursäkta Missat din fråga, men bordet är kvar. Har du byggt än? Några saker jag hade gjort annorlunda:
-ta uttag ur bockarna mot golvet, som Findus visar här ovan.
-skivan har böjt sig en eller två cm i de yttersta reglarna. Kanske går att sätta dolda järn under som stabiliserar upp? Alternativt se över den vita ramen som sitter under skivan. Min är konstruktion är väldigt klen ut mot långsidorna.
-ta bort rundningen på de reglar som limmats mot varandra. Samlas en del skit där mellan.
-designa krysset /bockarna så dom samlar mindre damm :)
Närbild på underkonstruktionen till ett bord, där en vit träram och svart skiva syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en svart bordsskiva med synliga skråmor och en böjning vid sammankomsten av två reglar.
Skapa konto
Svart bord med böjd skiva och vita ben, omgiven av svarta stolar i ett ljust rum.
Skapa konto

• Gilla
asfaltsbarn1
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.