Hej! Jag och min sambo har likadan samsung s21 5G telefoner som köptes med några veckors mellanrum, för närmare 3 år sedan eller så. Min kamera tar jättefina bilder, livliga färger och klara. Min sambos telefon tar bilder som vid jämförelse sida vid sina är riktigt grå och livlösa, ser inte alls kul ut. Vad kan detta bero på, vi har ju likadan telefoner så borde inte vara någon skillnad! Finns ju många ingenjörer här och ni är säkert mer teknikkunniga än mig!
Kan vara inställning, har tagit mycket bilder med en S20 och har nu S23. Många i raw-format och Pro-läge för att inte få mobilens förstärkta färger. Jag utgår från att du kollat kameralinserna så de är rena och inte repade.
Med normalläge blir det jpg och färgerna förstärks.
Med normalläge blir det jpg och färgerna förstärks.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 978 inlägg
Skitig repig lins?
Är inte repor som är problemet. Har rengjort linserna, till och med tagit av baksidan av mobilen och rengjort plastfilmen i baksidan samt själva kameralinsen, försiktigt med topz. Är också lika dålig bild på frontkameran och bakkameran.A AndersS skrev:
Det är inte tillräckligt, skillnaden är enorm. Det är verkligen stor skillnad, inte så det är pixligt, men är vi på semester tsäar vi inte en bild med hennes kamera för det blir så dåligt.A AndersS skrev:
Du kan ju alltid försöka att göra en fabriksåterställning, tror inte det hjälper utan mera en chansning.
Annars är det nog något hårdvarufel och knappast lönt att reparera, så om din sambo vill få fina bilder blir det en ny mobil.
Annars är det nog något hårdvarufel och knappast lönt att reparera, så om din sambo vill få fina bilder blir det en ny mobil.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Statistik över månadspriser olika elhandelsbolag
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Kan man ersätta gammal termostat till ny utan byta nåt annat ? Olika f
Hustillverkare -
Granitkeramik kvalitet olika tillverkare?
Badrum -
Trädgårdsdesign i olika nivåer
Fråga trädgårdsdesignern söndag 16 mars kl 20-22 -
Två likadana glödlampor ger olika färgtemperatur - varför?
El