F fsn skrev:
Omöjligt stt säga då jag inte ser några kylkroppar. Men generellt ser det ut som väntat dvs ett garnnystan och som skit men om det potentiellt är farligt är svårt att säga.

En riktig klämma smälter inte om man svetsar nära den. Gör sån rekommenderat ocg köp en riktig. Annars är det nästan bättre att skala 3cm på kabeln och klämma fast med en skruvtving.
Ursäkta min okunskap, men vad fyller kylkropparna för funktion och var brukar de sitta..? Försökte ta bilder som visade hela innanmätet, men kanske missade någon bit, svårt att säga då jag inte vet vad jag letar efter..

Klämman som smälte var från en startkabel av koppar. Bytte till en sådan för att få bättre ”nyp” och lägre resistans.

Så nej, ingen riktig klämma.. Kommer köpa en ordentlig.
 
Tror någon annan redan skrivit om det, men kan då bara bekräfta, att borrsatsen med träborr för någon vecka sedan var ett stort skämt. Inte bara var de skeva, de kändes slöa från början (felslipade?)
 
Martin_B
nimhed nimhed skrev:
Tror någon annan redan skrivit om det, men kan då bara bekräfta, att borrsatsen med träborr för någon vecka sedan var ett stort skämt. Inte bara var de skeva, de kändes slöa från början (felslipade?)
De var slipade för vänsterkörning :D



J/K
 
MultiMan
Köpte långa bitsen förra veckan. Två var böjda som bananer.

Världsradion för 175 kr (30%) var betydligt mer prisvärd. Lyckades även få två 30cm snabbtvingar för 99kr, sista paketet som vanligt, verkade ovanligt ok faktiskt. Även sista rullen bitumen/asfalt-tejp, verkar bra.

Finska kåldolmarna slår för övrigt alla svenska jag köpt eller blivit bjuden och gjort själv. Grattis Finland! :love: Även finska köttaladåben går inte av för hackor.
 
Redigerat:
Minns inte om jag rapporterade om mitt köp av snabbtvingarna. Det var verkligen ingen hit...en släppte ut en liten plastbit när jag testade den utan belastning första gången. En knakade till vid belastning och gick sedan inte att rubba åt något håll, så jag fick bända isär grejerna jag skulle klämma ihop.

Jag lämnade tillbaka båda seten dagen efter.
 
Är det någon som hunnit se skruvdragaren i butik?
 
A Andy78 skrev:
Är det någon som hunnit se skruvdragaren i butik?

Var väl Torsdags-Varor?
 
Även jag köpte de långa britsen...
De flesta avbitsen var mer eller mindre böjda...
Men fungerar än så länge med ett fåtal användningar
 
  • Ledsen
Solvskaftet
  • Laddar…
Tycker ni ska lämna tillbaka grejerna som är skräp, annars lär dom sig inte att ha lite standard på det dom
säljer.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Jag köpte dom långa, mina är raka och jag har än bara testat bitshållaren som är ganska smidig
 
H
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag håller inte med, inom bergborrning (TH och DTH) benämns det borrkrona, dessa kan levereras med diamantbelagda stift och dessa körs med slag ;)
Borr inom bergborrning är inte diamantbelagda.

Kan få stift krona sfärisk eller ballastisk eller skärkrona.
Stiften är i hårdmetall.
 
richardtenggren
H Hallerudsbo skrev:
Borr inom bergborrning är inte diamantbelagda.

Kan få stift krona sfärisk eller ballastisk eller skärkrona.
Stiften är i hårdmetall.
Jo... men det kostar, men kan ändå vara kostnadsbesparande i vissa förutsättningar.

Det finns faktiskt flera stiftformer än de klassiska sfäriska och (semi-)ballistiska att välja på, kanske inte i katalogerna, men som specialprodukter.
 
H
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jo... men det kostar, men kan ändå vara kostnadsbesparande i vissa förutsättningar.

Det finns faktiskt flera stiftformer än de klassiska sfäriska och (semi-)ballistiska att välja på, kanske inte i katalogerna, men som specialprodukter.
Vet att det finns flera.
Finns en uppsjö sätt att slipa för att vinna borrsynk beroende på bergsort osv.
Då jag har vart mest underjord så används endast dom 2 typerna av borr.
 
MultiMan
Var inne igår igen och tittade runt. Hälften av förpackningarna med långa bitsen var felaktiga på ett eller annat sätt. Sa till butikschefen som tog bort en del, men man undrar hur kvalitetskontrollen ser ut på Lidl.

Köpte sista exemplaret av den lilla borrmaskinen med löstagbar chuck, velade förra veckan. Förvånansvärt ok mekanism och någorlunda rak chuck. Kommit på att min Makita DDF481 är väl stor ibland. ;) Varit nära att köpa Boschs minsting många gånger men aldrig blivit av.
 
V Vardagsrum skrev:
Tagit fler..? Känner att mitt lokala Lidl brister här alltså.. Inga kuponger och definitivt ingen möjlighet att få fler, om de ens skulle funnits!
Japp, tänk på en Lidl-broder nästa gång du får möjlighet att roffa kuponger! :)
Idag var de tillbaka! Bara att printa detta inlägget :rofl:
Dock ej lika intressanta verktyg idag men blev häftpistolen, lilla skruvstädet och tillbehör.
Fyra rabattkuponger på 20% för en byggmarknad, utlagda på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.