1 787 171 läst · 5 835 svar
1787k läst
5,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Kör man inte regelbundet då kanske det är smartare att köpa en maskin med sladd.
Jag köpte en Hikoki cirkelsåg med sladd till landet. Den kommer sannolikt funka även om 20 år ...
Tror det är samma modell som nedan.
https://www.proffsmagasinet.se/mask...kelsagar/hikoki-c6ss-cirkelsag-1050-w-2330159
Jag köpte en Hikoki cirkelsåg med sladd till landet. Den kommer sannolikt funka även om 20 år ...
Tror det är samma modell som nedan.
https://www.proffsmagasinet.se/mask...kelsagar/hikoki-c6ss-cirkelsag-1050-w-2330159
De har diamantskivor. Jag plockade upp en slät och en ventilerad som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med, men de passar till den blå 12v boschen i alla fall.
Och så undrar jag om någon har några åsikter om deras kläm/styrskena? Den är ju rätt billig, och kanske inte så superbra, men hur känner ni andra?
Och så undrar jag om någon har några åsikter om deras kläm/styrskena? Den är ju rätt billig, och kanske inte så superbra, men hur känner ni andra?
Husägare
· Värsterort
· 177 inlägg
Diamantskivor slipar stål med oväntad effektivitet, behöver man tex forma ett stämjärn innan man vässar det är en diamantskiva ett bra tips. jag såg ett tips på nätet om nån som monterat en slät kapskiva i en bänkslip och använde den för att slipa hårdmetallskär till metallsvarvning.
Hammarmekanismen kan mycket väl vara olika stark åt olika håll.C cpalm skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 551 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 551 inlägg
Det man snabbt konstaterar är att batteriet betyder allt. Skillnaden är påtaglig om man får fatt i ett lite tröttare batteri. Med det sagt… ja, att Meec är skit betvivlar jag inte en sekund.C cpalm skrev:
Jag bytte hjul igår. Brukar köra med tryckluft och knack för att dra in och sen efterdra för hand. Nu råkade kompressorn stå i källaren så tänkte först göra allt för hand. Tills jag kom på att jag köpte parkside performance slagskruvdragare (inte mutterknack) för ett tag sen.
Den hade inga problem med att lossa muttrarna när jag ställde upp momentet till 225nm. Det hade säkert gått på lägre med men gick inte på 120nm. Drog dom med 120nm men tyckte att det kändes lite löst när jag testade för hand så jag drog dom med 150-läget och det kändes bra när jag efterdrog. Ska testa med momentnyckel efter påsk. Men den känns rätt bra över lag. Lite känslig på avtryckaren men annars stark och bra. kanske inte gjord för ändamålet men fick jobbet gjort och bra till annat också.
Skönt att slippa tryckluftsslangen!
Den hade inga problem med att lossa muttrarna när jag ställde upp momentet till 225nm. Det hade säkert gått på lägre med men gick inte på 120nm. Drog dom med 120nm men tyckte att det kändes lite löst när jag testade för hand så jag drog dom med 150-läget och det kändes bra när jag efterdrog. Ska testa med momentnyckel efter påsk. Men den känns rätt bra över lag. Lite känslig på avtryckaren men annars stark och bra. kanske inte gjord för ändamålet men fick jobbet gjort och bra till annat också.
Husägare
· Värsterort
· 177 inlägg
Vad kör du för batteri till den? Ska testa samma men har bara standard 2Ah batterier än så länge om det gör skillnad.F Fredzter skrev:Jag bytte hjul igår. Brukar köra med tryckluft och knack för att dra in och sen efterdra för hand. Nu råkade kompressorn stå i källaren så tänkte först göra allt för hand. Tills jag kom på att jag köpte parkside performance slagskruvdragare (inte mutterknack) för ett tag sen.
Den funkar dock sjukt bra som komplement. JG använder inte min för att dra hjulbultar/muttrar med korrekt moment, utan skönt att dra det tillräckligt för att sedan gå på med manuella doningar i from av lednyckel modell längre.nino skrev:
Dock sjukt bra om man renoverar en bil. Du drar loss det mesta och drar fast det mesta, för att sedan dra med momentnyckel.