C Chippe skrev:
Jag behöver en skruvdragare så det fick bli denna. Kollade test på youtube mot en 3x så dyr Milwakukee och Parkside drar jämt!
2Ah får räcka men kanske köper 4Ah batteriet senare om det behövs. Har varit sugen på deras färgspruta men avstod pga batteri men nu är man fast i skiten och det är bara att köra på :-D
Om det är testet jag tror det är, så kördes den mot en lastgammal budget-milwaukee med borstad motor.
Dock är parkside-maskinen ganska prisvärd historia, speciellt med tanke på deras batteripriser och borstlös design... Troligen den mest prisvärda maskinen under 1000 kr.

Men skulle nog aldrig personligen köra med deras småbatterier, laddade mer än körde med maskinerna senast jag provade dem. :)
 
Redigerat:
C
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Om det är testet jag tror det är, så kördes den mot en lastgammal budget-milwaukee med borstad motor.
Dock är parkside-maskinen ganska prisvärd historia, speciellt med tanke på deras batteripriser och borstlös design... Troligen den mest prisvärda maskinen under 1000 kr.

Men skulle nog aldrig personligen köra med deras småbatterier, laddade mer än körde med maskinerna senast jag provade dem. :)
Då fick jag inte upp rätt modell när jag sökte. Är det budget så är det ju heller inte proffsmaskin som han säger men båda är borstlösa. Det är skitsamma, 60Nm och den verkar tillräckligt stark och batterierna är billiga.
 
Redigerat:
  • Gilla
Limpdjuret
  • Laddar…
C Chippe skrev:
Då fick jag inte upp rätt modell när jag sökte. Är det budget så är det ju heller inte proffsmaskin som han säger men båda var borstlösa. Det är skitsamma, 60Nm och den verkar tillräckligt stark och batterierna är billiga.
[media]
Ah, det är en annan Video! :)

Den tillhör milwaukee's 'budgetsortiment', har en sådan 'Brushless M18' hemma till sådant jag inte vill köra mina finare maskiner till typ mixa bruk, köra hålsågar och annat, och den tuggar på utan att klaga. Den kostade mig ~900 Kr för ett par-tre år sedan. Värt att nämna är att maskinen begränsas av de små/svaga batterierna i testet..

Halvkass 'momentspärr' på Milwaukeen dock, den är på tok för hårt ställd för det mesta inom skruvning min mening.

Halva poängen med parkside-maskinerna är de löjligt billiga batterierna i min mening, det som gör det svårslaget prisvärt.
 
C
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Ah, det är en annan Video! :)

Den tillhör milwaukee's 'budgetsortiment', har en sådan 'Brushless M18' hemma till sådant jag inte vill köra mina finare maskiner till typ mixa bruk, köra hålsågar och annat, och den tuggar på utan att klaga. Den kostade mig ~900 Kr för ett par-tre år sedan. Värt att nämna är att maskinen begränsas av de små/svaga batterierna i testet..

Halvkass 'momentspärr' på Milwaukeen dock, den är på tok för hårt ställd för det mesta inom skruvning min mening.

Halva poängen med parkside-maskinerna är de löjligt billiga batterierna i min mening, det som gör det svårslaget prisvärt.
De har ok verktyg för hemmet enligt mig. jag har kört med clas ohlson skruvdragare på 15Nm hittils :-D men sedan har jag öppet köp i 90 dagar så jag kan fundera. Ryobi fanns för samma peng som Lidl i julas men tyckte inte jag behövde en ny då. Det är också större sannolikhet att jag köper kommande verktyg på Lidl som grästrimmer för några fjuttiga hundralappar.
 
C Chippe skrev:
De har ok verktyg för hemmet enligt mig. jag har kört med clas ohlson skruvdragare på 15Nm hittils :-D men sedan har jag öppet köp i 90 dagar så jag kan fundera. Ryobi fanns för samma peng som Lidl i julas men tyckte inte jag behövde en ny då. Det är också större sannolikhet att jag köper kommande verktyg på Lidl som grästrimmer för några fjuttiga hundralappar.
Helt klart! Tyckte Parkside-dragaren kändes bättre än Ryobi-diton på jula, så var glad och skaffa ett 4Ah batteri. :) Inget fel på maskinen alls för pengarna från vad jag har klämt och känt på den, du får trots allt maskin + batteri för under tusenlappen. Så länge du inte planerar något större bygge, lär den hänga med utmärkt.

Är verktygsfetischist, och jag känner till min åkomma. :crysmile:
 
  • Haha
Chippe
  • Laddar…
Finns det adaptrar att få tag i så Parksidebatterier passar på Makitamaskiner?
Om inte så bjuder jag på den affärsidén till någon streber här på forumet.
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
C Chippe skrev:
Jag behöver en skruvdragare så det fick bli denna. Kollade test på youtube mot en 3x så dyr Milwakukee och Parkside drar jämt!
2Ah får räcka men kanske köper 4Ah batteriet senare om det behövs. Har varit sugen på deras färgspruta men avstod pga batteri men nu är man fast i skiten och det är bara att köra på :-D

[bild]
Köpte också en. Verkar stark men är rätt högljudd i vissa varvtal jämfört med mina gamla gröna Boschmaskiner med borstmotorer. Snudd på att man vill ha hörselskydd när man kör den obelastad till och med. Någon som instämmer eller har jag fått tag i ett högljutt exemplar?
 
C
M Mike N skrev:
Köpte också en. Verkar stark men är rätt högljudd i vissa varvtal jämfört med mina gamla gröna Boschmaskiner med borstmotorer. Snudd på att man vill ha hörselskydd när man kör den obelastad till och med. Någon som instämmer eller har jag fått tag i ett högljutt exemplar?
Jag har inte testat men det är något jag definitivt kommer att märka då jag har känslig hörsel.
 
Verktyg och verktyg, men det säljs ju i alla fall tillsammans:

Nån som vet nåt om deras färg? Ska till att måla tak och funderar på att göra mig en anledning att köra till Lidl. Alternativet är lokala handlarn som kör med Teknos.

Jag funderar för övrigt på att prova färgsprutan som legat oöppnad i källaren några år. Tror ni denna färgen är extra bra eller dålig till det?
 
Redigerat:
C
R Ropa skrev:
Verktyg och verktyg, men det säljs ju i alla fall tillsammans:

Nån som vet nåt om deras färg? Ska till att måla tak och funderar på att göra mig en anledning att köra till Lidl. Alternativet är lokala handlarn som kör med Teknos.
Otroligt billig för 11 liter. Hittar inga tester eller erfarenheter men det kan vara värt att testa för det priset. Jag är ingen expert men personligen tycker jag vit inomhusfärg är ganska kravlöst så länge den inte ska målas på kökets väggar. Nyans, matthet/glans och utsatthet kan man tänka på.

Är färgen vattenbaserad späder man ut med vatten till rätt viskositet som färgsprutan eller munstycket vill ha. Vilken färgspruta har du?
Efter att ha sett tester tycker jag lidls batteridriva förmodligen även nätdriva tar ganska lång tid att måla med men du slipper penseldrag på släta ytor. Vet i fasiken om den är för stora ytor, tänk på färgdimman. Täck väl och skyddsmask på.
Update:
 
Redigerat:
Ja, jag tror jag testar. Sprutan är en grön Bosch som hittades i returhörnan på Bauhaus för några år sen och ville följa med hem. Såg att det fanns en lång tråd om färgsprutning så det får nog bli kvällens projekt...
 
C
@Ropa
Ok, kolla videon så ser du vad du har att vänta dig på ett ungefär. Finns säkert videos på Bosch också som jag misstänker är effektivare.
Återkom gärna angående resultat.
 
Raskus Raskus skrev:
Finns det adaptrar att få tag i så Parksidebatterier passar på Makitamaskiner?
Om inte så bjuder jag på den affärsidén till någon streber här på forumet.
H Hoowe skrev:
Eller om man har 3d-skrivare, [länk]

Själv tänkte jag fixa till mina AEG maskiner med adapter, köpte 2 st 8ah som kostar mycket mindre än originalet till AEG.
Ett tips till er och andra som vill printa/köpa adaptrar, är att säkerställa att cut off sitter i själva batteriet och inte i verktygen.

Jag har för mig att det på Parkside kan vara verktygen som slår ifrån. Inte säker dock.

Risken är annars att man drar ur batterierna allt för lågt och enskilda celler kan ta skada av detta. Det kan i förlängningen även medföra säkerhetsrisker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.