Nej, nej, inte fler som står och fibblar i kassakön med mobilerna tack...:)
 
  • Arg
nissenhj
  • Laddar…
Humulus Humulus skrev:
Nej, nej, inte fler som står och fibblar i kassakön med mobilerna tack...:)
Man måste ju betala...
 
  • Gilla
Karlia och 2 till
  • Laddar…
A
Humulus Humulus skrev:
Nej, nej, inte fler som står och fibblar i kassakön med mobilerna tack...:)
Jooo! Jag fipplar själv med "dataapparaten" vid kassan,man slipper en massa kvitton också:)
(nu pratar jag om Jula iof)
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Nu skall jag vrida om kniven....

Använd alltid Lidl-appen så får du alla kvitton digitalt i appen!

Jag vet, det är alltid lätt att vara smart i efterhand.
Funderat på det, men jag har satt en gräns. Absolut max två skärmar med appar i telefonen, för att behålla någon rimlighet i mitt digitala liv.
 
Fast på Jula funkar det mycket smidigare, där kan man ju knyta det till sitt betalkort också och behöver inte fibbla med mobilen :)
Problemet uppstår med det majoritet som inte betalar med mobilen utan bara ska scanna Plus, och som i nio fall av tio inte har förberett detta innan det är dags, utan då tar upp mobilen, letar efter rätt App, saknar täckning etc.



Handyman 1 skrev:
Jooo! Jag fipplar själv med "dataapparaten" vid kassan,man slipper en massa kvitton också:)
(nu pratar jag om Jula iof)
 
A
Humulus Humulus skrev:
där kan man ju knyta det till sitt betalkort också
Det visste jag inte,dom frågar ju alltid om man är medlem,då visar man mobilen eller medlemskort:thinking:
Sen betalar man som vanligt.
 
Redigerat:
Peraan82 Peraan82 skrev:
Vad har minfält erfarenhet av denna?

Finns kanske en batteridriven också?
jag har batterimaskinen. den är klen kan man väl lugnt säga. använder den mest till att kapa av lite skruvar jag inte fått loss vid rivning eller kapa armeringsjärn. den var billig och jag har redan batterierna, så för mig var det ok för det jag behöver den till nu, men ska jag göra några riktiga jobb så blir det en ordentlig bosch eller dylikt.
 
Peraan82 Peraan82 skrev:
Vad har minfält erfarenhet av denna?

Finns kanske en batteridriven också?

Jag har en 230mm vinkelslip från lidl som varit med i över 10 år. Den används inte dagligen men ganska ofta. När den används så brukar det vara ganska intensivt. Har kapat mycket sten med den och den fungerar ännu riktigt bra.
 
R Raufus skrev:
Såg diskussionen om limpistoler tidigare. Har e fråga där, vad %$#@ använder man en limpistol till förutom flörtkulor och julpyssel? :thinking:
Har man 6 halvblod i hagen och är lite lat så lagar man sönderbitna hästtäcken med limpistol. Såå mycket enklare än att skaffa rum med industrisymaskin
 
Handyman 1 skrev:
Det visste jag inte,dom frågar ju alltid om man är medlem,då visar man mobilen eller medlemskort:thinking:
Sen betalar man som vanligt.
Körkort går mycket bra att visa eller rabbla ditt personnummer
 
A
N nissenhj skrev:
Körkort går mycket bra att visa eller rabbla ditt personnummer
Jo,det går också,har dock inte sett att man kan koppla betalkortet till jula,isf behövde man ju inte bevisa medlemskapet:)
 
Handyman 1 skrev:
Jo,det går också,har dock inte sett att man kan koppla betalkortet till jula,isf behövde man ju inte bevisa medlemskapet:)
Jag betalt hellre med kontanter än att banken skall ha koll på varje sak jag handlar
 
Hep Hep skrev:
Funderat på det, men jag har satt en gräns. Absolut max två skärmar med appar i telefonen, för att behålla någon rimlighet i mitt digitala liv.
Låt mig gissa, iPhone?
 
Purre Purre skrev:
Låt mig gissa, iPhone?
Det har inget med telefonsort att göra, utan ett val att inte bli för gamnackig och beroende av appar.
 
  • Wow
nissenhj
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Det har inget med telefonsort att göra, utan ett val att inte bli för gamnackig och beroende av appar.
Men en android där man kan lägga sin Ica, Coop och bolaget app i en mapp så kommer man aldrig över en sida. Annars sökfältet så når man den appen man vill med tre bokstäver
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.