E
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Hur fick du in mig i diskussionen om verktyg från Lidl - jag som aldrig handlat verktyg utan bara godis och det bara 2 ggr i den affärskedjan ?
Ber om ursäkt @HasseTeknik!
Personen i fråga hette visst @b_hasse.
:lying:
 
  • Gilla
  • Haha
Deduhej och 2 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Köpte en så här i torsdags:
Batteridriven handcirkelsåg [länk]
Försökte klyva en regel 45mm tjock på längden och kom väl en meter. Batteriet var precis laddat.
Nu klöv jag sista biten och batteriet är i princip tomt.
Enl bruksanvisningen är max djup 48mm. Så jag känner mig rätt besviken på sågen. Undrar om man kan lämna tillbaka den när den är använd? -så här går det ju fortare med en fogsvans.
Jag har en sådan som jag misshandlat rätt rejält. Byggde en hundgård och hade bara bondsågat virke i stora dimensioner. Klöv till alla reglar med just den cirkelsågen.
Som många andra sagt har man ibland otur och får ett dåligt exemplar.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Är det någon som har testat handcirkelsågen?
Jag har ett 4Ah batteri redan som passar och mitt användningsområde är inte jättestort, mer att snabbkapa lite virke på plats där jag saknar 230V, exempelvis utanför byggvaruhuset. Jag har stått och kapat 45x45 reglar, 70x45 och upp till 225x45 med en fogsvans utanför byggvaruthuset när jag behövt kortare bitar (2-2,5m). för att lättare lasta på släpkärran. Till det ändamålet och lite till bör den väl duga? 500 kr känns helt ok då.
Bra skit!!!
 
Fairlane
CarlPDal CarlPDal skrev:
Bra skit!!!
Attans också. Har kollat 4 Lidl-butiker utan att hitta den. Har inte ens sett några tomma platser där den legat. :cry:
Typsikt också, den kunde kommit till nytta kommande helg.
 
  • Gilla
Anders_Nilsson
  • Laddar…
Har hittat 1st 4Ah batteri men massa 2Ah. Gällde verktygen har jag sett 4 sticksågar på en butik, annars inget
 
Fairlane
Ja sticksågen hittade jag, men den ville jag inte ha. 4 Ah verkar vara svårare att hitta normalt, men denna vända såg jag ett antal i olika butiker.
 
john68 john68 skrev:
Var inne idag och köpte [bild] varmluftspistolen.
Intressant att se om den kan hjälpa till med att tina sista metall biten i vattenkopparna i stallet. Hittills har vi sprungit runt med kokande vatten...

På plats kompletterade jag med en slagskruvdragare. Förmodligen värd sina 279 kr?
Bra fart i slagskruvdragaren dock så vobblar min chuck. Syns tydligt att det är några millimeter som den går från sida till sida. När jag borrar så vibrerar det ganska rejält.
Jag hoppas det är mitt exemplar som är fel och att det blir enkelt att byta.
Hur fungerar din?
 
Peraan82 Peraan82 skrev:
Bra fart i slagskruvdragaren dock så vobblar min chuck. Syns tydligt att det är några millimeter som den går från sida till sida. När jag borrar så vibrerar det ganska rejält.
Jag hoppas det är mitt exemplar som är fel och att det blir enkelt att byta.
Hur fungerar din?
Har inte testat den ens
Får sätta den i stativet i helgen och kolla.
 
trogons trogons skrev:
Är det någon som testat bordscirkelsågen de säljer nästa vecka?
[länk]
De kallar den ju själva "Scheppach" så det är väl säkert samma som går att köpa på andra ställen....
 
trogons trogons skrev:
Är det någon som testat bordscirkelsågen de säljer nästa vecka?
[länk]
Det verkar vara Scheppach HS110, här finns en ny video på tyska om den bordssågen:
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vet ej, men spontant känns limpistol som en inte helt optimal pryl för batteridrift. Det måste väl värma på hela tiden för att vara beredd när användaren vill mata fram lim. Känns inte rimligt att den klarar av att värma upp på sekunden när det är dags.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Vet ej, men spontant känns limpistol som en inte helt optimal pryl för batteridrift. Det måste väl värma på hela tiden för att vara beredd när användaren vill mata fram lim. Känns inte rimligt att den klarar av att värma upp på sekunden när det är dags.
Du har säkert rätt, men 1 minut att värma låter inte jättemycket.
 
nivv nivv skrev:
Du har säkert rätt, men 1 minut att värma låter inte jättemycket.
Nej, men om du ska limma lite och sedan limma lite till 3 min senare, så ska den suga batteri i 4 min. Men säkert smidig i vissa lägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.