1 794 958 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Fast den fungerar fint, spana in de Youtubevideos som finns.Stickan56 skrev:
Personligen tror jag alla DIY-videos som finns just på Youtube bidragit till intresset.
Sen om de används är en annan fråga.
Själv visste jag knappt vad en plasmaskärare var för några år sedan, och...nu vill jag ha en.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 642 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 642 inlägg
men vad skall man ha den till? Jag har haft plasmaskärare i säkert 8 år och den är säkert använd 6-8 gånger.Raskus skrev:
Jag har faktiskt använt min en hel del. En hel del hade man klarat med vinkelslip men då åkte plasman fram lite bara för att. Men när det kommer att tillverka bågformer och figurer så glänser plasman. Jobbar man lite med plåtmaterial av samma tjocklek ett tag så lär man sig vilken hastighet och inställning som fungerar bra.
Lite liknande funktion som en sticksåg fast för metall.
Men BEHÖVDE jag den?
Nja.
Men BEHÖVDE jag den?
Nja.
Ser min plasmaskärare som ett komplement till skärstället...... har mycket i både tre och fyramillimetersplåt att kapa.....
Men ge kr3.000:- för en parkside eller annan kinagrej känns dyrt
Men kr1.500:- är ok för sällananvändningen
Men ge kr3.000:- för en parkside eller annan kinagrej känns dyrt
Men kr1.500:- är ok för sällananvändningen
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 642 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 642 inlägg
Jag har också skurit ut plåtdelar, typ 6-10mm och där är plasman överlägsen om man inte jag tillgång till laser eller vatten. Malla i billig masonit eller plyfa och skära vilken form man vill. Men tunnplåt kan jag lika gärna ta med nibblern nycket snabbbare.T Tsdoesds skrev:Jag har faktiskt använt min en hel del. En hel del hade man klarat med vinkelslip men då åkte plasman fram lite bara för att. Men när det kommer att tillverka bågformer och figurer så glänser plasman. Jobbar man lite med plåtmaterial av samma tjocklek ett tag så lär man sig vilken hastighet och inställning som fungerar bra.
Men BEHÖVDE jag den?
Nja.
Jaha, så man ska börja spekulera i Lidl plasmaskärare nu?
Jag noterade tre plasmaskärare vid ett tillfälle då jag besökte Lidl, men jag köpte ingen för jag kunde inte komma på vad jag skulle ha den till. (Vad har man en plasmaskärare till egentligen? Är det som en skärbrännare?)
Tydligen skulle jag köpt alla tre och sålt dem för dubbla priset. På samma sätt som jag skulle köpt Bitcoin för ett år sedan.
Jag noterade tre plasmaskärare vid ett tillfälle då jag besökte Lidl, men jag köpte ingen för jag kunde inte komma på vad jag skulle ha den till. (Vad har man en plasmaskärare till egentligen? Är det som en skärbrännare?)
Tydligen skulle jag köpt alla tre och sålt dem för dubbla priset. På samma sätt som jag skulle köpt Bitcoin för ett år sedan.
Med det sättet att resonera skulle du köpt bitcoin för länge sedan och plasmaskäraren första gången. Köp bitcoin idag istället så behöver du inte tänka tillbaka på Feb 2021 när den var så billig.A andersmc skrev:Jaha, så man ska börja spekulera i Lidl plasmaskärare nu?
OT: hade ni köpt bitcoin istället för Toy Story 3 på DVD 2010 så hade ni haft ett värde på $10 miljoner.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 642 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 642 inlägg
Absolut, om man inte haft dom hos nån som stulit dom och gått under jorden bara...Lime113 skrev:Med det sättet att resonera skulle du köpt bitcoin för länge sedan och plasmaskäraren första gången. Köp bitcoin idag istället så behöver du inte tänka tillbaka på Feb 2021 när den var så billig.
OT: hade ni köpt bitcoin istället för Toy Story 3 på DVD 2010 så hade ni haft ett värde på $10 miljoner.