Ha ha Skärmdump av en mobilskärm som visar ett spelmeddelande "Screenshot saved" från Euro Truck Simulator 2.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 9 till
  • Laddar…
H
Har en jag känner som jobbar på Lidl.
De fick 60 st plasma på måndag. Slut på 5 minuter kom 6 st till på tisdag slut direkt.
Men hon sa att det är flera på väg in.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L
Nu får hajarna på blocket se upp, kanske köpa upp all överskottskonkurrens ... :cool:
Plasmaskärare från Parkside i förpackning, ny med 3 års garanti, säljes.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plasmaskärare PPS40 B2 i kartong med 3 års garanti av märket Parkside, ny och oanvänd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fast om jag klippt en för 1500 utan att ha ett egentligt behov och sedan noterar att jag kan sälja den för det dubbla, då hade jag nog också övervägt att sälja den.

(Därmed inte sagt att jag tycker att köpa 10st för att sälja dem är schysst)
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
F
13th Marine 13th Marine skrev:
Fast om jag klippt en för 1500 utan att ha ett egentligt behov och sedan noterar att jag kan sälja den för det dubbla, då hade jag nog också övervägt att sälja den.

(Därmed inte sagt att jag tycker att köpa 10st för att sälja dem är schysst)
Är det inte ett jävligt risigt sätt att tjäna pengar? Dock så framstår det som rätt riskfritt med tanke på att det väl är rätt frikostig ”öppet köp” på Lidl?
 
F fsn skrev:
Är det inte ett jävligt risigt sätt att tjäna pengar? Dock så framstår det som rätt riskfritt med tanke på att det väl är rätt frikostig ”öppet köp” på Lidl?
Som sagt, jag förstår de som köpte en för att den kunde vara bra att ha, men sen upptäcker att shit, de går att sälja för det dubbla och kan överväga det själva.
Jag säger inte att det är rätt, bara att jag förstår dem.

Själv förstår jag inte de som köper det för det dubbla, det är bara att vänta till nästa omgång, det känns som de kan komma rätt ofta nu
 
Vi får skilja på begärt pris och avtalat pris.
Minns inlägg #2672 med säljare som la ut Oboy-lådor för tusentals kronor.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Som sagt, jag förstår de som köpte en för att den kunde vara bra att ha, men sen upptäcker att shit, de går att sälja för det dubbla och kan överväga det själva.
Jag säger inte att det är rätt, bara att jag förstår dem.

Själv förstår jag inte de som köper det för det dubbla, det är bara att vänta till nästa omgång, det känns som de kan komma rätt ofta nu
Enligt kundtjänst tidigast om ungefär ett år. Runt denna tid.
 
Cheesen
Spännande att dom står för tre års garanti... Den gäller ju bara den som har köpeavtal med Lidl
 
Cheesen Cheesen skrev:
Spännande att dom står för tre års garanti... Den gäller ju bara den som har köpeavtal med Lidl
Ring och fråga dem ;)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Kan ni som tycker att det är dåligt/taskigt/omoraliskt av en person att köpa fler (tex plasmaskärare) och sälja förklara varför ni tycker det? Är det pga att det råder konkurrens och att alla som vill inte fått tag på en eller är det ngn annan orsak?
 
Företaget har ingen skyldighet att lämna garanti på vara som är köpt i andra hand.
Reklamationsrätten försvinner också för andrahandsköparen.

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.695268/garanti-kopa-begagnat
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/garantier-ofta-vardelosa

Företaget har ingen säljar-köpare-kontakt med andrahandsköparen.
https://www.konsumentverket.se/for-...-for-foretagare/fel-pa-varan-som-kunden-kopt/

Att sedan företaget låter det gå på ”goodwill”-kontot är en annan femma.
 
nanowire nanowire skrev:
Kan ni som tycker att det är dåligt/taskigt/omoraliskt av en person att köpa fler (tex plasmaskärare) och sälja förklara varför ni tycker det? Är det pga att det råder konkurrens och att alla som vill inte fått tag på en eller är det ngn annan orsak?
Jag kan tycka att det är dåligt att ha ett påslag på 100% av priset. (Ja, jag fattar att Lidl säkert har ett.påslah i de trakterna med..) Sen är jag tveksam om personerna som gör det redovisar sin lilla extrainkomst till Skatteverket. (Om man köper 10 maskiner och säljer vidare räknas det väl inte riktigt in som hobby).
Sen efter att använt min maskin så skulle jag nog säga att 1500:- är den värd, men inte 3000:-..;)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Det är väl som med konsertbiljetter, där blir man ju tokig på företag som säljer biljetter innan dom släpps till minst dubbla priset
 
nanowire nanowire skrev:
Kan ni som tycker att det är dåligt/taskigt/omoraliskt av en person att köpa fler (tex plasmaskärare) och sälja förklara varför ni tycker det? Är det pga att det råder konkurrens och att alla som vill inte fått tag på en eller är det ngn annan orsak?
Det är väll samma idioter som köpte upp allt toalettpapper...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.