CCPusher: Inte riktigt. Men jag har en kompis som bor i den hålan så tala gärna om huruvida de har några så kan jag be honom titta förbi Tysken om jag inte hittar nån häromkring. Jag kan knappt ens komma på var jag har de närmsta Lidlarna. Hmmm, ingen på väg hem från jobb i alla fall...
 
K
Köpte Parkside stickisen idag, kommer hem och öppnar lådan, inget parallellanslag var med, inte heller några blad eller den svarta plastskon som sitter under sågen som skydd...
 
Parallellanslag till en sticksåg?

Ah, såg nu på bilden att det ju faktiskt ska vara med ett sådant
 
nimhed skrev:
Parallellanslag till en sticksåg?
Gör naturligtvis inte stickisen till en cirkelsåg men är ändå inte så dumt som det låter. Viktigt (precis som med ett cirkelanhåll) att man använder ett mycket vasst blad med rejäl skränkning och naturligtvis inte trycker eller drar i sågen.
 
K
Pratade med lidls kundtjänst och dom lät inte alls förvånade, typ: jaha, du också.

Om ni ska köpa sågen, kolla att allt är med!
 
Förresten, lidl har ju ibland en borrhammare i deras verktygsvecka. Vad är det för storlek på den? Är det en 5 kg-klump, eller en mindre och smidigare (typ hälften i vikt)?
 
Var inne på lidl idag och de hade MYCKET mer maskiner än de två som aviserades i bladet..
Jag såg, utöver bandslip och sticksåg även cirkelsåg, skakslip, råttslip och borrhammare (kan ha varit slagborr men jag tror det var en borrhammare).
Fick för mig att där var någon maskin till men är osäker.

Jag orkade inte bryta upp någon förpackning till sticksågen men den *såg* verkligen fin ut på bilden så om den är lika bra som den ser ut så är den ett riktigt klipp för 399.

Klapp en bandslip gjorde jag däremot så jag kommer med ett utlåtande när jag har provat den.
Köpte även en hög med slipband till den samt några papper för manuell slipning och ett paket småskruv för det var billigt :)

Sticksågsbladen såg dock ut att vara riktigt skräp, där hade jag sparat pengarna och köpt ett eller två riktiga blad istället, det hade jag nog blivit gladare av.

nimhed: den är nog mindre och smidigare
Ropa: vem är det som bor i en håla om du inte kommer på om det finns några byggvaruhus (haha, nåja :p) där??
Jo, där stod 4 eller 5 sticksågar när jag var där strax efter fyra ;)
 
Redigerat:
K
Har nu varit på Ldl och bytt sticksågen mot en som innehöll det som utlovats, testa att såga lite i råspont jag haft liggandes och är riktigt nöjd.
Har en Makita fct4351 på jobbet och på snittet märktes ingen skillnad, ljudnivån däremot var högre på Parksiden.
Bladen som följde med var direkt usla, riktiga skitblad faktiskt, men slängde i ett Bosch jag hade i närheten och skillnaden blev enorm.

Slutsats: Riktigt mycket maskin för pengarna, låter mycket, sågar bra med bra blad, usel väska som var ett helsike att få i sladden i igen...
 
Jag hittade ett Lidl på väg hem idag. De hade dessutom verktygen ifråga så jag tog med en bandslip och lite papper hem. Det var åtminstone bra tyngd i den, mycket metall, inte bara plast. De vägrar uppge var den är byggd, det står bara om nån firma i Tyskland på maskinen. Att den skulle vara gjord där är väl dock inte troligt, den är nog kines ändå. Hyffsat bra kan den förvisso vara ändå, snurra runt ett slipband kan inte vara så svårt. Plastsmäcket som den kan monteras i ställer jag mig mer tveksam till. Vi får se, jag räknar med att hinna provköra den det här deceniet...

CCP: Bauhaus, Jula och en gammeldags bygghandel finns nära till hands men Lidl har nog inget klientel i de här krokarna. Visserligen har Netto öppnat i grannbyn så det dröjer väl inte så länge. Suckande smiley.
 
Nu har jag med köpt en bandslip + 6 paket slipband!

Kan vara bra att ha ;)
 
Någon som vet vad borrhammaren brukar kosta och hur länge sedan den senast fanns?
 
Ingen som kan öppna sin maskin och se vad det står på komponenterna? :)
 
Här kommer lite bilder på bandslipen , har numera en liggandes i snickarboa - den var för billig för att låta bli! Någon gång har man säket användning för den.
Kostar 380 kr med tre års garanti så jag får väl leva farligt !;)
Det står absolut inget om ursprungsland mer än Lidl's grossist som finns i tyskland men kan inte tänka mig att den är producerad i Tyskland med det priset.
 
  • bild 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ang garantiservice: Min bakmaskin kom idag, fick en ny utan frågor. Tog fyra vecko inklusive frakterna, kostade inget för mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.