Det är bara att rabbla det gamla mantrat, verktygsnördens ständigt till hands finnandes ursäkt för att skaffa ytterligare ett verktyg: "de är bättre att ha något man inte behöver än att behöva något man inte har".
 
Oj det kände jag igen mig lite för mycket på andersmc. :blushing:

Finns en del verktyg man köpt som används ett fåtal eller ingen gång som är bra att ha hemma.
 
Fjuttdragare denna vecka. Ser OK ut på bilden, verkar ha chuck med enhandsåtdragning, eller är det jag som är snurrig?

Sonen, 1 år, måste ju också ha en dragare (syrran har redan en) så vi åker till Lidl imorrn och kollar. Första gången jag sätter min fot där :)
 
Danne78 skrev:
Fjuttdragare denna vecka. Ser OK ut på bilden, verkar ha chuck med enhandsåtdragning, eller är det jag som är snurrig?

Sonen, 1 år, måste ju också ha en dragare (syrran har redan en) så vi åker till Lidl imorrn och kollar. Första gången jag sätter min fot där :)
Verkar bara gälla Norra Sverige men den ser helt OK ut med tanke på priset. Var väl bara laddtiden 3h och ett batteri som var "lite" störande.
Vore kul o veta vem som gjort den o om andra därmed andra batterier passar
 
Det var mest enhandsåtdragningen jag var nyfis på. Annars har Jula en 10,8 med batteri i skaftet, motorbroms och två växlar för 299. Men jag HATAR tvåhandsåtdragningschuckar.
 
Sansade mig och insåg att jag redan har skruvdragare så det räcker till ett mindre dagis. Kom däremot på vad jag kan ha bandslipen till så jag köpte en. Har ett tips:

Spärrskaft med led. Som det här, fast större (1/2-tumsfäste):
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Blocknycklar-och-Hylsor/Sparrhandtag-38/
Såg bra ut tyckte jag, kanske samma tillverkare som hylsnyckelsatsen som sparkade igång tråden? 129 spänn är ju ändå inte hysteriskt lite pengar för att vara på Lidl, så det talar kanske för att det är bra grejor.
 
Haha, jag tyckte att spärrskaft med LED var det listigaste jag hört sedan skivat bröd. Ett sånt behöver jag verkligen. Ända tills jag insåg att det var ett spärrskaft med en mekanisk led, inte med LED-belysning.
 
Danne78 skrev:
@ mattiasp: Där var den ju, efter lite letande:

[länk]
d^_^b yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzd^_^b

Du är BHs bästa internetsnok:wow:
 
Mikael_L
Danne78 skrev:
@ mattiasp: Där var den ju, efter lite letande:

[länk]
Hmmm, vilket vridmoment klarar den tro ... :x
 
Jag får lägga en sån i korgen nästa gång jag är på jula. Tack ;)
 
Hej!

Detta blir mitt första inlägg på byggahus.se, och jag är verkligen glad att jag hittade den här tråden :D Riktigt kul att fler tycker som jag, att LIDL har helt ok grejer (ibland t.o.m bättre än så).

Jag har också den där verktygssatsen som jag tror tråden började med, samt även 18v skruvdragaren och borrmaskinen med slagfunktion.

Köpte även igår den lite mindre 10,8v maskinen, och jag måste verkligen säga att den faktiskt var över förväntan. Den känns faktiskt rätt gedigen. Har en Bosch PSR 14,4, att jämföra med.

MVH
Andreas
 
Välkommen hit! :)
Glöm inte att redovisa dina fortsatta fynd på Lidl här på forumet.
 
Var på LIdl i Höör idag. De säljer Pelarborr för 599 kr. Funderade frisk på den men vad skulle användningsområden vara? NOLL i dagsläget :)
 
Varje gång man behöver borra rakt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.