1 816 666 läst · 5 894 svar
1817k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Mein Gott...!
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 426 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 426 inlägg
Hoppas ni får en glad advent.
Svarven har jag sett en del på tyska Youtubes.
Svarven har jag sett en del på tyska Youtubes.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag köpte en handöverfräs från Lidl, måste varit den där, ser likadan ut i alla fall (påminner om den gröna boschen som anses vara ett väldigt bra budgetval).tippz skrev:
Jag fräste ner GV-slingorna i golvspån i badrummet, det funkade bra, men jag tyckte den var svag med tanke på angiven motoreffekt.
Det hela fungerade OK, fräsen gjorde sitt jobb, den känns inte helt gedigen, inte rapplig, men nästan ...
Jag tycker den är värd pengarna för den som p.g.a sällan användning inte ser det vettigt att lägga ut så mycket mer.
Men tro inte att du får en 1000 kronors fräs för 400:-. Det är möjligen en 700 kronors fräs för 400:- , typ.
Men återigen, en OK instegsfräs för den som inte alls vet om det blir något man kommer använda. Blir man fast i träsket så bygger man sen ett fräsbord där den här hamnar, och sen köper en bättre som mer motsvarar ens nya behov.
Låter ju perfekt för en sån som mig, har ju inte tänkt fräsa mer än någon lucka eller mindre detaljer! Är lidls frässtål något att ha då?Mikael_L skrev:Jag köpte en handöverfräs från Lidl, måste varit den där, ser likadan ut i alla fall (påminner om den gröna boschen som anses vara ett väldigt bra budgetval).
Jag fräste ner GV-slingorna i golvspån i badrummet, det funkade bra, men jag tyckte den var svag med tanke på angiven motoreffekt.
Det hela fungerade OK, fräsen gjorde sitt jobb, den känns inte helt gedigen, inte rapplig, men nästan ...
Jag tycker den är värd pengarna för den som p.g.a sällan användning inte ser det vettigt att lägga ut så mycket mer.
Men tro inte att du får en 1000 kronors fräs för 400:-. Det är möjligen en 700 kronors fräs för 400:- , typ.
Men återigen, en OK instegsfräs för den som inte alls vet om det blir något man kommer använda. Blir man fast i träsket så bygger man sen ett fräsbord där den här hamnar, och sen köper en bättre som mer motsvarar ens nya behov.
Håller med! Köpte min för kanske fem år sedan. Samma fabrikat men inte identisk design och om jag minns rätt samma pengar.Mikael_L skrev:
Är ingen "storfräsare" men den har väl varit värd pengarna för mig!