Mein Gott...!

Gott im Himmel!

nino nino skrev:
I Tyskland så har en del blivit som tokiga i kläder från Lidl, inte det som säljs i butiken utan personalens kläder.
Detta fan i mig helt olidligt!!:crysmile:

• Haha
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
A
Ja,man Lider med de anställda:oops:

• Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Ja,man Lider med de anställda:oops:
:surprised: Ska dom behöva jobba utan kläder? :thinking:

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Var inne på Lidl långebro Kristianstad i kväll.
Där var inga skor kvar men gott om strumpor och badtofflor. Hitta dock inga i min storlek och orkade inte leta igenom allt.

hsd
A anis16 skrev:
OT: var köper man oboy i låda/förpackning och inte bara refill?... Jag vet inte vad man ska göra när röda lockets gångjärn pajar... Eller är det det man har 3D-skrivare till?...
Hitta nåt gammalt lager eller köp pp tradera
Oboy säljs bara i påsar nuförtiden

Hoppas ni får en glad advent.
Svarven har jag sett en del på tyska Youtubes.

Reklambild för Parkside våt-/torrdammsugare och dammsugarpåsar med prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reklamblad med byggverktyg och tillbehör inklusive pallbock i stål, borr- och pluggsats, hylsnycklar och vinkelräknare.
Skapa konto
En reklambild som visar olika slipverktyg, bland annat en multislip, vinkelslip och våt-/torrslip från Parkside, samt tillhörande slipmaterial.
Skapa konto
Reklamblad för PARKSIDE verktyg med en svarv för 999 kr, handöverfräs för 399 kr och fräs tillbehör för 129 kr.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Det ser ut som att man har lagt omkull pelarborren.

• Haha
Immobil
  • Laddar…
Hur är handöverfräsen samt grovdammsugaren?

Mikael_L
tippz tippz skrev:
Hur är handöverfräsen samt grovdammsugaren?
Jag köpte en handöverfräs från Lidl, måste varit den där, ser likadan ut i alla fall (påminner om den gröna boschen som anses vara ett väldigt bra budgetval).
Jag fräste ner GV-slingorna i golvspån i badrummet, det funkade bra, men jag tyckte den var svag med tanke på angiven motoreffekt.
Det hela fungerade OK, fräsen gjorde sitt jobb, den känns inte helt gedigen, inte rapplig, men nästan ...

Jag tycker den är värd pengarna för den som p.g.a sällan användning inte ser det vettigt att lägga ut så mycket mer.
Men tro inte att du får en 1000 kronors fräs för 400:-. Det är möjligen en 700 kronors fräs för 400:- , typ.

Men återigen, en OK instegsfräs för den som inte alls vet om det blir något man kommer använda. Blir man fast i träsket så bygger man sen ett fräsbord där den här hamnar, och sen köper en bättre som mer motsvarar ens nya behov.

• Gilla
Hirre och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag köpte en handöverfräs från Lidl, måste varit den där, ser likadan ut i alla fall (påminner om den gröna boschen som anses vara ett väldigt bra budgetval).
Jag fräste ner GV-slingorna i golvspån i badrummet, det funkade bra, men jag tyckte den var svag med tanke på angiven motoreffekt.
Det hela fungerade OK, fräsen gjorde sitt jobb, den känns inte helt gedigen, inte rapplig, men nästan ...

Jag tycker den är värd pengarna för den som p.g.a sällan användning inte ser det vettigt att lägga ut så mycket mer.
Men tro inte att du får en 1000 kronors fräs för 400:-. Det är möjligen en 700 kronors fräs för 400:- , typ.

Men återigen, en OK instegsfräs för den som inte alls vet om det blir något man kommer använda. Blir man fast i träsket så bygger man sen ett fräsbord där den här hamnar, och sen köper en bättre som mer motsvarar ens nya behov.
Låter ju perfekt för en sån som mig, har ju inte tänkt fräsa mer än någon lucka eller mindre detaljer! Är lidls frässtål något att ha då?

Mikael_L Mikael_L skrev:
Men återigen, en OK instegsfräs för den som inte alls vet om det blir något man kommer använda.
Håller med! Köpte min för kanske fem år sedan. Samma fabrikat men inte identisk design och om jag minns rätt samma pengar.

Är ingen "storfräsare" men den har väl varit värd pengarna för mig!

• Haha
Björnsover och 5 till
  • Laddar…
behöver en sådan dammsugare så får hänga på låset nästa vecka :p

De ställbara bockarna, någon som har erfarenhet av dem? Har många bockar men inga med ställbar höjd vilket kunde vara smidigt ibland :thinking:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.