1 794 522 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Aha, så kan det ju vara. Jag tog bara för givet att det var en sådan produkt som snurrat runt ett tag.Humulus skrev:
Då får man suga på karamellen och se om man orkar vänta för att göra ett test
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 364 inlägg
Alla maskiner jag har handlat har varit utan laddare om de är utan batteri. brukar vara några kronor billigare att.köpa allt ihop än separat, men jag har typ 5 maskiner och 2 4ah batterier och 2 laddare nu nu så jag gillar den lösningen då det jag lägger till nu är rätt billigtHumulus skrev:Det skumma är att det står inget om laddaren...så än så länge får man väl anta att laddaren
medföljer maskinerna.
I alla tidigare fall av när batterierna (och laddarna) säljs separat så har det också blivit en prishöjning för
konsumenten. Egentligen skulle ju maskinerna + laddare + batteri kunna bli billigare, då en fördel för säljaren (som inte ska underskattas) är inlåsnings-effekten. Du börjar med en maskinserie (tex Ryobi) och sen känner du dig tvungen att fortsätta köpa deras produkter, när det är dags för nästa verktyg av annan sort...
Men efter ett tag så tenderar verktygen att kosta lika mycket som dom gjorde med batteri och laddare. (även om dom är lite billigare först).
För den som behövde komplettera dyckertpistol med spik. För er som inte har koll så är den blåa kanten onsdagserbjudande (nästa vecka 17/6).
Edit från torsdag till onsdag i originalinlägg pga Lidls verktygshysteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit från torsdag till onsdag i originalinlägg pga Lidls verktygshysteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ja, det har den, samma pris som tidigare har jag för mig. Den tar inte så långa spik, upp till 32mm tror jag, så jag skulle nog inte satsa på den för det användningsområdet. Jag har kört en del med klamrar och där behöver man trycka väldigt hårt mot materialet för att klammern ska gå in hela vägen, vilket inte är optimalt för listspikande kanske.D Denaxe skrev:
Den är lite trött. Rekommenderar lite kortare klamrar kanske 20 till trä. Den kräver att man håller mot ordentligt för att få i klamrar hela vägen; pistolen är ganska lätt.D Denaxe skrev:
Skulle nog inte använda den till golvlist även om det kanske skulle gå. Inte testad den med dyckert.