1 787 232 läst · 5 835 svar
1787k läst
5,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Jag har en tidig modell från Lidl, och den la av efter strömavbrott, så jag skaffade en ctek, som kan användas för underhållsladdning utan problem.Mikael_L skrev:200 pistoler
5A.
I övrigt alla de numera normala funktionerna för dessa "smarta" laddare.
Jag har en smartladdare redan, så det var med en anings vånda jag la denna i korgen, varför ha två?
Men den jag har (undrar om inte den också kom från lidl, men med lite lägre ampere) slår av ifall det blir ett kort strömavbrott, det är ju en lite tråkig finess om man har den som underhållsladdare, jag ska snart kolla hur denna beter sig.
Kanske imorgon, annars troligen övermorgon.
edit:
Äh, jag slank ut i garaget nu direkt och kollade. Och nej, inte heller denna laddare kommer ihåg vad den höll på med innan strömmen bröts för en kort stund.
Jag har för mig att c-tek fortsatte att ladda med samma inställning som den hade innan strömavbrott, men jag kan minnas fel ...
Var rädd om den, de brukar fungera utan överraskningar. Köpte en CTEC för några år sedan den vägrar ge laddning till helt urladdade batterier.H Hammarfall skrev:
Min gamla "hederliga" försöker - slår av - försöker igen tills batteriets "strömhunger" minskat till rimliga nivåer då laddar den som vanligt.
Verktygstokig
· Halland
· 7 536 inlägg