Det verkar som om Lidhults skärpt till sig - mina invändningar gäller knappast längre vad jag förstår :)
Här kommer några bilder till enligt önskemål.

kök5  003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kök6  004.jpg
Skapa konto

kök4  002.jpg
Skapa konto

• kök3  001.jpg
    Skapa konto
Fantastiskt kök krillek! Tack för att du visade fler bilder!

Hur har du/ni gjort fläktkåpan?

Den är faktiskt kvar från det gamla köket så jag har inte 100 koll på konstruktionen i detalj, men jag misstänker att det är någon metallprofil i botten fäst i väggarna. Den är det uppmurad med någon form av lättbetongblock och sen putsad.

Det är dock ingen fläkt utan bara en ventilationsöppning, men vi har en riktig fläkt över spishällen.

Ok. Tack för svaret.. Samlar inspiration till vår egen kåpa som jag snart ska börja bygga..

tomashermansson skrev:
Slot-in innebär att kylen/frysen är fullbreda (dvs 60 cm), man förlorar inget utrymme mot vanliga integrerade kylar/frysar som brukar vara 56-67 cm i bredd, dessa är smalare för att få plats inuti ett 60-skåp.
Det vi inte gillar med slot-in designen liknar dnt gamla designen med diskmaskinen. "Dörren" har en ram som sitter löst och skrapar mot andra dörrar och det hela känns väldigt "enkelt".

Lidhults, kan ni inte designa om denna lösning på samma sätt som diskmaskinslösningen?

• 2012_02_28_2598.jpg
    Skapa konto
  • 2012_02_28_2599.jpg
    Skapa konto
Reagerar på Lidhultsbilden ovan. Spacklar och målar Lidhults inte in skarvarna mellan stommarna på plats? Att fronten till slot in-kylen inte är inmålad förstår jag, men stomen ovan och skåpet på sidan?

De kvänumkök jag köpt har alltid kommit grundmålade (förutom luckor och fronter). Allt spacklas och handmålas sen på plats - duktig snickare och målare är A och O!

Vad jag ser är skåpen grundmålade bara, våra ser lika ut och vi skall måla hela köket efteråt.

De rekommenderade att måla efteråt, men man kunde få färdigmålade om man ville..

krillek skrev:
Reagerar på Lidhultsbilden ovan. Spacklar och målar Lidhults inte in skarvarna mellan stommarna på plats? Att fronten till slot in-kylen inte är inmålad förstår jag, men stomen ovan och skåpet på sidan?

De kvänumkök jag köpt har alltid kommit grundmålade (förutom luckor och fronter). Allt spacklas och handmålas sen på plats - duktig snickare och målare är A och O!
Vi köpte köket grundmålat. Jag monterade köket själv och slutmålade på plats, jag spacklade inte... bilderna jag visade var mest för att visa hur deras slot-in-lösning ser ut...

Får man lov att fråga vad ni har för diskmaskinerr? Vi har lyckats bestämma oss för vilken spis vi skall ha och nu även för kyl/frys (det var inte det lättaste!) men är osäkra på diskmaskin. Vi behöver en som lätt kan installeras (den skall vara helintegrerad) i den typ av kök som visas i den här tråden. Det behöver inte vara "top of the line" men den måste vara "bra".

Vi har en Cylinda DM 720. Den funkar perfekt att bygga in. Gick att justera så den hamnade i perfekt höjd jämnfört med övriga skåp osv.
Har tänkt ta en bild sedan jag såg frågan, men det har inte blivit av. Ska försöka imorgon..

Cylinda DM750 ska det vara och inget annat.. :)

• ImageUploadedByByggahus.se1346731734.851475.jpg
    Skapa konto
  • ImageUploadedByByggahus.se1346731763.376501.jpg
    Skapa konto
Belysning i diskmaskinen, häftigt (y)

jackt skrev:
Cylinda DM750 ska det vara och inget annat.. :)
Tack- ser väldigt bra ut och jag skall definitivt titta på Cylinda DM750.

PS. Fin katt! Hon/han är faktiskt lite lik vår "Misse".

Misse skrev:
Får man lov att fråga vad ni har för diskmaskinerr? Vi har lyckats bestämma oss för vilken spis vi skall ha och nu även för kyl/frys (det var inte det lättaste!) men är osäkra på diskmaskin. Vi behöver en som lätt kan installeras (den skall vara helintegrerad) i den typ av kök som visas i den här tråden. Det behöver inte vara "top of the line" men den måste vara "bra".
Miele helintegrerad. Till höger om diskhon på bilderna tidigare i tråden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.