det finns väl nåt enstaka fall som kan ha någon sorts speciallösning. Jag vet att några har "spegelvänt" huset, men i övrigt ska de vara likadana allihop. Det var väldigt begränsat vad man fick ändra (iallafall för oss)

/magnus

maggielee skrev:
Verkar bara var du o jag kvar på forumet hellmeister.
Vi är de sista entusiasterna (P. Ramel). Tråkigt att det är så litet engagemang. En annan brinner ju för det här.

För att svara på personens fråga med det oerhört ödmjuka namnet galaxenspresident ;) Utsidan är nog likadan överallt. Jag gissar att det är invändigt som skiljer sig från hus till hus. Vi har till exempel valt att lägga klinker i köket och sätta kaminen mot väggen till lilla toaletten. Det har varit många diskussioner och turer kring den där förbannade kaminen. Vi ska snart ha byggstartsmöte så då får vi reda på om det går bra att placera den där. Vi var på en liten bomässa den gångna helgen och då träffade vi faktiskt vår säljare. När vi frågade om vi skulle bli nöjda sade han att vi skulle bli det. Eftersom allt annat än att vi får som vi vill gör att vi blir missnöjda så förmodar jag att det ska gå.

Kommunen håller på för fullt att anlägga marken vid vår tomt (bilden är tagen snett framifrån och det som sticker upp ur marken i vänstra hörnet är en framtida lyktstolpe :D).

• tomt april3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nejdå vi är fler entusiaster. Har bara tagit så oerhört lång tid med allt, och inget har hänt för vår del, så det har inte funnits något värt att nämna.

Nu dock äntligen rör det på sig för vår del. Skrev kontrakt jun -07. Huset beräknas vara färdigt nov -08.
Men nu har bygglov etc. gått igenom, väntar på tomt bearbetning i början av maj, husleverans börj jun.

Vi har en del ändringar på listan. Spegelvänt, bortvald garagedel (2 bils carport med förråd byggs istället).
på delen där garaget varit önskas gavelfönster upp till nock, klinkers kök....m.m

Vet mer på byggstartsmötet som vi hoppas kommer inom kort.

PS vi har i alla fall varit inne i ett nästan färdigt LBLE hus. Suveränt, säger jag bara, härlig rymd och kanon planering övrigt. Bara +++++

/Fred & kikki

Hej alla!

Har varit mycket ett tag nu. Det börjar närma sig inflyttning just nu håller hantverkarna på att sätta kakel och klinker. Har fösökt lägga in bilder men det funkade inte ska prova att ta nya bílder idag och försöka lägga upp dem för er som är intresserade. Funkar inte det så får jag väl försöka maila till de som är intresserade.

/Anders

Hej >Hopp!

Har varit kaotiskt några veckor nu med alla papper och saker som skall göras inför flytten. Idag var det slutbesiktning i huset som gick igenom med en punkt!! en spricka i en av glasdörrarna i hallen. Annars var allt "perfekt" enligt GARBO mannen. Vi betalade in den sista delen i avbetalningen på em. och fick sedan nycklarna i handen. Så nu äger vi (med hjälp av banken) ett LBLE Hus !! I morgon går första delen av flyttlasset!! wow!!

// Funkis

Grattis funkis !

Jag är så oändligt avundsjuk

/magnus

Ja, kan bara instämma med ovan inlägg, stort grattis!!!!.
Glöm inte att dela med dig av bilder,....så vi kan bli ännu mera avundsjuka.

/Fred & Kikki

Ja upp med massor av bilder så man kan få dregla lite!!

Stort grattis!!

Här kommer lite bilder från mig

Verkar som jag har fått det att funka nu
/Anders

• P4100037.JPG
  • P4100038.JPG
  • P4100039.JPG
  • P4100040.JPG
  • P4100041.JPG
  • P4100042.JPG
  • P4100043.JPG
  • P4100044.JPG
  • P4100045.JPG
  • P4100046.JPG
Här kommer mer bilder

• P4100047.JPG
  • P4100048.JPG
  • P4100049.JPG
  • P4100050.JPG
  • P4100051.JPG
  • P4100052.JPG
  • P4100053.JPG
  • P4100054.JPG
  • P4100056.JPG
  • P4100057.JPG
Ser ju helt UNDERBART ut!! Synd bara att man inte kan se bilderna i större format. Ser ändå helnajs ut får jag säga. Är tvättstugan så trång som jag anar? Tack för bilderna.

Hej alla i LB-LE klubben och övriga! Roligt att se att ni blivit och börjar bli färdiga med era hus STRUMPAN76 och FUNKIS4EVER!!! Elektriken kommer till vårat hus om någon vecka och ska göra sitt första. Inflyttning beräknad till v 33. Längtar!!!
Ska jag vara ärlig så har jag inte tänkt så mycket på el biten. Men du funkis4ever fixade det själv va?
Blir inte så mycket utöver det som ingår för oss. Eller är det någon som har nåt smart tips?
Ha det gott!

kajsasmamma.

vi valde följande extra el häromdan när vi hade möte:

dimmrar i vardagsrum och "tv-rummet" - gillar hångelbelysning :)
3-fas uttag - kommer antagligen använda vedklyv, cementblandare eller liknande maskin någon gång. och då kan det va skönt att ha.
uttag för motorvärmare vid garaget - den framtida andrabilen kommer må bra av att kunna ha kupé/motorvärmare.

/magnus

Hej Strumpan76,

Vi har valt samma köksluckor som er, kul att få se hur det kommer att se ut i verkligheten. Vad har ni valt för bänkskiva?

Hej Eagle

Vi har valt ek blev faktiskt riktigt bra eftersiom vi har matbord och andra möbler i massiv ek

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.