Jag funderar att bygga en "huv/låda" att sätta över pumpen för att dämpa ljudet en aning. Är det någon som gjort något liknande.

Vi hade ett sånt från början, toga bara frigolit som jag sågade till och "limmade" som en låda och trädde över.

Dennislo skrev:
Jag funderar att bygga en "huv/låda" att sätta över pumpen för att dämpa ljudet en aning. Är det någon som gjort något liknande.

Ok dämpade det ljudet något eller helt meningslöst? Jag har köpt 70mm frigolit som jag tänkte fixa en låda av.

Tror inte det dämpade luftpumpen speciellt mycket, men sågar du ur för slangarna så kanske du kan sätta den som en "skärm" mellan badet och pumpen.

Det är ju skönt att bada utan tak när det regnar, förstår inte varför folk vill ha tak över jämt :p Skönt är ju ett spa oavsätt pris och kvalitet, konstaterar efter att ha läst igenom tråden att kvalitet på dessa suger ;P , Antar att det är starkström till spat och pumpen, finns det ingen risk att vattnet kan bli strömförande? låter lite farligt med allt krongel folk haft. Borde ju sånt kunna inträffa också!

Får tyvärr rapportera om att kvalitén på 2013 års Vegas inte var någon höjdare. Det spa vi köpte läckte i kopplingarna. Fick ingen direkt hjälp från vare sig Ica Maxi (som hänvisade till distributören med budskapet alla reklamationer ska gå genom dem). Fixade problemet själv.

Problem nummer två var att fästet till filterhållaren fastnade med resultatet att man inte kunde sätta i stopp pluggarna. Kontaktade distributören som skickade en reklamationslapp och sa att det eventuellt kunde gå på "garanti" men att de bedömer fall till fall. Jag skulle ta en massa foton på delen som var defekt, fylla i blankett och skicka in. Kunde inte vänta så jag fick köpa en ny filtersats där filterhållaren ingick.

Problem nummer tre är att det nya lock konstruktionen tar in en massa vatten och blir tungt. Tillsammans med kraftig regnfall så gick ett spänne av till locket. Hade det lite körigt då så det fick vara någon dag med resultatet att ytterligare ett spänne gick av.

Locket höll inte längre tätt med följdeffekten att det snabbt blev smuts och otäckt. Har försökt göra rent locket men vare sig klorin eller såpa verkar ha någon effekt. Man kan bara beställa topp + botten som ersättning till poolen för drygt €200.

Har inte orkat ta förnyad kontakt med vare sig Ica Maxi eller distributören utan det åker nog till tippen. Jag kommer inte att köpa en tredje Lay-Z-Spa och definitivt inte på Ica Maxi. Det förra som köptes på K-Rauta tog K-Rauta sitt leverantörsansvar (ish) även om det tog tid att byta ut läckande bassäng + defekt pump.

Om vi inte köper ett riktigt spa i sommar så får det nog bli spalöst.

Vi lagade 3st små hål tidigare i vår och har badar några helger nu i vårt gamla blå Lay-z-spa jag vet inte vilket år i ordningen det är men säger 5år av skönt badande.

Vi är nöjda med badet och med tanke på att vi betalade runt 4k då gör det inte sämre.

• Gilla
fredl
  • Laddar…
vidamic skrev:
Vi lagade 3st små hål tidigare i vår och har badar några helger nu i vårt gamla blå Lay-z-spa jag vet inte vilket år i ordningen det är men säger 5år av skönt badande.

Vi är nöjda med badet och med tanke på att vi betalade runt 4k då gör det inte sämre.
Ja, de tidigare årsmodellerna verkar ha hållit bättre. Vårt tidigare bad blev också ganska många år.

Jag har haft vårt lay-z-spa igång en vecka nu och har problem att pumpen visar err04. Är det någon som haft det problemet och kanske har en lösning på det :(

Redigerat:
Kan man köpa en sensor eller måste man byta hela pumpen?

Prova att reklamera den om den är mindre än 3 år.

Vet någon varifrån man kan inhandla reservdelar till våra gamla Lay-z-spa (premium modellen) Filteringen genom pumpen vill inte fungera i år nu när vi satt upp den för säsongen. Vart kan man vända sig för att få köpa en ny pump? genom någon importör eller ?

Så ledsen när pumpen inte ville fungera för säsongen, längtar efter ett bad...

Fick ett 2013 års Lay-z-spa Vegas av svärfar eftersom han uppgraderat sig till "ett riktigt spa" i våras. Igår rengjorde, blåste upp och fyllde jag det med vatten. Dessvärre tappar den översta ringen luft. Hann dessvärre inte forska vidare i detta innan jobbet idag så jag undrar:
- Kan jag ha kvar vattnet i SPA:t, således ha kvar SPA:t i skyddshöljet runt om och ändå kunna komma åt och se vart luften sipprar ut?
- Bästa sättet att felsöka? Är det diskmedel för att se vart det bubblar?

Om jag inte själv lyckas laga hålet - är detta något man kan reklamera?
Tips på nån ball dränkbar batteridriven belysning vore najs :)

vidamic skrev:

Vad för laglappar ska användas och vilket lim?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.