Hej!
Toalettstolen har tätats av en vvs montör och han påstår att två gluggar i tärningen har lämnats medvetet; "Det är bra att det kan andas lite så det inte bygger upp fukt under WC stolen."
Trodde tätningar gjordes för att just fukt men också smuts inte skulle kunna ta sig in men jag har tydligen fel eller?
Tack på förhand för svar!
Anna
Toalettstolen har tätats av en vvs montör och han påstår att två gluggar i tärningen har lämnats medvetet; "Det är bra att det kan andas lite så det inte bygger upp fukt under WC stolen."
Trodde tätningar gjordes för att just fukt men också smuts inte skulle kunna ta sig in men jag har tydligen fel eller?
Anna
Vad är det där för klåpare som gjort det där.
Det där är långt ifrån fackmannamässigt utfört.
Såhär bör det se ut,
Alltså, man ska knappt se silikonet.
Siliknonet ska vara under hela foten på toastolen.
Det luftar baktill samt genom klinkerfogarna.
Det där är långt ifrån fackmannamässigt utfört.
Såhär bör det se ut,

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alltså, man ska knappt se silikonet.
Siliknonet ska vara under hela foten på toastolen.
Det luftar baktill samt genom klinkerfogarna.
Ellerhur!
Tack för ditt svar.
Skulle aldrig förväntat mig så fint utfört arbete som din bild visar men det som mina bilder visar är väl under all kritik.
Tack för ditt svar.
Skulle aldrig förväntat mig så fint utfört arbete som din bild visar men det som mina bilder visar är väl under all kritik.
Man brukar "limma" fast toastolen med silikon. Är den skruvad kanske man kan "täta" - det har jag inte sett förut, men jag är inte VVSare.F Frankie71 skrev:Hej!
Anna
Oavsett vilket så är det där inte rätt gjort !
Man ska max se ngn mm av silikonet utanför tastolen, och det skall vara jämt och fint (förutom det estetiska så fastnar annars skit i "bubblorna")
Om det verkligen är en "VVS montör" som gjort det där bör personen antingen byta arbete direkt eller gå utbildningen denne missade tidigare. Lider med dig. Hoppas det inte är fler verkligt allvarliga fel när detta ser ut som det gör.
Det ser ju ut som montören hade 2.0 promille i blodet när han jobbade.
De där korten hade jag dragit till firman och frågat om de är nöjda med jobbet? För det där är ju bara att göra om. Är inte faktureran betald hade jag bestridit fakturan, hållt inne ett skäligt delbelopp av pengarna för betalning tills jobbet är fackmannamässigt utfört.
De där korten hade jag dragit till firman och frågat om de är nöjda med jobbet? För det där är ju bara att göra om. Är inte faktureran betald hade jag bestridit fakturan, hållt inne ett skäligt delbelopp av pengarna för betalning tills jobbet är fackmannamässigt utfört.
Var nära på att skriva just det till den ansvarige, hoppas att arbetet på själva avloppsröret ser bättre ut.MultiMan skrev:
Var har yrkeshedern tagit vägen?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Torktumlaren låter inte frisk, hjälp lista ut vad som är fel
Vitvaror -
Tillåter framhjulen mer feltolerans än bakhjulen? (ojämnt däck)
Övrigt Off Topic -
Torktumlare låter konstigt och funkar inte, vad kan vara fel?
Vitvaror -
Vad är det för fel på en tvättmaskin som låter så här (kraftiga smällar)?
Tvättstuga -
Robotgräsklipparen låter högt, hur felsöker jag?
Robotgräsklippare