A
gol gol skrev:
Kolla om du har rättigheter att avmarkera Tillåt uppgradering och Tillåt installatör under Konfiguration > System > Systemegenskaper > Installatör.
Mycket riktigt så var det, trodde ett tag att det var macen som spökade.

A
off topic men någon som vet lämpligt forum för ( helst gratis ) annonsering av larmtillbehör?
Har en PDM-l12 och en MK440 som blev över vid larminstallation.

Hej!
Får felmeddelande i Androidappen: Hämta central sumering misslyckades (ERROR: Generic)

Har inte gjort några ändringar i några inställningar. Går jag in via spcconnect ser jag att larmet är online o status OK - men får fel om jag försöker ansluta. Så här: (Ett fel inträffade vid försök att hämta systemsammanfattningsinformation från centralen.) Har varit ett par dagar nu. Någon som har idé hur gå vidare?:thinking:

Står det
J JSNIP skrev:
Hej!
Får felmeddelande i Androidappen: Hämta central sumering misslyckades (ERROR: Generic)

Har inte gjort några ändringar i några inställningar. Går jag in via spcconnect ser jag att larmet är online o status OK - men får fel om jag försöker ansluta. Så här: (Ett fel inträffade vid försök att hämta systemsammanfattningsinformation från centralen.) Har varit ett par dagar nu. Någon som har idé hur gå vidare?:thinking:
Står det något i loggen på centralen?

tippz tippz skrev:
Står det

Står det något i loggen på centralen?
Det står: "Inga objekt att visa. "

Kollat alla loggar? Vilken version är du på?

mattiasvip skrev:
off topic men någon som vet lämpligt forum för ( helst gratis ) annonsering av larmtillbehör?
Har en PDM-l12 och en MK440 som blev över vid larminstallation.
Spar i larmskåpet som reservdel!

Det är inga delar som egentligen slits.
Att ligga på dessa delar är onödigt, de brukar hålla i 10+ år.

J JSNIP skrev:
Hej!

Har samma på ios appen. Är spcconnect nere?

W wittsjo skrev:
Hej,

har haft problem med min app flera dagar- startade om mitt larm igår och efter en stund hoppade SPC Connect igång igen. Men Zwift kanske 10min efter omstart.

//S

D dvjstefan skrev:
Hej,

har haft problem med min app flera dagar- startade om mitt larm igår och efter en stund hoppade SPC Connect igång igen. Men Zwift kanske 10min efter omstart.

//S
Intressant ska prova. trycker man på gula knappen på kretskortet någon sekund eller hur gör man omstart? Vill inte göra hårdreset..

J JSNIP skrev:
Intressant ska prova. trycker man på gula knappen på kretskortet någon sekund eller hur gör man omstart? Vill inte göra hårdreset..
vet inte vilken färg, men knappen satt hos mig uppe i det högra hörnet. Glöm inte att inaktivera larmet innan bara - kan bli så dålig stämning hemma isf, speciellt så här dags :p

//S

W wittsjo skrev:
Prova att logga ut ur appen och in igen.

J Joelbit skrev:
Funka inte. Hur startar man om larmet?

W wittsjo skrev:
Funka inte. Hur startar man om larmet?
J Joelbit skrev:
Jag satte larmet i installatörsläge och uppgraderingsläge via panelen - skruvade bort kåpan, tryckte på knappen uppe i högra hörnet. Och efter ca 10min och lite frustandes var panelen helt plötsligt online på www.spcconnect.com . Så fungerade för mig.

• Gilla
johanoloflindberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.